Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2006-2011 ósma generacja Hondy Civic, którego zupełnie nowa stylistyka była dziełem Japończyka Toshiyiki Okumoto, zmieniło się diametralnie w porównaniu do wcześniejszych generacji. Samochód był poniekąd kompromisem pomiędzy swoim poprzednikiem a bardziej usportowionymi, wcześniejszymi generacjami Civica. Auto poddano niewielkim modernizacjom w roku 2009 oraz 2010. Model przyjęto na rynku z entuzjazmem – uhonorowano go tytułem Samochdu Roku m.in. w Irlandii, Brazylii i Ameryce Północnej. Luksusowa odmiana auta (Acura CSX) oferowana była w Kanadzie.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VIII – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Civic VIII

Liczba ocen: 738
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

2,6
~zdegustowany_wlasciciel_hondy
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Hondę kupiłem 2 lata temu za 16k przy przebiegu ok. 180 tys. km. Na moje nieszczęście potrzebowałem samochodu na szybko i nie miałem czasu sprawdzać wszystkich bolączek. Prócz oczywistej potrzeby lakiernika z uwagi na widoczne gołym okiem ogniska rdzy (na tylnych i przednich błotnikach, progach oraz drzwiach kierowcy), w krótkim czasie okazało się, że samochód potrzebuje wymiany praktycznie wszystkich elementów eksploatacyjnych, które regularnie powinno się wymieniać. Mój poprzednik wymieniał tylko opony :/ Mnie przypadła wymiana przednich wahaczy wraz z dosłownie wszystkimi tulejkami jakie tylko są do wymiany, naprawa układu hamulcowego, kosztowna regeneracja przekładni kierowniczej wraz z wymianą drążków (której być może można było uniknąć, gdyby mój poprzednik ów drążki wymieniał wcześniej), pełen serwis klimatyzacji z wymianą filtrów i napełnieniem czynnikiem (czego oczywiście poprzedni właściciel nie robił), naprawa mechanizmu wycieraczek (również nietania z uwagi na wieloletnie zaniedbanie), naprawa stacyjki, wymiana klocków hamulcowych, standardowa wymiana oleju wraz z filtrami, naprawa napinacza rozrządu, wymiana akumulatora, lakierowanie wszystkich wspomnianych wcześniej elementów karoserii i zabezpieczenie podwozia przed korozją oraz wymiana kompresora klimatyzacji. Zamontowałem również instalację LPG z uwagi na bycie januszem w głębi duszy. Wszystko, prócz kwoty jaką zapłaciłem za samochód, wyniosło mnie ok. 20k. Zatem ta stara, brzydka Honda kosztowała mnie 36 tys. złotych. Czy opłacało się to robić? Nie. Czy kupiłbym ten samochód ponownie? Nie. Czy jestem z niego zadowolony? Średnio. Czy w czasie, w którym go kupowałem (czyli tuż po pandemii w 2022 roku, kiedy ceny wszystkich samochodów poszybowały w górę) można było kupić coś lepszego? Być może :) Prawie zapomniałem - nie mam pojęcia skąd raporty o niskim spalaniu u innych użytkowników. Moja Honda przy jeździe tylko w mieście spala 14l/100km, a przy jeździe autostradą ze stałą prędkością ok. 140km/h spala 7,5l/100km.
4,2
~Grzegorz
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Ogólnie samochód godny polecenia ale dla ludzi dla których komfort raczej nie ma znaczenia bo nawet zupełnie sprawne zawieszenie sprawia że czujemy się jakbyśmy jeździli bolidem formuły 1. Trzeba jednak zaznaczyć że to samo zawieszeni sprawia dużo radości podczas wchodzenia w ciasne zakręty. Silnik świetny i pancerny, spalanie na przyzwoitym poziomie. Lpg między 7,8 z klima na długiej trasie a 11,4 zima na krótkich trasach i też często z klima żeby szyby odparowaly. Ogólnie samochód wdzięczny i bezawaryjny jednak przyjemność z jazdy jest tylko na trasie i na ładnej drodze. Droga z dziurami lub choćby z niewielkimi nierównościami to droga przez mękę. Ogólnie polecam ale jeśli chodzi o cenę zakupu to raczej bym powiedzial że bardzo drogie to są auta.
4,1
~Marcin
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Witam, kolejny civic no i niestety coraz gorzej jeśli chodzi o wykonanie i jakość użytych materiałów. Mam do czego porównywać bo to moja 6 honda(3 civic, 3 accord). Plastikowe, ale do tego juz musimy się przyzwyczaić. Jednak bryła i pomysł na wnętrze, zegary w 2006 rewelacja... Składane siedzenia z tyłu super, bagażnik duży, pojemny, dwukomorowy. Wersja Executive oferuje sporo i te wersje jeśli już się ktoś decyduje to warto wybrać. Światła xenonowe mijania poprawiają komfort jazdy, dlugie bardzo dobre, dodatkowe halogeny wspomogą nas w kiepskich warunkach. W accordzie VIII miałem soczewki, tam tragedia, pomimo bardzo dobrych żarówek i polerki kloszy, w civicu na xenonach jest dużo lepiej. Hamulce dobre jak na tę klasę. Z tyłu w zawieszeniu belka co gwarantuje dość dlugie użytkowanie, pod warunkiem że tuleje są w dobrym stanie. Jednak z przodu kolumny MacPhersona w wersji przed liftem miały tendencje do wydawania dźwięków przy skręcaniu kół na postoju. Niektorzy wymieniają je na poliftowe i jest spokój. Przecieki do bagażnika, do kabiny, też znany problem w civicu VIII na łączeniu blach wypełnienie twardnieje i puszcza wodę. Klamki przednich drzwi luźne, też znany problem.

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 59
Nie 9
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
24 komentarze
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 8
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
17 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 35
5,0
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 3 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Instalacja zamontowana przy przebiegu 3,5 tys km. Po przejechaniu ponad 230 tysięcy km żadnych większych problemów, zero usterek. Utrata mocy niezauważalna. Średnie zużycie gazu 11 litrów. Styl jazdy dynamiczny bez zbędnych szaleństw, zaś jazda mieszana około 40% miasto, 40% ruch pozamiejski (70-110 km/h), 20% autostrady (150-160 km/h). Zaznaczyć należy iż auto posiada...
5,0
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 124 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona z lubryfikacją, jak się z czasem okazało delikatnie mówiąc- zupełnie niepotrzebną. Średnie spalenie to tak 9-10l lpg, rekord to 7,5 (5.2 wskazanie komputera pokładowego) na trasie bez szaleństw tak 8-9l to norma. Zbiornik mały - 33l, realnie wchodzi 26l.. co zapewnia zasięg ok 250km max 300 na zbiorniku. Bywa irytujace. Za to bagażnik nie stracił wiele...
4,3
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Z racji przejechanego dystansu mogę już coś powiedzieć o użytkowaniu lpg w tym aucie (z lubryfikacją). Ogólnie jestem bardzo zadowolony, chociaż niestety w moim przypadku występuje niewielki problem tzw. falujących obrotów, tj. czasami przy hamowaniu do zakrętu/skrzyżowania obroty spadają do 500 potem rosną na 1100 aby ustabilizować się na 700. Instalatorzy mówili, że to...
Honda Civic VIII