Szukaj

zaczepianie się drzwi z ochraniaczami typu airbox
Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020

  • Autor: okaleczony
  • Kategoria: nadwozie
  • usterka fabryczna
Jeżeli macie gumowe ochraniacze na drzwiach "airbox" to należy zwracać uwagę na możliwość zaczepiania krawędzi drzwi tylnych o rant drzwi przednich podczas otwierania tyłu przy zamkniętych przednich. Ochraniacz ma bardzo mało luzu szczególnie gdy zostanie nagrzany od słońca = rozszerzalność tworzywa sztucznego.
Serwisy w ramach gwarancji wymieniają i poluzowują zaczep drzwi przednich co przy zbyt dużym poluzowaniu może powodować pogorszenie przylegania przednich drzwi do uszczelek i większe drgania/luzy tych drzwi na nierównościach.

Pikanterii dodaje fakt, że gdy zwróciłem uwagę na okaleczony lakier na krawędzi to serwis zaproponował mi ściągnięcie farby jako sztyftu na mój koszt w cenie ok.55pln !?!?!
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 10
Nie wystąpiła: 1

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Wyłamujące się airbumpy to nie jest żadki przypadek jest kilka wpisów na FB citroena i piszą o tym ludzkie na forach, nie tylko polskich. Wystarczy wpisać w google AIRBUMP-nouvelle-C3. https://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?198281-Probl%C3%A8me-AIRBUMP-nouvelle-C3
Odpowiedz
Ja miałem (mam) to samo. Tuż po gwarancji pękł airbump przy otwieraniu tylnych drzwi. Mam zdjęcia. Dodatkowo, spotykałem na ulicy inne samochody z identycznie pękniętymi elementami, również robiłem wtedy zdjęcia, żeby zbierać dowody. Mogę podesłać mailem te przypadki które mam "udokumentowane"
Odpowiedz
Proszę osoby z podobnym problem o wiadomość na maila bartekif@gmail.com - chciałbym ocenić skalę problemu
Masakra. 1 airbump wymieniony na gwarancji po roku użytkowania. Tył od strony pasażera. Wymieniony na gwarancji. Nie ma problemu bardzo profesjonalne podejście oraz informacja o błędzie produkcyjnym i wadzie fabrycznej. W kolejnym roku. - uwaga miesiąc po gwarancji - drugi airbump pęka. Tym razem od strony kierowcy.
Jaka jest opinia Citroena? - brak błędu fabrycznego. Rozumiem, za wymianę mogę zapłacić - samochód jest po gwarancji. Wymiana 540 zł + airbump 580 zł ...
Tylko proszę powiedzieć dlaczego mam płacić za część, która jest błędem fabrycznym ? - przy zbyt długim nasłonecznieniu elementu, znika przerwa wystarczająca do swobodnego otwarcia drzwi. Tu I nagle błąd produkcyjny znika...
Jeszcze raz proszę osoby z podobnym problem o maila. Zastanawiam się czy nie zgłosić tego dalej
Odpowiedz
Albo mój egzemplarzy jest pechowy ponieważ mam już wymienione tu usterki związane z spasowaniem nadwozia albo wszystkie C3 są tak „dopracowane". U mnie również jest problem, z tyłu od strony kierowcy zadarł się ten airbump. Jak na 2 latka i tylko 15000km to niezły ulep się powoli robi z tego samochodu, otarcia klapy o tylni zderzak, otarcia rantów drzwi o drugie drzwi, odstające i ocierające airbumpy.
Odpowiedz
Jest nas wielu a serwisy wiedzą o tym od 2018 roku, bo wprowadzono wewnętrzną procedurę akcji serwisowych dot. regulacji drzwi /i ewentualnej bezpłatnej dla klienta wymiany uszkodzonych ochraniaczy/ oraz całą procedurę uszczelnienia tylnego profila i regulacji klapy tylnej !!! Problem w tym, że citroen polska chyba bardzo tanio to wycenił i w aso niechętnie do tego tematu się zabierali - no chyba, że klient o tym wiedział i wyskamlał lub miał dobre źródło informacji i przyjaciela po stronie aso. Problem z klapą jest do opanowania ale z osłonami drzwi pomimo regulacji i tak powraca !!!
Odpowiedz
Citroen C3 III Hatchback