Szukaj

Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
Hyundai Tucson IV

  • Autor: Marek
  • Kategoria: układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć):
https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768
https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/
www.facebook.com/groups/629971641641118/
https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 256
Nie wystąpiła: 27

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Kup samochód z USA tam nie ma gpf
Odpowiedz
Od września 2023 roku jestem posiadaczem Tucsona 1,6 benzyna z manualną skrzynią biegów. Mam przejechane 35 tys km, do pracy mam 8 km, po 2 zaprowadzam młodszą córkę do przedszkola, 3 razy w tygodniu wożę dzieciaki na zajęcia 4 km od domu, do tego weekendowe wypady i wakacje autem. Od nowości tankuję pb 98, nie stosuje żadnych dodatków do paliwa, przy stałych prędkościach utrzymuje obroty na poziomie 2 tys (wyczuliłem też na to żonę) i nie wiem co to są problemy z GPF-em.
Odpowiedz
HT 2023r pierwsza lampka 4800 wypalanie w serwisie 350zł druga lampka 16000 autostrada 45km 4bieg 5000 obrotów pomogło,trzecia lampka 17000.Będe próbował metody opisanej wcześniej
Odpowiedz
1,5 roku jeżdżę HT 1.6 manual. 60 km dziennie pół trasy w mega korkach pół obwodnica. Przejechane mam ok 42 000 km. Zero problemów z gpf.
Nie chce się narazić ;), ale jestem kierowcą od ponad 20 lat byłem przedstawicielem. Dużo jeździłem różnymi autami. Wiem że gpf jest pewnym utrudnieniem, ale mam wrażenie że nie każdy rozumie chyba jak działa silnik benzynowy. To że mamy moment od 1500 rpm nie oznacza że mamy tak jeździć.
Odpowiedz
Miałem na myśli ledwo ponad 1500. Ja zwykle trzymam ok pomiędzy 2000….3000rpm. Jeżdżę na normalu i nie interesuje mnie optymalizacja spalania. Weźmie tyle ile musi fizyki nie oszukamy.
Odpowiedz
Pomaga przegonienie na autostradzie. Predkosc 130-140 km 5 bieg i 3500 tys obrotów, tak okolo 30 kilometrów. Lampka gaśnie
Odpowiedz
Klauddio ,na to pytanie nie odpowiem aby się nikomu nie narazić. Pomijając reklamę którejś marki ,dzisiaj zakup auta to loteria. Proponuję przed zakupem poczytać opinie użytkowników na forach internetowych lub na tej stronie. To są najbardziej miarodajne opinie. Życzę dobrego zakupu. Pozdrawiam.
Odpowiedz
Najgorsze auto pod względem problemów i awarii !! Moje 3 nowe auto i już sprzedaje . Obsługa w kia to porażka . Albo uśmieszki i hasło WIESZ CO KUPOWALES ale chcą pieniądze za usterkę choć auto na gwarancji . Wiec gwarancja w kia to oszustw....
Odpowiedz
Nie wiem czy jest sens nadal zabierać głos w dyskusji. Po co podgrzewać atmosferę i dalej tłuc temat gpf. Przecież wiemy że będzie coraz gorzej. Jedne koncerny oszukują na normach czystości spalin,inne nie mogą uporać się z gpf, który sprawia problemy po przejechaniu paruset km. Klienci ,mimo że czytają opinie o wadliwych samochodach, w dalszym ciągu je kupują a później narzekają jakie to badziewie. Niestety,dzisiaj po prostu nie ma dobrych samochodów. Wypalanie sadzy przy wysokich obrotach powoduje nieodwracalne zmiany w silniku i skraca jego żywotność. Ameryki tutaj nie odkryłem,wystarczy zapytać dobrego mechanika. Najważniejsze,że interes się kręci,a że jakość kiepska. Przecież to my klienci za wszystko płacimy . Finansujemy poczynania inżynierów. Ręce opadają.
Odpowiedz
Daro ....To powiedz co kupić ???Żeby zaniechać problemów ???
Odpowiedz
Hyundai Tucson IV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów