Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan

Lata produkcji: 1996 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4703 mm
Długość z hakiem holowniczym 4797 mm
Szerokość 1740 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1912 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3663 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3362 mm
Wysokość 1462 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1732 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1819 mm
Rozstaw osi 2703 mm
Rozstaw kół - przód 1515 mm
Rozstaw kół - tył 1515 mm
Prześwit 124 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 907 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1011 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 659 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 907 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 725 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 475 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1003 mm
Wysokość bagażnika 504 mm
Szerokość bagażnika 1306 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1035 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1932 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~M
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Passat B5
Generalnie samochód godny polecenia dla osób robiących długie trasy. Minusem jest dostęp do niektórych części eksploatacyjnych. Wymiana paska wielorowkowego może okazać się nie możliwa bez zrzucenia zderzaka i chłodnicy, co w trasie nie jest niczym miłym. Dodatkowo zastosowany wielowahacz myślę, że śmiało mógłbym uznać za największą wadę samochodu. Sam drugi raz bym nie kupił ale tylko z tego powodu, że zmienił się charakter mojej pracy. Kiedyś więcej jeździłem (600 - 700 km/tydzień). Na podjazdy 10 - 15 km dziennie szkoda takiego samochodu niszczyć.
4,7
~mateusz
Sedan 1.6 102KM 75kW
Volkswagen Passat B5
Jestem bardzo zadowolony z B5. Miałem szczęście kupić bardzo zadbany egzemplarz, niewyjeżdzony (155 tys. km potwierdzony w ASO), od razu zainstalowałem sekwencję BRC i dotychczas po prawie 40 tys. żadnych usterek. Poza wymianą termostatu i jednego sworznia, ponosze koszty jedynie prac serwisowych (olej, olej skrzyni, świece i przewody, sonda lambda, klima, płyn hamulcowy) i wszystko działa jak należy. Jedynie co irytuje to koniecznośc dolewki oleju, co prawda niewielkiej (150-200 ml na 1 tysiąc km) ale jednak.. Poza tym trzeszczy deska rozdzielcza, mechanizm nawiewów głośno pracuje no i trzeba uważać na przedostawanie się wody do wnętrza auta (przez drzwi, w bagażniku przez listwę zderzaka - trzeba rozbierać tapicerkę i uszczelniać silikonem). Auto juz ma 16 wiosen więc ideałem nie jest ale nie boję się że się rozkraczy w drodze. Ogólna ocena bardzo dobra, auto z tą wersją silnikową dla raczej spokojnego kierowcy, trwałe i niezawodne
4,7
~dawciok310
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
Na razie przejechałem 8 tysi w niecały rok ale dam opine zeby uświadomić przyszłych nabywców. Autko średnie. Słabo świecące reflektory, słaba karoseria, miękie zawieszenie nie nadajace sie do aktywnej jazdy, wyciszenie srednie. Na plus jest Cena/Jakość. Auto nie zrujnuje budżetu jest dostatecznie bezawaryjne i przewidywalne, kazdy miał w rodzinie kiedys paska i wie czego sie po nim spodziewać , kazdy mechanik go naprawi. Dobrego paska z dynamicznym silnikiem moze nabyc juz za okolo 10 tysi. Bardzo silną konkurencją jest E39
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan
8,7 – 13,2
l/100 km
5,3 – 8,7
l/100 km
9,5 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Sedan 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
Jak go kupiłem to walnięty był przepływomierz, ze spalaniem nie dało rady zejść poniżej 10. Na autostradzie przy prędkości 100-120 km/h zrobiłem 180 km i spalił około 30L. Po wymianie przepływomierza spalanie spadło odczuwalnie. Zrobiłem jednorazową trasę 1400 km, według komputera jak i manualnej kalkulacji wyszedł podobny wynik 7.5 L/100 km. Prędkość tak jak wcześniej 100-120, dodam że 400 km z tej trasy była robiona na śniegu co też ma wpływ na spalanie. Jeden raz pogoniłem staruszka na autostradzie 175 km/h , komputer pokazywał spalanie 13,9-14,2 to tyle samo co jazda w miejskich korkach (Kraków). Myślę że na lokalnych drogach nie przekraczając 90 km/h można zejść poniżej 7 litrów.
6,9
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Pierwsze własne auto. Wcześniej jeździłem benzyniakami i naprawdę kupując diesla, ogromne zaskoczenie, że tak duże auto może tak mało palić. Najmniejsze spalanie osiągnąłem wracając z gór, większość trasy ok 90 km/h to ok 5 litrów, przez moment było nawet 4.8. W cyklu mieszanym to ok 6.5-7 w zależności od warunków. Wiadomo raz zdarzyło się nawet ok 11 jak godzinę jechałem przez centrum zakorkowanego Wrocławia, ale to skrajny przypadek, wiadomo diesle to miasta się nie nadają, więc używam go głównie na trasy i w cyklu mieszanym. Ojciec dla porównania ma mondeo w benzynie które pali 8 w trasie i ok 10 w mieście(automat). Kupiłem jak miał przejechane 245 000. przez prawie 3 lata włożyłem w niego ok 3-4 tys z tego wymieniłem rozrząd, hamulce, stałe serwisowanie. Z niespodzianem to tylko padł alternator oraz serwo przy hamulcach. Bardzo polecam i jestem zadowolony z passata.
6,5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Przejechałem tym samochodem ponad 30 tys. Km a mam go ponad rok. Spalanie jak na tą masę i moc moim zdaniem jest bardzo dobre. Najmniej udało mi się zejść do 4.9 lub na 100 km ale to już nie jest jazda. Żeby osiągnąć taki wynik to trzeba jechać 100 km/h max nawet na autostradzie powiedzmy 50/50 autostrada-trasa. Średnio spalanie to 6 l/100 przy prędkościach do 100km/h trasa i do 160 km/h autostrada oczywiście przy proporcjach 50/50. Natomiast najwięcej w mieście na odcinku 15 km przy wlaczonej klimatyzacji osiągnąłem wynik ponad 11 l/100 km. Podsumowanie osiągnięcie 6 lub to nie problem na tym silniku jednak 11 l także da się osiągnąć jeżdżąc dynamicznie po mieście.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 204
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
3 komentarze
odpalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000
  • silnik
witam paska j/w w gazie na początku miałem tak że po długim postoju zapalał obroty się wahały miedzy 800 a 1000 trwało to parę sekund i było oki czasem było tak ze wahały się i zgasł wtedy juz miałem problem go zapalić ale po męczarniach 5-10 minutowych zapalał ale znowu cierpiał akuś wyczytałem ze czujnik temperatury cieczy (4 pinowy kwadratowy )sytuacja sie poprawiła ze nie gaśnie już obroty trzymają 1000 ale znowu przy zimnym silniku naciskając gaz tak jak by się dusił i z ruły jest odgłos strzelania tak bym to nazwał a nie ma siły jechać muszę prze gazować i po nie całej minucie wraca wszystko do normy obroty nie skaczą naciskam gaz i normalnie jedzie proszę o pomoc a gaz sekwencja nie wiem czy do mechanika czy do gazownika najpierw brak
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 66
4,0
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać....
5,0
Sedan 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie...
5,0
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 215 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Polecam instalację w Skrzyszowie Auto Mix w jednym moim aucie (passat B5) instalacja 3 lata bez usterek a drugie clio 1.2 instalacja 4 lata malutki silnik a smiga aż miło. Dobrze wykonana instalacja i żadnych usterek. Polecam
Volkswagen Passat B5 Sedan