Szukaj

Brak mocy
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2005

  • Autor: ~Mariusz
  • Kategoria: silnik
Witam. Mam taki problem. Co jakiś czas jadąc nagle uciekła mi moc. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu wszystko było ok czasem długi czas. ale wczoraj jadąc autostradą nagle moc znowu uciekła. Gasiłem i odpalałem kilka razy ale tym razem moc poszla na stałe. Czy to przepływka, czujnik cisnienia doladowania ,kierowniczki albo zawór turbiny? Szukam

Komentarze

Witam właśnie robiłem pasata b5 1.9 tdi z powodu braku mocy, i zarzygana turbina i doloty oraz zaklejony egr sądzą z olejem. Zacząłem od sprawdzenia wężyków podciśnienia i oczywiście stare sparciałe więc wymieniłem na nowe a że robiłem bratu to zaszalałem i dałem wszystkie tuningowe w podwójnym oplocie, niestety nie dało to nic a vag pokazał błędy dokładnie pamiętam że były dwa błędy a mianowicie błąd sterowania ciśnienia doladowania a drugi ciśnienia doladowania ujemn. Wymieniłem zaworek n75 znikł błąd sterowania ale został błąd ujemnego ciśnienia doladowania, zaworek zwrotny był zapchany a kierownice w turbinie zapieczone tak przynajmniej wyglądało. Zacząłem rozbierać ale stare śruby od mocowania turbiny w kolektorze nie chciały puścić nawet jedna się momentalnie urwała więc wyciągnąłem cały kolektor ze zdziwieniem odkręcałem go bo jest 8 śruby i 6 było luźnych tak samo dwie luźne od mocowania wydechu do turbiny. Postanowiłem rozebrać wyczyścić turbinę i egr oraz wszystkie doloty. Dodam że auto nie miało w ogóle mocy tylko na kilka sekund a potem muł przed naprawą. Złożyłem wszystko czyściutkie z nowymi śrubami ale auto dalej nie działało jak trzeba brak mocy do jakiś 2500 obrotów potem chwilę turbo działało z 50 metrów może 100 metrów i odcinało turbo więc szukałem dalej co może być i nawet na forach szukałem i nigdzie nie znalazłem tego co się okazało w tym pasacie bo każdy pisał o kierownicach w turbinie, zaworku n75 i innych zaworkach a niektórzy zmieniali silniki i nic nie dawało a ja jestem bardzo uparty i mówię sobie muszę to zrobić chociaż brakowało mi już pomysłów. Więc od początku a dodam że wcześniej sprawdzałem wszystko egr membrana ok, grucha na turbo ok i zaworki ok ale przeoczyłem jedno jeszcze. Tu winowajcą braku mocy był zawór sterujący płynu chłodzącego w którym membrana była walnięta i cały kłopot był w nim. Po wymianie podciśnienie na turbo było mocne i odrazu miał mocy tyle że brat powiedział że odkąd go miał to nie miał takiej mocy a ma go około dwóch lat. Więc sprawdzajcie jeszcze ten zawór sterujący płynu chłodzącego. Pozdrawiam
Odpowiedz
witam mam passata b5 130 koni i mam problem taki ze sypnela mi sie turbina kupilem nowa to znaczy uzywana i samochod nie ma sily wogole jechac zawory cale sprawdzone pomoze ktos
Odpowiedz
Tak dla informacji czytających. Dziś, czyli już w listopadzie, turbina po naprawie dalej śmiga bez zarzutu. Czyli diagnoza i naprawa w małych Pełczycach opłaciła się
Odpowiedz
zapłaciłem w sumie 700 zł, ale 100 zł było za inną rzecz zrobioną przy okazji. Więc 600 złotych za to co opisałem powyżej. Nie pytałem ile za diagnozę, a ile za naprawę. Po prostu zapłaciłem od oddania do odbioru auta. Naprawa w Pełczycach (zachodniopomorskie). Firma nazywa się (nie wiem czy dobrze piszę) AUTOMOBIL przy ulicy Starogrodzkiej.
Odpowiedz
witam mam ten sam problem mozesz dac jakies namiary na tego speca ?
Odpowiedz
KOLEGO MOGĘ SPYTAĆ ILE ZAPŁACIŁEŚ ZA DIAGNOZE I NAPRAWĘ AUTA
Odpowiedz
Witam. Miałem ten sam problem. Opiszę dokładnie objawy. Jeśli ktoś ma pytania szczegółowe proszę o mail na david27@o2.pl. Mam Passata B5FL, 1,9 TDI rok 2002, 130 KM, silnik AWX. Zaczęło się od sporadycznej utraty mocy. Wyłączenie i włączenie pomagało. Potem zaczęło się coraz częściej. W końcu 80 % trasy jechałem na braku mocy, przy czym w czasie jazdy zdarzało się , że na chwilę ją odzyskiwał. Tracił najczęściej na dodawaniu gazu np. pod górkę.Po podłączeniu do komputera wyszedł błąd 17965 czyli przekroczona granica ciśnienia doładowania. Mimo, że mieszkam w Szczecinie nie ma tu speców (oprócz serwisu, który po prostu wymienia części na nowe) od turbin, a ci którzy są nie mają zbyt dobrych opinii. Przynajmniej tyle wyczytałem w internecie. No więc.. nie będę opisywał szczegółów poszukiwań znalazłem mechanika wyspecjalizowanego w turbinach i wszystkim co z tym związane czyli doładowaniu silnika ok. 100 km od Szczecina. Zawiozłem auto. No i tak.Okazało się, że zapieczone kierownice turbiny. Oczywiście czyszczenie i.t.d, wymiana uszczelek, profilaktycznie wszystkich węży podciśnienia. Turbina działa, ale mechanik sprawdza cały system, bo awaria turbiny to był skutek, ale szuka przyczyny. Okazało się, że uszkodzony jest modulator ERG. Wymiana albo zaślepienie do wyboru. Po naprawie autko jeździ jakby z salonu wyszło. Przy odbiorze mechanik wytłumaczył mi, że awaria turbiny nie zawsze jest spowodowana ot tak przypadkiem ze starości, ale może być tylko skutkiem. Stąd częste posty na forach, że po naprawie turbiny objawy po jakimś czasie powróciły. Po naprawie turbiny należy sprawdzić cały system doładowania. ja jestem zadowolony,choć dojazd ze Szczecina po odbiór auta to był koszmar. jechałem PKP i PKS, ale warto było. Okazało się, że gdybym tylko naprawił turbinę prawdopodobnie po jakimś czasie miałbym znów to samo.
Odpowiedz
witajcie koledzy mam paska 1,9 tdi 130 km mam problem wyczyściłem kierowniczkę w turbinie i mam dalej zanik mocy dodam że dziś wymieniłem zaworek sterujący turbem i dalej lipa traci moc następnie po zgaszeniu iodpaleniu znowu ma przez pewien czas co to może być skoro nie kierowniczka i zaworek podciśnieniat
Odpowiedz
Witam mam problem zpassatem b5 130km 1,9tdi brak mocy a prędkość maksymalna to 100kh.Chciałem podkreślić że niezawsze tak jest raz jes ok a raz nie.Wizyta na kompie nic nie wykazała,wymieniony został czujnik ciśnienia powietrz znajdujący się zaraz pod szybą.Elektryk stwierdził rury podciśnieniowe ,wszystkie sprawdzone jest ok.Czy to turbina?Słyszałem że tak poprostu za dużo nagaru,wspomne że jeżdze na krótkich odcinkach.Prosze o podpowiedz z góry dziękuje.
Odpowiedz
Volkswagen Passat B5 Sedan