Szukaj

Głośna praca silnika na zakrętach
Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2013-2015

  • Autor: Użytkownik
  • Kategoria: układ napędowy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 70 tys. km
Przy skręcie w jedną tylko stronę (w lewo) silnik wyraźnie głośniej buczy/pracuje jakby opierał się o karoserię (elementy konstrukcyjne w komorze silnika). Dźwięk słyszalny tylko na fotelu kierowcy o częstotliwości proporcjonalnej do obrotów silnika, zarówno na dowolnym biegu jak i trochę ciszej na luzie (testowane jazdą po rondzie). Im większa prędkość tym głośniej. Wykluczono łożyska i przeguby przy kołach.

Komentarze

Ja miałem podobnie.Wymiana poduszki skrzyni biegów załatwiła problem
Odpowiedz
Dokładnie miałem to samo i chociaż brzmi to dziwnie to dokładnie wymiana poduszki skrzyni biegów załatwia problem
Odpowiedz
Po rozebraniu układu napędowego okazało się, że brak było kompensacji wzdłużnej ośki napędowej w przegubie wewnętrznym przy skrzyni biegów (chyba lewy od strony kierowcy). Kulki łożyskowe wyżłobiły dołki w wieńcu i nie pozwalały wchodzić lub wychodzić ośce napędowej (ruchy góra-dół, bok-bok były możliwe) co przy skręcie kołami i sile odśrodkowej na zakręcie naciągało cały silnik względem lewego koła i dźwięk silnika przenosił się na karoserię. Słyszalny z fotela kierowcy dlatego, że przeguby wewnętrzne znajdują się przy skrzyni biegów są od strony kierowcy. Wymiana jednego "zacinającego się" przegubu załatwiła sprawę - oczywiście auto po gwarancji.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia III Kombi