Szukaj

Słabe chłodzenie - przegrzewający się silnik.
Ford Escort VII

  • Autor: ~Przemo
  • Kategoria: układ chłodzenia
Po 100 000 przejechanych kilometrów pojawiły się problemy z chłodzeniem. Pomimo wymiany czujników i innych napraw, silnik w okresie letnim bardzo szybko się przegrzewa. Wystarczy drobny korek, poszukiwanie miejsca na niskim biegu na parkingu, a wskaźnik temperatury błyskawicznie zbliża się do czerwonego pola. Wybawieniem jest okres zimowy - wtedy wskaźnik siedzi spokojnie i nie dryfuje niebezpiecznie na "czerwone manowce". Jednak niech no tylko słońce przygrzeje. Robi się cieplutko i spod maski silnika zaczyna dochodzić smrodek spalenizny. Sytuacja jest mocno dyskomfortowa i stresująca.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 14
Nie wystąpiła: 16

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Mnie się nie zdarzyło przegrzać silnika 1,6 16v . Mam przejechane ponad 210 tys . Posiadam go od 2006 r. Kupiony jako używany z Niemiec rok prod 1993. Może dlatego ,że jest mało używany w mieście raczej poza. Robi około 30 - 40 km dziennie. Wentylator nie działa od kupna tego samochodu. Korków staram się unikać ,jeśli jednak mnie jakiś zaskoczy np wypadek lub śnieg to włączam ogrzewanie na maksa i dmuchawę. Wtedy temp szybko spada do dołu. Dokuczliwą wadą jest rdza .Gdyby go nadal produkowali , kupiłbym go jeszcze raz. Teraz czas na coś młodszego po 2000 r .Też to będzie ford tylko mondeo 1,8.
Odpowiedz
nie wiem o jakiej jednostce jest mowa ale ja mam od prawie roku 1.8 benzynkę i wentylator włączył mi się tylko dwa razy, jak jeździłem po lesie a tak to nie wiem ze wogóle jest silnik i że ma jakąś temperaturę. Średnio robię ok. 70-80 km dziennie, trasa i miasto. Ogólnie stwierdzam że to najlepsze auto jakie miałem pod względem jednostki napędowej, kiedykolwiek bym nie podszedł to odpalam i jadę, zero problemów. Niestety wyciszenie to dno kompletne no i myszkuje po drodze, choć niby wszystko z zawieszeniem OK.
Odpowiedz
wiecie co mam rozwiazanie na wszystkie wasze problemy z escortami SPRZEDAJCIE go jak najpredzej posiadam tez escorta `95r 1.4i od ponad pol roku i do dzis dzien nie wiem co mnie podkusilo zeby go kupic, co jak co przyjemnosc z jazdy jakas jest prowadzi sie bardzo fajnie ale co to jest za studnia bez dna to masakra a najgorsza jest korozja mozna z nia walczyc bez konca, ktory facet nie lubi miec zadbanego auta a escort wcale nam w tym nie pomaga wrecz przeciwnie trace juz cierpliwosc do niego nawet kluczyk do stacyjki musialem juz 2 razy dorabiac nie wspomne o zamku centralnym ktory czesto szwankuje zawieszenie (przednie) jest czesto do roboty ale to standard i wiele, wiele innych takze koledzy nie oszukujcie sie ze to dobry wybor. dalem za swojego 2 tys. wlozylem 1 tys. bez audio mam alu letnie plus nowe zimowe i bylbym bardzo szczesliwy gdybym go sprzedal za 2tys gdzie wlasnie oplacilem oc na rok i w grudniu czeka mnie przeglad pozdrawiam.
Odpowiedz
macie calkiem racje umnie tez jest ten problem z poprzegrzewaniem ale jusz tak musi byc wymienialemm wszystko czujnik ,termostat i nic nie pomoglo wenty, wlancza sie przy czerwonym polu ale szybko schlada sie silnik i poproblemie , ale zima jest ok.to wada fabryczna,pozdro.
Odpowiedz
Problem przegrzanego silnika leży w termostacie który otwiera i zamyka obieg wody jak wam sie przegrzewa silnik to to wymiencie sobie termostat na (NOWY) bo on otwiera i zamyka obieg wody. Jeżeli termostat jest zamknięty to chłodzenie ma tylko głowica i blok silnika. a jak termostat nie otworzy to znaczy że jest za duża temperatura wody i termostat się wtedy otwiera i woda leci na chłodnice po to zeby ją schłodzić.
Odpowiedz
Kurcze, a myślałem, że tylko ja tak mam :-) Dokładnie tak jak piszecie. Czujnik włącza wentylator zbyt późno, i troszkę stresujące jest jeżdżenie na granicy czerwonego pola. Nie mniej jednak silnik nie powinien się tak mocno zagrzewać, żeby ciągle wymagać wentylacji. Zimą problemu niema, a na lato można zamontować sobie dodatkowy, dyskretny włącznik wentylatora wewnątrz kabiny (należy pamiętać jednak, żeby włączyć go równolegle z czujnikiem, aby nie przegrzać silnika gdy się zagapimy i nie uruchomimy w porę ręcznie włącznika). Pozdrawiam.
Odpowiedz
przegrzewajacy sie silnik to wada fabryczna tej jednostki mozna znalesc w prasie informacje szczegolowo opisujace problem.
Odpowiedz
U mnie w koncowym zakresie temperatury włacza sie wentylator. Wg. mnie problem tkwi w czujniku temperatury, ktory włącza wentylator i jest ustawiony na 95 st. C. Problem w zasadzie niesistotny bo silnik wytrzymuje do 110 st. C.
Odpowiedz
Mój escort ma dopiero przejechane 75000 km ( od nowości jako dodatkowe auto w domu ) i coś podobnego zaczęło się robić. Dziś sprawdzałem o co może chodzić i po włączeniu temperatura spokojnie zaczęła rosnąć aż do początku czerwonego pola, ale nie chciałem przegrzać silnika i wyłączyłem go. Okazało się że wentylator w ogóle nie zaskakuje, a był wymieniany ( poprzedni przepalał bezpiecznik gdy się miał załączyć przy 60% wskaźnika temperatury ) razem z chłodnicą ( stara strzeliła jak się przegrzał ) i termostatem.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII
Średni koszt przejechania 100 km
28,67 zł
6,6
l/100km
9,8
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII