Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2006-2011 ósma generacja Hondy Civic, którego zupełnie nowa stylistyka była dziełem Japończyka Toshiyiki Okumoto, zmieniło się diametralnie w porównaniu do wcześniejszych generacji. Samochód był poniekąd kompromisem pomiędzy swoim poprzednikiem a bardziej usportowionymi, wcześniejszymi generacjami Civica. Auto poddano niewielkim modernizacjom w roku 2009 oraz 2010. Model przyjęto na rynku z entuzjazmem – uhonorowano go tytułem Samochdu Roku m.in. w Irlandii, Brazylii i Ameryce Północnej. Luksusowa odmiana auta (Acura CSX) oferowana była w Kanadzie.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VIII – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Civic VIII

Liczba ocen: 693
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~pawelch
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Auto o ponadczasowym wyglądzie zarówno zewnętrznym jak i wewnętrznym, nie bez powodu od samego początku zyskał przydomek UFO. Jest to już moja kolejna Honda, w benzynowej wersji 1.8 - silnik nie wymaga reklamy, uznawany za jeden z najlepszych ostatnich lat. Obecnie chyba żaden z producentów nie potrafi w ten sposób pogodzić osiągów i spalania. Moja wersja wyposażenia bardzo bogata Executive - dwustrefowy klimatronik, ksenony, szklany dach, grzanie dupki i jasny środek. Bardzo fajna wersja. Jedyny minus to zbyt twarde zawieszenie jak dla mnie.
4,1
~Marcin
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Podczas wyboru następnego samochodu zależało mi aby było trwałe, dynamiczne i miało niskie spalanie. Wybór padł na Hondę civic VIII generacji w sedanie. Auto kupiłem z ASO hondy jako używane w 2017. Jestem bardzo zadowolony z użytkowania tego samochodu. Przez 4 lata nie zawiodło mnie. Poruszam się głównie po mieście, czasem poza nim. W obu przypadkach sprowadza się znakomicie. Gorzej jest podczas jazdy autostradą, ponieważ auto jest słabo wyciszone. Po przekroczeniu 110 km/h w aucie robi się głośno, a gdy chcemy okupować lewy pas, silnik trzeba trzymać na wysokich obrotach, przez co robi się jeszcze głośniej. Ale auto odwdzięcza się za to niskim spalanie ( poza miastem udało mi się zejść do 5l/100km. Przez 4 lata była wymiana oleju i regulacja zaworów. Do tego auto dzięki temu, że ma precyzyjny układ kierowniczy, świetną skrzynię biegów i wysokoobrotową charakterystykę silnika może dać sporą frajdę z jazdy
4,8
~kliczek
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Zawsze chciałem mieć UFO, ale zawsze były strasznie drogie. Jest rok 2020 - minęło ładnych parę lat, czas leci, ceny trochę spadły. Mam Civic VIII gen. 2.2 i-CTDI 140 KM wersja Sport GT z pakietem Grand Prix. Wygląda jak Type-R, a ma 5 drzwi, i jest dieslu. Wygląda bojowo i śliczne. Rocznik 2008 (fabrycznie bez DPF). Jeżdżę nią dwa lata, długo szukałem przezroczystej sztuki z małym przebiegiem. Jak kupiłem miała koło 114 tys. km. Miałem kilkadziesiąt samochodów różnych marek i ten na spółkę z jedynką BMW jest jednym z lepszych kompaktów jakie miałem. A silnik 2.2 i-CTDI to najprawdopodobniej najlepszy silnik diesla w kompaktach w historii. Ma świetne maniery, dobrze jedzie, pali mało, jest całkowicie niezawodny, Niby części drogie, ale co z tego - skoro nie są potrzebne... Ponoć trudno go zajechać, bo dobrze znosi duże przebiegi. Reszta samochodu też jest w porządku, choć ma dwie wady. Pierwsza to zła widoczność do tyłu, druga to zbyt twarde zawieszenie. Reszta - same plusy.
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII
5,6 – 10,5
l/100 km
6,1 – 6,2
l/100 km
6,6 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Jazda 80% autostrada 20% wolniejsze trasy i miasto, autostradą z prędkością 160 km/h na liczniku (czasem szybciej wyprzedzanie, czasem spowalniana przez tiry i inne zawalidrogi) - 7,4-7,8 l (w zależności od wiatru, pogody etc.), 110-120 km/h drogą krajową - 6,2 l, najniżej udało się zejść do 4,2 l ale to w nocy odcinek 20 km za ciężarówką bez wyprzedzania 80-100 km/h (idzie umrzeć z nudów). Auto po chipie na 169 KM i 390 Nm (wcześniej spalanie o 0,5 l wyższe w każdej kategorii). Gdybym jeździł po mieście w korkach to pewnie przebiłoby 8,5 l (jeszcze się nie zdarzyło). Komputer kilka razy sprawdzany ze wskazaniami dystrybutora i dawał bardzo realne wyniki (przekłamanie 0,1 - 0,2 l max). Doświadczenia z 15k km, zobaczymy jak będzie dalej.
7,1
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Auto posiadam dokładnie 3 lata. I tak spalanie średnie w poszczególnych latach użytkowania obliczone na podstawie przejechanych km, tankowanie zawsze do pełna. (Nie liczone ze wskazań komputera - przekłamanie o 0,5l./100km !!!) 1 rok - 6,97 l 2 rok - 7,12 l 3 rok - 6,98 l Czyli wychodzi w ciągu trzech lat z obliczeń średnie spalanie na poziomie 7,02 l. Największe spalanie osiągnąłem o dziwo w marcu, a nie zimą i wynosiło 7,66l./100 km, natomiast najniższe we wrześniu (6,45l/100km) Jazda droga dwupasmowa z dużą ilością sygnalizacji świetlnej (70%) oraz miasto (30%)
7,4
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Jestem bardzo zadowolony. Bardzo niskie spalanie, biorąc po uwagę wielkość i moc silnika. Długo szukałem samochodu, gdzie najważniejszym kryterium był stosunkowo dynamiczny silnik wolnossący, przy jednoczesnym niewysokim spalaniu - Civic był bardzo dobrym wyborem. Podaję realne wyniki licząc z tankowania, komputer zaniża średnie spalanie o 0,5 l. Przy jeździe codziennej po Warszawie, średnie spalanie zazwyczaj między 7,4-7,8 l. Mniej więcej 60% po spokojniejszych drogach na przedmieściach i 40% w zatłoczonych dzielnicach. W czasie dłuższych tras na autostradzie i prędkości ok 120 km/h (powyżej tej prędkości robi się głośno, więc dla komfortu większość czasu jazda 120 km/h + wyprzedzanie), spalanie 6,8 l. Na drogach krajowych, uzyskanie spalania 6 l/100 km nie jest wyzwaniem, można zejść niżej.

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 55
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 38
Nie 3
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
21 komentarzy
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 6
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
16 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 35
5,0
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 3 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Instalacja zamontowana przy przebiegu 3,5 tys km. Po przejechaniu ponad 230 tysięcy km żadnych większych problemów, zero usterek. Utrata mocy niezauważalna. Średnie zużycie gazu 11 litrów. Styl jazdy dynamiczny bez zbędnych szaleństw, zaś jazda mieszana około 40% miasto, 40% ruch pozamiejski (70-110 km/h), 20% autostrady (150-160 km/h). Zaznaczyć należy iż auto posiada...
5,0
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 124 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona z lubryfikacją, jak się z czasem okazało delikatnie mówiąc- zupełnie niepotrzebną. Średnie spalenie to tak 9-10l lpg, rekord to 7,5 (5.2 wskazanie komputera pokładowego) na trasie bez szaleństw tak 8-9l to norma. Zbiornik mały - 33l, realnie wchodzi 26l.. co zapewnia zasięg ok 250km max 300 na zbiorniku. Bywa irytujace. Za to bagażnik nie stracił wiele...
4,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Z racji przejechanego dystansu mogę już coś powiedzieć o użytkowaniu lpg w tym aucie (z lubryfikacją). Ogólnie jestem bardzo zadowolony, chociaż niestety w moim przypadku występuje niewielki problem tzw. falujących obrotów, tj. czasami przy hamowaniu do zakrętu/skrzyżowania obroty spadają do 500 potem rosną na 1100 aby ustabilizować się na 700. Instalatorzy mówili, że to...
Honda Civic VIII