Szukaj

Wada silnika 2.3 150 KM 2011r.
Renault Master IV

  • Autor: ~grzegorz
  • Kategoria: silnik
słaby silnik przy zdjęciu i ponownym wciśnięciu pedału przyspieszenia szarpie serwis stwierdza błąd w oprogramowaniu myślę że kłamią ale auto na gwarancji mam czas
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 28
Nie wystąpiła: 18

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Siema ja przerabiam brak mocy w m9r na 456 biegu jedzie jakby ciągnął lawetę z dwoma czołgami,sprawdziłem już wszystko podciśnienia schematy podciśnień sprawdziłem zawory podcisnieniowe turbin i klap na szczelność i działanie elektronicznie, na końcu i tak wymieniłem na nowe mimo że były dobre potem przypadkiem walnęła głowica przez wyciek płynu przegrzala się i kompresja szła do zbiornika, wymieniłem silnik na nówkę wymieniłem turbiny ,egr z chłodnica przepływomierz ,przepustnice , w efekcie nieznacznej poprawy leciałem dalej zawor na pompie cr całą listwę z czujnikiem bo niedostępny w sklepach motoryzacyjnych razem z nowymi oryginalnymi wtryskami halas jakby wtryski się zacinały przy wyższych obrotach, zaznaczam że od samego początku stawiam na sterownik silnika bo nie ma odpowiednich fachowców elektryków by potwierdzili mi czy mam rację nie mam stałego prądu na podłączonej wtyczce na środkowym pinie 5v a sterowanie tego zaworu powinno prowadzić regulacje napięcia między pierwszym a 3 pinem nie spełnia norm jest spoko film na YT który tłumaczy działanie tego czujnika na listwie dlatego stąd moja sugestia w tym temacie, moi elektronicy i chłopacy od czip tuningu nie potrafią dojść do ładu niby 163 konie a na pusto jedzie tylko na 123 biegu już nie ma co wymienić w tym aucie pozostaje tylko sterownik silnika , kto wie mam jeszcze zamienić serwo z pompą i ABSem bo wyskoczyła awaria z blokowaniem się tylnego koła , łapy opadają na to badziewie to co logiczne w tym modelu nie jest logiczne , słyszałem o tym że pompa ABS ma sporo wspólnego nawet z mocą kto wie może tu leży problem systemy start stop asystent ruszania pod górę i inne bajery czytanie prędkości itp pompa paliwa cr i wstępna też jest nowa , dalszym działaniem będzie rozrząd będę ustawiał go od nowa z przyczyn wycieku oleju na podstawie wałków rozrządu hermetyk się rozszczelnił fabryczny, filtry paliwa pow i oleju wymieniam co 10 tys pierwszy silnik zrobił około 650 tys i problem się pogłębiał do czasu awari wycieku płynu , ogólny stan silnika jak nowy tuleje bez rys nawet fabryczne honowanie ,szok nawet koła rozrządu nie zużyte, wszystko jak nowe przy takim przebiegu, a wymiana na inny silnik nic nie pomogła , najlepsze jest to że ten co to rozkmini już ma gdzieś pomoc w internecie a tych tematów jest multum.... Mam nadzieję że ktoś to rozkmini może jest jakaś dobra dusza która wie i doradzi co z tym zrobić ja już po woli mam dość tego auta ostatnia naprawa będzie z karnistrem benzyny
Odpowiedz
A dodam że wszystkie czujniki jakie tylko są możliwe w tym aucie są wymienione włącznie z czujnikami pedału sprzęgła i hamulca , świece sprawdzone w silniku i dogrzewaczu włącznie z pompkami na układzie wodnym na kompie brak błędów jedynie co zauważyłem że czujnik na listwie pokazuje na obciążeniu za niski voltarz Na max obciążonym powinien się otworzyć na 4,5v jak dobrze pamiętam gość na kanale YT tłumaczy działanie tego zaworu u mnie podnosi się tylko 3,2v jak dobrze pamiętam a powinien więcej na moje nie jestem eletromechanikiem moja praca przy tym aucie jest taka a nie inna ponieważ to auto przeszło już kilku fachowców i nikt z tym nie poradził sobie także życzcie powodzenia z rozwikłaniem zagadki
Odpowiedz
A zaznaczę że wtryski zakodowane ,zaadaptowane wszystkie części wymienione w kompie DPF wypisany pusty a czujniki mimo to powymieniane łącznie z czujnikiem ciśnienia w kolektorze wydechowym
Odpowiedz
Robiłem mastera 2016 rok 2.3 biturbo i akurat w tym silniku czujnik temperatury powietrza dolotowego jest w w plastikowym przewodzie z przodu pojazdu, nie w przepływomierzu.
Odpowiedz
Posiadam 125 km i mam podobnie ...silnik stuka jakby zawory grały ale tylko przy silnym dodaniu gazu jak silnik jest zimny.
Po rozgrzaniu silnika już jest dobrze.
Po 1000km stwierdziłem w oleju opiłki metalu,pojechałem do serwisu aby wymienili olej....niestety reno powiedział że 1 serwis olejowy jest przy 40000km po zapytaniu do producenta reno .
serwis wymienił mi olej na mój koszt na moją prośbę.
Po 30000 km wysiadło turbo ja myślę że z tego powodu że w oleju były wczesniej opiłki.
A te problemy z mocą i falowania to jest wina filtra cząstek stałych, wcześniej tego nie było.
Odpowiedz
Rowniez mam wersje 125km i przydlawienia po odpuszczeniu i lekkim wcisnieciu pedalu gazu. Jednak mam tak od nowosci, a natrzaskalem juz 340 tys. km. Bylem z tym kilka razy w serwisie, jeszcze na gwarancji ale twierdzili, ze jest wszystko ok. Podlaczalem swoj tester i bledny jest odczyt zasysanego powietrza. Podejzewam wiec, ze wadliwy jest przeplywomierz, w ktorym jest czujnik temperatury. Ogolnie jestem z auta zadowolony. Odpukac, duzo lepiej sie trzyma, niz Ducato, ktorego mialem poprzednio, rowniez od nowosci i przy 270 tys. i 6 latach, rozpadalo sie juz wszystko oprocz silnika, ktory byl swietny (3.0)
Odpowiedz
to nie są auta tylko złomy 2,3 170 km po 240 tys padła głowica żenada
Odpowiedz
witam mam problem z masterem 3 2,3 150 2011r auto po ruszeniu idzie jak ogien przi 3,4,5 biegu przi max oborotach odcina to znowu idzie nie dochodzi do max obrotow no a pd gorke strwsznie slabnie nieie moze ktos co to moze byc ?
Odpowiedz
Mam to samo i stawiam na sterownik silnika problem z prawidłowym sterowaniem czujnika na listwie wysokiego ciśnienia, sam czujnik nie dostępny ja pozmieniałem na inny i nie pomogło podjedz na kompa do elektryka porównaj napięcia na parametrarz rzeczywistych podczas jazdy i porównaj je sprawdź albo dowiedz się jakie obciążenia na danym czujniku powinny być, ja będę w tym kierunku uderzał bo nie mam w okolicy fachowca żeby potwierdził moja teze
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Renault Master IV
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Master IV