Szukaj

Szarpanie przy przyspieszaniu 1.0tce
Renault Clio V Hatchback 5d

  • Autor: Krzys z E-g
  • Kategoria: silnik
  • usterka fabryczna
Witam
Posiadam Clio 1.0 tce 100KM, przebieg 5tys km.

Mam taki problem gdy silnik jest zimny i jadę ze stałymi obrotami 1800-2000 (przyspieszam)to czuć podszarpywanie gdy silnik sie rozgrzeje szarpanie ustaje.Niedlugi co mam pierwsza wizyte w aso
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 16
Nie wystąpiła: 5

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Mam Renault Clio 0.9 tce 2020r na mieście przez jakieś 20 min. Pali miok9 l
Odpowiedz
Witam co do szarpania w czasie jazdy
źle pracując pompo wtryski ( źle zaprogramowane) lub popsute pompo wtryski.
jak pojawia się biały dym w czasie startu samochodu to wycieka olej i może być problem z turbo sprężarką.
Odpowiedz
U mnie Dacia Logan 1.0 tce LPG 2021 przebieg 2100 km co jakiś czas jest problem z uruchomieniem silnika głównie na ciepłym silniku, ale ostatnio pojawił się problem z uruchomieniem również na zimnym silniku. Zanim silnik się uruchomił rozrusznik kręcił 3-4 sekundy. Natomiast za każdym razem gdy jest jeszcze zimny i jadę na benzynie, dochodzi do szarpania, jak by była przerwa w fazie wtrysku benzyny. Po przełączeniu się na LPG problem z szarpaniem znika i wszystko jest ok.
Odpowiedz
dodam, że przy jeździe tylko na benzynie problem z długim odpalaniem nie występuje, czyli winna jest instalacja lpg.
Odpowiedz
mam ten sąm problem, silnik 1.0 tce 100 lpg, przebieg 2000km, motor ma fochy przy odpaleniu, tzn.dlugo trzeba krecic, czasami nie chce odpalić nawet na benzynie, na gorącym po jeździe na gazie postój kilka minut i nie chce odpalić na dotyk, auto było w serwisie, ponowne wgranie oprogramowania tj. map nie pomogło, pomóżcie co z tym xrobic
Odpowiedz
Tez mam clio V z instalacją gazowa. Niestety po 1,5 miesiaca uzytkowania samochod zaczal miec problem z odpalaniem.Bardzo dlugo krecil rozrusznikiem zanim odpalił.Niestety caly czas to trwa..co kilka dni ma problem z odpaleniem ale tylko na zimnym..Serwis nie potrafi tego zdiagnozowac.bylam z nim tam wiele razy i to nie tylko w swoim miescie..
Odpowiedz
Mam ten sam problem w Clio V 1.0tce z LPG. Samochód jest rano bez mocy tak jakby nie działało turbo. Słabo wkręca się na obroty. Sytuacja zmienia się na korzyść przy dużej wilgotności powietrza co może wskazywać na "głupie nie" elektroniki. Do usterek dochodzi również kapryśne odpalanie tj. czasem silnik zapala od razu a czasem kręci 2-3 sekundy niezależnie czy jest na benzynie czy na LPG i to bez wyraźnej reguły ... Czy ktoś ma podobne problemy?
Odpowiedz
Witam, mam podobne objawy - wersja intens z gazem. Silnik nagrzany świeci się na wyświetlaczu (zegary półcyfrowe) kręci chwilę - aktualizacja oprogramowania sterownika LPG - nie pomogła - ponoć wyrównanie ciśnień, należy tak jeździć. Na benzynie pali OK. Szarpanie na zimnym i brak mocy również u mnie występuje (przy dużych mrozach), po przejechaniu kawałka ustępuje. Temat zgłosiłem do Aso (mają coś aktualizować oprogramowanie wtrysków (mapa), czy pomoże zobaczymy)
Odpowiedz
To samo jest co prawda w moim wypadku w clio 3 z 2010 roku 1.2 tce 16v 101KM. Na nierozgrzanym oleju za każdym razem szarpie delikatnie turbina można powiedzieć że nie łapie. Jak się rozgrzeje jest ok. Dlatego warto w silniku benzynowym chwile dać czasu przed jazdą żeby się zagrzało. Nie jest to poważna usterka ale na pewno nie warto wkręcać na wysokie obroty przed osiągnięciem odpowiedniej temperatury.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Renault Clio V Hatchback 5d
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
7,0
l/100km
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio V Hatchback 5d