Szukaj

Informacje o Renault Clio V Hatchback 5d

Lata produkcji: 2019 – 2023
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Renault Clio V Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4050 mm
Szerokość 1798 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1988 mm
Wysokość 1440 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1979 mm
Rozstaw osi 2583 mm
Zwis przedni 830 mm
Zwis tylny 637 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 991 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 165 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 942 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1372 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1370 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1069 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 391 l
Długość ze złożoną tylną kanapą 1464 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,7
~Mike
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW
Z tą skrzynią, w wersji RS-Line, ze skórzaną tapicerką i imitacją włókna węglowego w środku to chyba najlepsza propozycja samochodow miejskich dostępnych jako używane 4-5-letnie auta. Wyposażenie i wykończenie samochodu godne segmentu premium - brakuje bodaj tylko elektrycznego sterowania fotelami oraz nawiewów oraz gniazd i podłokietnika w drugim rzędzie. Pasażerom drugiego rzędu w ogóle będzie ciasno - ale to już urok samochodu typowo miejskiego, często użytkowanego jednak jako drugie auto w rodzinie. Drobne niedoskonałości nie przesłaniają ogólnego postrzegania tego auta jako GENIALNEGO. Super silnik i skrzynia, design, wykończenie wnętrza oraz bogactwo multimediów i systemów wsparcia bezpieczeństwa - plus hamulec auto-hold i płynnie działąjacy automat naprawdę zapewniają, że tym autem się jeździ bardzo komfortowo, ale i dynamicznie w razie potrzeby.
4,6
~Bartolek
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCe 90KM 67kW
Pozytywne zaskoczenie, jeśli chodzi o to auto. Od dłuższego czasu miałem przeświadczenie, że Clio to taka twarda plastikowa bryła oferująca tylko elektronikę wiecznie się psującą. Natomiast w rzeczywistości auto niezwykle dobrze wykonanie. Plastiki mięciutkie nie tylko na desce rozdzielczej, ale też i na drzwiach. Jak na ten segment świetne wykonanie wszystkich przycisków i innych elementów przez nas dotykanych. Wyciszenie genialne jak na wielkość pojazdu. Spalanie ok, ale mam opcję bez gazu. Choć auto nie jest idealne (mało precyzyjna skrzynia czy fochy elektroniki od czasu do czasu), to jest to jak najbardziej opcja warta rozważenia.
5,0
~Przemek
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Auto nabyłem nowe z salonu, opinię piszę po ponad roku użytkowania i przebiegu 20 tys km. Zakupu nie żałuję, to moje drugie Clio, wcześniej jeździłem IV generacją. V generacja jest zdecydowanie lepiej dopracowana, użyte zostały lepsze materiały i lepiej je spasowano. Do tego momentu auto nigdy mnie nie zawiodło, żadnej usterki, problemów - nic. Przyjemnie się prowadzi, jest (stosunkowo) dynamiczne jak na motorek 1 litrowy i oszczędne (w trasie spalanie oscyluje w granicach 5,5 - 6 gazu/100km, oczywiście w mieście wypada gorzej 7-7.5 litra/100 km).
Średnie spalanie dla Renault Clio V Hatchback 5d
5,9 – 6,9
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Gdybym patrzył na wynik z komputera to nie byłbym jakoś zachwycony. Natomiast co ciekawe, co tankowanie sprawdzam zużycie z dystrybutora i wychodzi nawet o litr mniej w rzeczywistości. Najlepszy wynik osiągnąłem jadąc w trasie na tempomacie 90-100km/h i wyszło 5.1... ale do tabeli nie podaję tego wyniku, ponieważ nie jestem pewien czy przypadkiem wiatr mi nie pomógł (choć trasę jechałem w dwie strony). Z drugiej strony, zimą w korkach i przy wyłączonym systemie S&S dobijam do wyniku powyżej 10l/100 według komputera co daje ponad 9 na instrybutorze. Jadąc normalnie, bez spiny można spokojnie osiągać 6.5-7.5 sredniego zużycia LPG.
5,7
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW
Przy płynnej ale dynamicznej jeździe głównie po Krakowie, wg wskazań komputera mieści się w 6l/100km, co uważam za dobry wynik. Przy prędkościach autostradowych z uwagi na brak szóstki to jest ok 6,5-7l, 160km/h to już ok 8l, przy spokojniej jeździe do 80km/h można zejść w okolice 4l, ale to już ecodriving bardzo...
5,9
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCe 90KM 67kW
W mieście w zależności od tego czy jadę ja czy żona pali 6-7 litrów przy spokojnej jeździe. Jak się chce, to można i przy dynamicznej jeździe uzyskać trochę więcej. Natomiast na trasie wszystko zależy od prędkości. Drogami krajowymi nie przekraczając 100 km/h można zejść poniżej 5l/100km bez problemu. Jeśli chodzi o wyższe prędkości, to przy stałej prędkości 100 km/h wychodzi około 5,3 l/100km, przy 120 będzie to 5,7-6 l/100km, a przy 140 km/h 6,5-7l/100km.

Usterki Renault Clio V

Liczba wpisów: 38
Kontrolki kierunkowskazów
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 20 tys. km
Witam. Mam taki problem. Co jakiś czas po włączeniu kierunkowskazu nie miga kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej. Czasem mignie czasem kilka sekund nie miga. Kierunkowskazy na zewnątrz działają normalnie. Wraz z tym nie włącza się piszczek, który robi pik pik. Problem występuje zarówno z kierunkowskazem lewym jak i prawym. Problem powyższy zdarza się od czasu do czasu, raz czasem dwa razy w miesiącu, trwa przez kilka kilometrów, a potem samoczynnie wraca do stanu normalnego. Czy ktoś może pomóc?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Radio gubiące fale oraz stukające oparcie kanapy lub stykającą klapa bagażnika
  • Renault Clio V Hatchback 5d
  • inne
  • 6 tys. km
Cześć. Posiadam od równo roku Clio V 1.0 TCe bez gazu. Rocznik 22 - 6500 przebiegu. Od samego początku borykam się z dwoma problemami: 1. Radio, które przerywa (gubi na 1-2 sekundy) co jakiś czas podczas grania (każda stacja) 2. Stuki oparcia tylnej kanapy lub stukająca klapa bagażnika - stuka coś z tylu na wybojach. Piszę tu, ponieważ ASO rozkłada ręce tzn. zaktualizowali radio z 5 razy - brak poprawy i ich porada to słuchać stacji o dobrym zasięgu (serio). Radio bez nawigacji. Co ciekawe w rodzinie jest Captur II (radio z nawigacją) i odbiera wszystkie stacje wszędzie bez żadnych zakłóceń Do tego te stuki - podciągnęli zaczep oparcia - nic nie dało. Nasmarowali zamek klapy - nic nie dało. Skwitowali powyższe problemy, ze chyba ten typ tak ma… Czy ktoś może spotkał się z podobnymi problemami?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak aktywnego hamowania
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020
  • inne
  • 28 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problem z przednią kamerą która jest odpowiedzialna za aktywne hamowanie , czytanie znaków drogowych . Po uruchomieniu silnika i ruszeniu z parkingu po pięciu minutach pojawia się komunikat na głównym wyświetlaczu że PRZEDNIA KAMERA NIE DZIAŁA , AKTYWNE HAMOWANIE JEST WYŁĄCZONE i na desce rozdzielczej zapala się ikonka małego autka w kolorze pomarańczowym. Przeczytałem w instrukcji że jeżeli tak się dzieje to żeby zatrzymać pojazd , wyłączyć silnik i odczekać kilka minut a problem zniknie . Niestety problem pojawia się po przejechaniu kilku minut.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Clio V Hatchback 5d