Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4841 mm
Szerokość 1846 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2030 mm
Wysokość 1468 mm
Rozstaw osi 2888 mm
Rozstaw kół - przód 1558 mm
Rozstaw kół - tył 1582 mm
Zwis przedni 852 mm
Zwis tylny 1101 mm
Prześwit 115 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 993 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 967 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1484 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1496 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l

Oceny BMW Seria 5 E60 Sedan

Liczba ocen: 240
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

5,0
~Zibi
Sedan 535 d 272KM 200kW
BMW Seria 5 E60
Rewelacyjne auto pod względem osiągów.Kupującemu radzę szukać aut droższych i zadbanych ,te tańsze pseudo komisowe okazje okażą sie dobrym zarobkiem dla warsztatów samochodowych.Moje auto jest po programie zrobiona na ok 400KM . BMW skwituję w dwóch słowach -Szybkość Porsche 911 przy komfortcie limuzyny. (Choć Porsche 911 nieznacznie szybsza na starcie o pół auta).Przyspieszenie od 0 do 100 km\h 5s. Auto rozpędza się ochoczo i żwawo do 290 km\h. Średnie spalanie to ok 9L na 100km. Przy prędkości 160 km\h auto spala 7,6L. Rewelacyjne prowadzenie przy niskich i wysokich prędkościach ,aktywny układ kierowniczy,hamulce zastosowane w aucie są od M5 nic dodać nic ująć .Nie sposób porównać auta z inną limuzyną .
5,0
~Rocky
Sedan 540 i 306KM 225kW
BMW Seria 5 E60
Samochód dopracowany pod każdym względem. Po zakupie od razu wymieniłem uszczelniacze zaworów i słynna "rurkę" od układu chłodzenia (nie trzeba wyciągać silnika). koszt rurki oryginalnej BMW 270zł koszt uszczelniaczy ok 800 z wymianą. Mam spokój na lata. koszt zakupu auta 40000zł. Średnio robię około 3000 km miesięcznie spalanie w cyklu 75% trasa 25% miasto 13l, 100% trasa 11,5l, 100% miasto 14,8l. Polecam dla ludzi lubiących komfort, elegancję, wyciszenie w środku i oczywiście moc i właściwości jezdne! BMW w ponadczasowej sylwetce pięknie się prezentuję, a w mojej opcji wyposażenia -(Szwajcaria), HUD, komforty, bi xenony skrętne itp- naprawdę mozna czerpać radość z jazdy. Koszty utrzymania niskie wbrew powszechnym opiniom.
4,5
~Grzegorz
Sedan 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Auto jak na swój rok bardzo dobrze się sprawuje, jednak wiele rzeczy trzeba zrobic juz po samym zakupie. Cena kusi jednak trzeba pamiętac że e60 nadal nie jest tanie w seriswowaniu. 180km/h 9 litrów spalania bardzo przyjemnie w dodaktu przy tej prędkości nawet nie ma 3tys obrotów więc w aucie mozna spokojnie rozmawiać, fotele z elektryczna regulacją bardzo wygodne kilkaset km nie robi na kierowcy najmniejszego wrażenia, w dużym mieście poniżej 10 L na 100 bez szans, mozna włożyć między bajki. Wszyscy narzekają na elektrykę u mnie na szczęście bez zarzutów. Potrzebuje też sporo miejsca do zaparkowania w mieście. Auto wg mnie stworzone do połykania kilometrów na autostradzie. Bardzo wygodne i przestronne, na pewno nie wół roboczy mimo bagażnika 520 L dużych gabarytów nie zapakujemy (sedan). Osobiście po roku i ponad 30.000 km użytkowania jestem bardzo zadowolony.

Raporty spalania BMW Seria 5 E60 Sedan

Liczba raportów: 358
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan
9,3 – 16,8
l/100 km
7,1 – 10,0
l/100 km
12,2 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Sedan 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Jak na auto 6-rzędowe bardzo dobre spalanie, komfort jazdy oraz moc pod pedałem dają naprawdę niezłą frajdę z jazdy, niby tylko 177KM, ale 6 rzędów robi swoje, bardzo ładnie się zbiera,przy tym spalanie w lecie przy bardzo spokojnej jeździe mieszanej potrafi zejść do 7,5 l/100km, na autostradzie 140km/h około 8 litrów, miasto 9-10 l/100km, w ziemie jest trochę gorzej w mieście ok 11-13 l/100km, w zależności jak jest zimno, moja wersja jest z WEBASTO które dogrzewa szybko silnik, spalanie wtedy na poziomie 11, bez WEBASTO ok. 13l/ 100km (sprawdzone ,spierdzielona pompa wody webasto odcięła tę opcję stąd spalanie wzrosło;) ). Ogólnie przy tych gabarytach jest mega!
11,3
Sedan 550 i 367KM 270kW
BMW Seria 5 E60
Wspaniałe auto. Ostatnio miałem nim okazję zrobić dluższą trasę ok. 420km. Najniższe spalanie podczas spokojnej jazdy z tempomatem po ok 200km wynosiło 8,6l/100km! Po przejechaniu połowy drogi zaczęło padać i kilka razy skorzystałem z dostępnej mocy, co skutkowało ostatecznym spalaniem 9l/100km. W mojej opinii to rewelacyjny wynik. Korzystając z niego na krótszych odcinkach mieszanych spalanie od 11-14l/100km w zależności od płynności jazdy i tego jak często przyspieszamy. Mi jednak najczęściej wychodzi średnie spalanie ok 12,5l/100km w cyklu mieszanym (czasami się depnie na autostradzie lub ruszy mocniej na światłach ;) Jeżdzę na oponach Michelin PILOT SPORT 4 S 245/35R19 - przód i Michelin PILOT SPORT 4 S 275/30R19 - tył i używam oleju MOTUL 8100 X-MAX 0W40.
18,0
Sedan 545 i 333KM 245kW
BMW Seria 5 E60
Jestem szczesliwym posiadaczem tej serii w V-ce i jak czytam te raporty ze komus pali 13-14 w miescie to smiac sie chce bo ten ktos musi jezdzic tylko noca po tym miescie, moje spalanie Pb nie zejdzie w miescie ponizej 17 chyba ze noca, autostrada Pb 10l ale 120km/h na tempomacie bez przekraczania ani o 1km/h, a LPG 13l-14l przy takiej jezdzie. Miasto pb 16-20 jedynie wieczorem do 13 ;) Miasto LPG 23-25l wieczorem 18l. Nie wiem skad ludzie bierzecie te smiesznie niskie spalanie w kilkunastoletnim samochodzie, koszta napraw sa duze bo najwidoczniej ktos nie robil takich rzeczy jak standardowo rurka pkynu chlodzacego, uszczelnicze zaworowe, active steering, aktywny stabilizator przod i aktywny stabilizator tyl ;) zaiweszenie, tarcze, skrzynia ;) Ktos kto kupuje auto i wymienia klocki oleje i jezdzi nim przez 5 lat jest potencjalnym niechlujem, bo nic sie nie dzialo? To samochod gdzie trzeba sprawdzac wiele rzeczy regilarnie co jakis czas by potem nie ladowac tysiecy PLNow

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan