Szukaj

Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem

  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • Autor: Igor
  • Kategoria: silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.

Komentarze

Witam, troche czasu minelo, okazalo sie to to byla pompa paliwowa, pompa wysokocisnieniowa i filtr benzyny zafajtany. Pewnie ktos jezdzil na wodzie lub pustym baku. Teraz zato mam inny problem, na zimnym silniku drgania, wibracje i falujace obroty. Tez to musze sprawdzic. Pociac sie mozna. Swiece zmieniane
Odpowiedz
Do : Witam czy ten dźwięk to coś takiego http://www.motor-talk.de/videos/330i-n53-geraeusche-v143918.html
Odpowiedz
Gorelord
Do ~Adam: Tak, identyczny byl dzwiek. Do tego doszlo jakby grzechotanie, wiec wymienilem DISA, ktore po roku znowu sie odezwalo.. Pozatym problemy na zimnym sa nadal, wymienione cewki, swiece, wtryskiwacz... Dalej sa odchyly na wykresach, teraz biore sie za sprawdzanie czy nie dostaje lewego powietza.
Odpowiedz
Do Gorelord: Ja jeżdżę z tym od 1,5 roku i teraz zabrałem się za diagnozowanie. Na początku wymieniłem odmę zintegrowaną z pokrywą zaworów, to było pierwsze podejrzenie mechanika. Odma faktycznie nadawała się do wymiany. To nic nie dało. Mechanik oglądał auto, nasłuchiwał i doszedł, że efekt pohukiwania i zgrzytania dają przewody paliwowe biegnące pod podłogą, które wpadają w drgania i rezonans. Więc wytypował pompę paliwa zlokalizowaną w zbiorniku, którą zresztą było już słychać. Po tej wymianie przez chwilkę było cicho, aut nawet odczuwalnie zaczęło się lepiej zbierać i reagować na wciśnięcie gazu ale z biegiem kilometrów dźwięk powrócił i nasilił się jak dawniej. Ostatnie typowanie to pompa wysokiego cisnienia. Z tego co pisałeś po wymianie odgłosy takie jak z filmu zniknęły, czy dobrze zrozumiałem? Wymieniałeś filtr paliwa ten węglowy czy w baku?
U mnie nierówna praca ustała po wymianie odmy i sondy NOX.
Odpowiedz
Gorelord
Do ~Adam: Tak, po wymiane ustalo o ile dobrze pamietam. Jestem pewien na 90%, poniewaz ciagle u mnie cos sie dzialo/dzieje. Podam ci nawet numery OEM bo znalazlem fakture tego, co wtedy robilem: Pompa wysokocisnieniowa 13517616170, filtr: 16147174895 i inna pompa, nie wiem jak po polsku: 16147174893.

P.s. sonde tez wymienialem i niepotrzebnie, to jest konsekwencja problemow a nie ich zrodlo.
Odpowiedz
Do Gorelord: Dzięki za informacje. Jak twierdzi mój mechanik sonda nox psuje się ponieważ tak została zaprogramowana, bmw też musi zarabiać na częściach...Zrób test odmy, sprawdź czy przy uruchomionym silniku możesz odkręcić swobodnie korek, czy nie jest zasysany, jeśli tak to do wymiany odma. U mnie po ośmiu latach guma elementy straciły elastyczność i w niczym nie przypominały gumy
Odpowiedz
Do Gorelord: Oczywiście miałem na myśli korek wlewu oleju.
Odpowiedz
Gorelord
Do ~Adam: Co do sondy, tak mi powiedzial spec od BMW.. Test robilem jakis czas temu, to nie to. Ale sprawdze ponownie. Btw, zauwazylem ze troszke wspominany halas mi powrocil, aczkolwiek bardzo delikatnie slychac.. Bede Mial Wydatki..
Odpowiedz
adiskorpion7
według mnie to jakaś rolka ci hałasuje, w e46 320d z dużą wilgotnością też mi tak ćwierka ale nie przejmuje się tym jeżdżę dalej. Najlepiej jedź do specjalisty z prawdziwego zdarzenia co nie robi dla ASO ale robi fury tylko BMW żadnych innych, on ci od razu powie. Uwaga zapisy na diagnozę mogą trwać nawet miesiąc.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E60 Sedan