Szukaj

Informacje o Renault Master

Lata produkcji: 1981 – teraz
Segment: Dostawcze

Renault Master – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Renault Master

Liczba ocen: 188
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Poważne usterki - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~cd_error
Furgon FWD 2.3 dCi 125KM 92kW
Renault Master IV
Auto mam około 1,5 roku, wydaje się być całkiem w porządku, Jest kilka drażniących drobiazgów no ale może kiedyś to poprawią. Dość wygodny...dzięki pneumatycznemu fotelowi, widoczność świetna, duże lustra, wszystko pod ręką mnóstwo schowków. Całkiem ekonomiczny. Całość psuje trochę serwis... Przy wymianie szyby zostawili w aucie śmietnik, Pedantyczny nie jestem ale lubię mieć czysto i nie znoszę po kimś sprzątać... niestety przy odbiorze auta śpieszyło mi się i odpuściłem temat... Przy okazji zrobili serwis wymiana oleju itp... zgłosiłem piszczenie hamulców z przodu nawet jak nie hamuje.... i że raz mi zaśmierdziało nimi...wyczyścili z tyłu chyba tylko bo piszczenie nie ustało i smrodek się powtórzył. Na wolny termin kazali czekać ponad tydzień.... a auto potrzebne.... W końcu zajrzałem tam sam. Klocki w jarzmie pracują na blaszkach...pod nimi wdała się korozja przez co praca blaszek była ograniczona... w efekcie klocek się zakleszczał wyczyściłem i hula.... zaciski firmowane brembo...... z tego co pamiętam... pracy 20 min... a w serwisie liczą za to około 300 pln tak być nie powinno... Ogólnie troszkę słabo z tymi hamulcami.... jak jeździ się na pusto jest ok.... jak załadowany w okolice 1t to juz trzeba mega uważać na drodze....Kiepsko pomyślane dolne mocowanie pasa bezpieczeństwa to z lewej strony takie metalowe oko przykręcone do fotela... Przy wysiadaniu ciągle o to zahaczam i się obcieram... a do otyłych nie należę....
3,2
~Kurier
Furgon 2.8 TD 116KM 85kW
Renault Master II
Ogólnie samochód nie jest godny polecenia. Od kilku lat jeżdżę nim jako kurier i mam go dość. Fatalny skręt, słabe światła, w nocy mało widać do przodu i nic do tyłu, do tego poniżej 2000 obrotów w ogóle nie idzie. Trzeba go stosunkowo wysoko kręcić żeby jechał, a to powoduje ból uszu, bo jest w nim naprawdę głośno. Na plus zasługuje prowadzenie, pojemność przestrzeni ładunkowej, widoczność w lusterkach i moc silnika, pod warunkiem, że obroty przekraczają 2200. Czy kupiłbym taki samochód dla siebie? Nie. Uciążliwe usterki przytrafiają się zbyt często
4,6
~Paweł
Furgon 2.5 dCi 120KM 88kW
Renault Master III
Jestem bardzo zadowolony z mojego Mastera może akurat trafił mi się dobry egzemplarz albo to poprostu dobre auto, najbardziej cenie jego niezawodność i ekonomiczność, pozytywnie w tym aucie zaskakuje silnik jednostka na zwykłych wtryskiwaczach dosyć prosta jak na DCI bardzo ekonomiczna a zarazem wystarczająco zrywna 120KM w zupełności wystarczy do odpowiedniej jazdy nie zapominajmy że to auto typu ciężarowe wiec nigdy nie będzie to mercedes na autostradzie ale za to Master odpowiednio szanowany zawsze dowiezie nas do celu.

Raporty spalania Renault Master

Liczba raportów: 234
Średnie spalanie dla Renault Master
13,0
l/100 km
3,1 – 12,5
l/100 km
15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Furgon FWD 2.3 dCi 100KM 74kW
Renault Master IV
W porównaniu do starszego Mastera – tragedia. Zejście poniżej 10 litrów wymaga w zasadzie jeżdżenia na pusto albo naprawdę łaskawego obchodzenia się z gazem. Poza tym silnik jest obciachowo wręcz słaby, czemu nie pomaga fatalnie zestopniowana skrzynia biegów (dwójka jest za długa, żeby z niej ruszyć, a jedynka za krótka, żeby na niej się jakoś sensownie rozpędzić) – na autostradzie co prawda da się rozbujać auto do 135 km/h, ale dalej nie pójdzie nawet z górki, zaś w mieście przy ruszaniu spod świateł bez wciskania silnika na 3500-4000 obr./min jest problem z wyprzedzaniem autobusów, i mówię to naprawdę poważnie. Zupełnie nie polecam, pamiętam, że kiedyś jechałem najmocniejszą wersją (dCi 170 bodajże) i była całkiem przyjemna w jeździe, acz nie jakoś wybitnie szybka i na pewno nie miała takiego ciągu jak starszy 2.5 dCi/150 KM, którym ukarałem już niejednego janusza w pasku TDI za zamulanie na lewym pasie. Choć przyznam szczerze, że jazda takim pudłem blisko 160 km/h przy silnym wietrze i prawie na pusto przypomina trochę walkę ze śmiercią na spojrzenia.
7,3
Furgon 2.5 dCi 100KM 74kW
Renault Master III
Dziennie robię autem 200-300 km, zależnie od trasy (robię w zaopatrzeniu). Ostatnio niemalże na pusto jeżdżę, ale parę miesięcy temu zdarzało się ładować auto po dach i tyle, że na pakę już nie szło samemu wejść, żeby coś wyjąć (L3H2). Nigdy nie udało mi się przejść ponad 8 litrów. Kiedyś przy dość spokojnej jeździe udało mi się na jednej kresce wskaźnika paliwa przejechać przeszło 160 kilometrów, wtedy już myślałem, że wskaźnik mi wysiadł, bo byłem w pracy od dobrych paru godzin i nadal mi nic nie ubywało według komputera. Nie należę do wariatów drogowych, ale jeżdżę dość szybko tzn. czy to obwodnica miasta, czy droga powiatowa, czy autostrada, staram się trzymać w okolicach 100-110 km/h, zresztą wiele więcej auto nie poleci (przynajmniej mój egzemplarz), gdyż przy 120 km/h czuć już wyraźny opór i raczej nie chce dalej jechać. Za to jeden duży plus Mastera: świetnie się zbiera do 50-60 km/h, po mieście jest to naprawdę zadziwiająco przyjemne auto do jazdy. Trochę już się co prawda tłucze (przebieg 337 kkm), ale nadal daje radę.
9,0
Furgon 3.0 dCi 136KM 100kW
Renault Master III
Powiem tak autem zrobiłem 50 000 km wiec spalanie znam na pamięc. Odcinek 200km codziennie 100km załadowany 100 na pusto, trasa 80% miasto 20%: -załadunek do 1000 kg minimalne średnie 7.5l predkosc 80-110km/h -załadunek do 2000 kg minimalne ok 8.5l -załadunek do 3000 kg (jechałem tak tylko kilka razy) minimalne 12.0l Auto jest bardzo rozbieżne w spalaniu może spalic przy spokojnej jezdzie 7.5l ale może też wypic 17l przy wyższym załadunku i bardzo ostrej jezdzie. Co do silnika to bardzo żwawy przyśpiesza od samego spodu co dziwne przy tych koniach jedzie lepiej od Craftera 160hp. Co do serwisu to jestem mechanikiem robię sam ale części drogie jedyna moja awaria oprócz zawieszenia i hamulców. To napinacz paska wieloklinowego koszt najtańszego to 900 zł lecz wystarczyło go rozbroic i nalac mu troszkę oleju(działa na zasadzie szklanek zaworowych). Ogólnie auto w porównaniu do Sprinterów Crafterów dużo lepsze.

Usterki Renault Master

Liczba wpisów: 26
Świszczenie paska klinowego
  • Renault Master III 3.0 dCi 136KM 100kW 2006-2010
  • silnik
Witam, mam od miesiąca problem ze świszczeniem paska klinowego. Wpierw wymieniłem sam pasek, po tygodniu problem się powtórzył. Mechanicy stwierdzili, że należy wymienić napinacz razem z rolką napinającą, niestety to nie było to. Następnie w serwisie specjalizującym się w marce Renault, wymienili kółko pasowe na alternatorze( to nie było powodem usterki), w dalszej kolejności, wymienili koło pasowe na wale korbowym(to nie było to). Później przeczyścili wszystkie kółka pracujące na pasku, ale problem wciąż nie zniknął do dziś. Mechanicy chcieli założyc krótszy pasek, aby po kolei omijać poszczególne kółka, ale obawiali sie konsekwencji w postaci jeszcze wiekszych problemów. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Mój nr kom 606 498 109 lub proszę o mail na [email protected] Do dziś nieznana niestety
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
OCENIANE NA SPOKOJNIE BEZ EMOCJI
  • Renault Master II
  • inne
Występowanie usterki:
SKRZYNIA- wolno jeździć. czesto wymieniac olej SILNIK - spoko, nie do zajechania ZAWIESZENIE- każdy wie co 30tys konieczna wymiana czterech sworzni, koszt 4x50zł robocizna 150zł trzeba sie pogodzic(tak jak przy sprinterach że rdzewieją po 4 latach) KLAMKI niestety trzeba uważać bo naprawdę gó.no szczególnie na mrozie jak uszczelki przyłapie TURBINA - standard- ciężka jazda- długie studzenie przed zgaszeniem motora to wytrzyma 400tys ELEKTRYKA- tu jest gorzej bo pada dosyć często a nawet głupek jej nie uszkadza tylko pada sama. ważna rada- jak sie motor rozłączy to warto odłączyć kable od np EGRa lub czyjnika turbiny- powinien dojechać do domu, problem polega na tym że jedna pierdoła która jest do życia niekoniecznie potrzebna jesli ma zwarcie to rozłącza silnik a na pulpicie robi choinkę dlatego warto tepobowac te czujki porozłączać zanim wezwie sie pomoc drogową, może być tak że po odłączeniu będzie kopcił i slaby ale pojedzie, SPRZEGLO -OK HAMULCE- chyba jednak za często padają FILTRY- nie warto stosować zamienników, tu trzeba zabulić za oryginaly OLEJE silnikowy może byc LOTOSU do skrzyni tez ale zmieniać co 10tys nawet 0W40 i to tyle, ogólnie auto bardzo wdzięczne ale wymaga rozsadku. głupek z ciężką nogą i którką pamięcią nie pojeździ długo i jakoś mi takich nie żal ;-)
nierówna praca silnika i samoczynne wyłączenie
  • Renault Master II 2.2 TD 90KM 66kW 1998-2003
  • silnik
Na tablicy palą się kontrolki od świec, serw oraz poduszka powietrza.Silnik zapala ale po chwili podczas jazdy odczuwa się nierówną pracę silnika, tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry i odczuwa się utratę mocy, później duży hałas a przy tym kopcenie jak z parowozu, przerywanie i w efekcie samoczynne wyłaczenie silnika. Nie da się go ponownie uruchomić i na lawetę i do mechanika. Nie raz silnik samoczynnie sie wyłącza i włącza podczas jazdy.Czy ktoś może mi pomóc. Nie mam w ogóle pojęcia. Czarna magia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Master