Szukaj

bierze olej
Subaru Outback IV Crossover 2.0 D 150KM 110kW 2009-2013

  • Autor: ~robert żechowski
  • Kategoria: silnik
bierze olej nierównomiernie- producent podaje 1litr na 1000 km -na liczniku 31 tys.-a on wciąż bierze czy to normalna procedura-czy też indywidualny przypadek-mam stan na bagnecie prawidłowy-przejadę200 km i włącza mi się kontrolka -co oznacza że muszę dolać olej-jest to trochę męczące-czy ktoś z użytkowników ma podobny problem. turbina jest problem mam samochód na gwarancji i nic z tego nie wynika serwis twierdzi że to normalne że bierze olej

Komentarze

Mój brał olej, ale raczej 1L na 2-5 tyś km - to bardzo zależało od agresywności jazdy i prędkości - przy jeździe spokojnej można było nie dolewać długo, a po ostrej jeździe autostradą to rzeczywiście mogła być dolewka już przy 1 tyś. Na pewno nie po 200km - może masz źle ustawiony czujnik - w złym położeniu?

Generalnie mile wspominam to auto - szkoda, tylko że te silniki Diesl'a padają już od 150 tyś przebiegu. Mój zaczął szwankować przy 200 tyś przebiegu i trzeba przyznać, że Subaru Polska zachowało się OK - zaproponowali mi bezpłatnie całą tę część silnika, która wymagała wymiany!

Gorzej było z DPF który zaczął siętrwale zapuychać przy przebiegu rzedu 160 tyś. - "oryginalny" DPF jest nieprzyzwoicie drogi, ale okazuje się, że jest polski producent DPF'ów oferuje także usługę prawdziwej regeneracji DPF'a która polega na fizycznym otwarciu (rozcięciu) filtra i włożeniu nowego wkładu ...i mamy nowy, w pełni sprawny filtr DPF w starej obudowie za circa 2 tyś PLN. (plus robocizna w serwisie)
Odpowiedz
DPF można wyprać do nawet 90% parametrów oryginalnych i kosztowało mnie to 900pln. Odnośnie silnika to diesle mogą przejeżdżać spokojnie 300-400 tys. tylko trzeba co 60-70 tys. czyścić cały dolot i wymieniać olej 10-15 tys. Silniki po 2014 są uważane za bezawaryjne jeżeli robi się to co powyżej. Inaczej zapchany dolot powoduje że silnik działa na bogatszej mieszance i np. lecą uszczelnki pod głowicą. Również EGR lubi się zapychać co skutkuje również uszczelkami lub samymi głowicami. Po prostu ekologia... wyrzucenie DPF i EGR odradzam bo wtedy nie można już ustawić wtrysków (trzeba usunąc tablicę błedów - mamy silnik czarną skrzynkę). Feralne panewki sa zmienione po 2014. Jeżeli kupujesz starszego diesla z silnikiem po remoncie to pewnie już ma nowy shortblock.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Subaru Outback IV Crossover 2.0 D 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Outback IV Crossover