Szukaj

Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018

  • Autor: Przemek
  • Kategoria: inne
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 150 tys. km
Witam.
Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs.
Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną.
NIE polecam...

Komentarze

Hej. Też miałem ten problem. Są dwie możliwości, obie już przerobiłem i od tego czasu nie mam problemu. Kody błędów w Delphi są ciężkie do rozszyfrowania i mało logiczne. U mnie był problem z zaciętym zaworem EGR - zablokował się w zamkniętej pozycji i po prostu zmieniłem program wyłączając go. Błędy natomiast pojawiały się dalej i o dziwno są związane z ciśnieniem oleju... Rozwiązanie - wymiana podkładek pod wtryskami, płukanka silnika i wymiana smoka(u mnie problem był przy 230k, także zrobiłem płukankę X2) i od tego czasu mam spokój.
Pozdrawiam
Odpowiedz
umyj auto - mowie powaznie - problemem sa brudne sensory - przednia szyba tam gdzie lusterko wsteczne + wielkie logo mazdy na grilu...
Odpowiedz
U mnie był ten sam problem, przy przebiegu 90tys(egr błąd wyskaiwal w komputerze)


Ktoś rozwiązał problem?
Odpowiedz
Udało się rozwiązać problem?
Odpowiedz
Tak, problem ten związany jest z zapchanym zaworem recyrkulacji spalin EGR oraz dolotem który będzie również pokryty sadzą. Wystarczy to wyczyścić i problem znika. Trzeba też pamiętać o wymianie podkładek miedzianych pod wtryskami (injector washers) które nieszczelne powodują przedostawanie się nadmiernej ilości paliwa do oleju i jego rozrzedzanie. Silnik jest tak zaprojektowany, że dopala również DPF co jakiś czas wtryskując większe ilości ropy by podnieść temperaturę wypalania. Najlepiej byłoby zaślepić EGR, wgrać nową mapę i pozbyć się DPF ale to nielegalne. Po wgraniu nowej mapy nawet na stacji diagnostycznej nie wykryją większej emisji. Silnik potrzebuje powietrza w dolocie a nie spalin. Ogólnie świetny wóz którego zabija "ekologia" gdzie DPF i tak się dopali i nadmiar sadzy oraz NOX pójdą w atmosferę. NONSENS, ale samochód świetny.
Odpowiedz
Hej. Moge sie dowiedzieć, jak poradziłeś sobie z tym? Mam podobne problemy
Odpowiedz
zmiana mechanika
Odpowiedz
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016