Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan

Lata produkcji: 1996 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4703 mm
Długość z hakiem holowniczym 4797 mm
Szerokość 1740 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1912 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3663 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3362 mm
Wysokość 1462 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1732 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1819 mm
Rozstaw osi 2703 mm
Rozstaw kół - przód 1515 mm
Rozstaw kół - tył 1515 mm
Prześwit 124 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 907 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1011 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 659 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 907 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 725 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 475 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1003 mm
Wysokość bagażnika 504 mm
Szerokość bagażnika 1306 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1035 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1932 mm

Oceny Volkswagen Passat B5 Sedan

Liczba ocen: 997
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,7
~dawciok310
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Volkswagen Passat B5
Na razie przejechałem 8 tysi w niecały rok ale dam opine zeby uświadomić przyszłych nabywców. Autko średnie. Słabo świecące reflektory, słaba karoseria, miękie zawieszenie nie nadajace sie do aktywnej jazdy, wyciszenie srednie. Na plus jest Cena/Jakość. Auto nie zrujnuje budżetu jest dostatecznie bezawaryjne i przewidywalne, kazdy miał w rodzinie kiedys paska i wie czego sie po nim spodziewać , kazdy mechanik go naprawi. Dobrego paska z dynamicznym silnikiem moze nabyc juz za okolo 10 tysi. Bardzo silną konkurencją jest E39
4,2
~Seba
Sedan 2.5 TDI 163KM 120kW
Volkswagen Passat B5
Mocny i żwawy silnik, niewielka turbodziura do 1800 o./s natomiast później przyspiesza lepiej niż nie jedna benzynka. Pobiera 200ml oleju na każdy przejechany 1000km ale na to trzeba się przygotować. Robię nim 1000km tygodniowo bez żadnego wkładu w silnik po za rozrządem i olejem co 12-15 tyś. Miałem również wersje z silnikiem 1.9 natomiast z 2,5 v6 jestem bardziej zadowolony posiada droższy rozrząd lecz za to pali mniej no i ma dużo więcej koni. Dobrze się prowadzi, tani w eksploatacji, trochę rdzewieje ale rudego z imprezy nigdy nie wygonisz. Polecam jeżeli chcesz tanio i wygodnie przejechać każdą trasę, W dodatki przez sławną wersje silnika 150 konną te samochody są bardzo tanie więc można mieć oszczędnego woła roboczego za grosze.
4,0
~scorpion100
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Volkswagen Passat B5
To jest moje pierwsze auto, które kupiłem z "przebiegiem" 160tyś km. Fakt w środku bardzo zadbany i czysty. Z zewnątrz posiadał delikatne zarysowania i nad przednim lewym błotnikiem delikatne wgniecenie lecz lakier nie został uszkodzony. Samochodem przejechałem ponad 60k km. Na dzień dobry wymiana rozrządu i niedługo po tym nowa chłodnica(400zł) po kolejnych 4 miesiącach pękła przednia lewa sprężyna. Silnik spala niezliczone ilości oleju, oraz był naprawiany wyciek pł. chłodniczego, lecz znów muszę raz na 2,5 tygodnia dolewać prawie cały zbiorniczek. Sam silnik delikatnie się poci. Samochód 2 dni po zakupie został wyposażony w instalację LPG, z czego jest najbardziej w tym samochodzie zadowolony, był okres gdzie samochód bardzo słabo odpalał, powodem było budowanie nadciśnienia w przewodzie powietrza doprowadzonym do reduktora. Filtry od gazu wymieniane co 15k km (faza lotna i ciekła) koszt 40zł+podpięcie do kompa. Olej w silniku wymieniany co 10k km. Spalanie LPG: 38L gazu starcza mi na 510km normalnej jazdy 90-120km/h. Podsumowując samochód z dużą ilością miejsca, tanie części. Jęśli samochód jest szanowany to odpłaca się bezawaryjnością. W 100% polecam samochód. Idealny na podróże poza miasto. Silnik nie jest może dynamiczny ale do normalnego korzystania wystarcza.

Raporty spalania Volkswagen Passat B5 Sedan

Liczba raportów: 1 130
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan
8,5 – 13,2
l/100 km
5,3 – 8,7
l/100 km
9,5 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Sedan 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
Jak go kupiłem to walnięty był przepływomierz, ze spalaniem nie dało rady zejść poniżej 10. Na autostradzie przy prędkości 100-120 km/h zrobiłem 180 km i spalił około 30L. Po wymianie przepływomierza spalanie spadło odczuwalnie. Zrobiłem jednorazową trasę 1400 km, według komputera jak i manualnej kalkulacji wyszedł podobny wynik 7.5 L/100 km. Prędkość tak jak wcześniej 100-120, dodam że 400 km z tej trasy była robiona na śniegu co też ma wpływ na spalanie. Jeden raz pogoniłem staruszka na autostradzie 175 km/h , komputer pokazywał spalanie 13,9-14,2 to tyle samo co jazda w miejskich korkach (Kraków). Myślę że na lokalnych drogach nie przekraczając 90 km/h można zejść poniżej 7 litrów.
6,9
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Pierwsze własne auto. Wcześniej jeździłem benzyniakami i naprawdę kupując diesla, ogromne zaskoczenie, że tak duże auto może tak mało palić. Najmniejsze spalanie osiągnąłem wracając z gór, większość trasy ok 90 km/h to ok 5 litrów, przez moment było nawet 4.8. W cyklu mieszanym to ok 6.5-7 w zależności od warunków. Wiadomo raz zdarzyło się nawet ok 11 jak godzinę jechałem przez centrum zakorkowanego Wrocławia, ale to skrajny przypadek, wiadomo diesle to miasta się nie nadają, więc używam go głównie na trasy i w cyklu mieszanym. Ojciec dla porównania ma mondeo w benzynie które pali 8 w trasie i ok 10 w mieście(automat). Kupiłem jak miał przejechane 245 000. przez prawie 3 lata włożyłem w niego ok 3-4 tys z tego wymieniłem rozrząd, hamulce, stałe serwisowanie. Z niespodzianem to tylko padł alternator oraz serwo przy hamulcach. Bardzo polecam i jestem zadowolony z passata.
6,5
Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW
Volkswagen Passat B5
Przejechałem tym samochodem ponad 30 tys. Km a mam go ponad rok. Spalanie jak na tą masę i moc moim zdaniem jest bardzo dobre. Najmniej udało mi się zejść do 4.9 lub na 100 km ale to już nie jest jazda. Żeby osiągnąć taki wynik to trzeba jechać 100 km/h max nawet na autostradzie powiedzmy 50/50 autostrada-trasa. Średnio spalanie to 6 l/100 przy prędkościach do 100km/h trasa i do 160 km/h autostrada oczywiście przy proporcjach 50/50. Natomiast najwięcej w mieście na odcinku 15 km przy wlaczonej klimatyzacji osiągnąłem wynik ponad 11 l/100 km. Podsumowanie osiągnięcie 6 lub to nie problem na tym silniku jednak 11 l także da się osiągnąć jeżdżąc dynamicznie po mieście.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 198
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
6 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
1 komentarz
odpalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000
  • silnik
witam paska j/w w gazie na początku miałem tak że po długim postoju zapalał obroty się wahały miedzy 800 a 1000 trwało to parę sekund i było oki czasem było tak ze wahały się i zgasł wtedy juz miałem problem go zapalić ale po męczarniach 5-10 minutowych zapalał ale znowu cierpiał akuś wyczytałem ze czujnik temperatury cieczy (4 pinowy kwadratowy )sytuacja sie poprawiła ze nie gaśnie już obroty trzymają 1000 ale znowu przy zimnym silniku naciskając gaz tak jak by się dusił i z ruły jest odgłos strzelania tak bym to nazwał a nie ma siły jechać muszę prze gazować i po nie całej minucie wraca wszystko do normy obroty nie skaczą naciskam gaz i normalnie jedzie proszę o pomoc a gaz sekwencja nie wiem czy do mechanika czy do gazownika najpierw brak
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 65
4,0
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać....
5,0
Sedan 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie...
5,0
Sedan 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Passat B5
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 280 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Passerati właśnie stuknęło 100 tys. na LPG. Montaż był przy przebiegu blisko 280 tys.km. Pomimo tak sporego przebiegu silnik w dalszym ciągu pracuje dobrze, nie widać większej różnicy na LPG. Spalanie spokojnie w granicach 9-10l/100km. Sama instalacja była zakładana z myślą o tym, że pojeżdżę tak z 2 lata i sprzedam. Okazało się że wytrzymuję już 4 rok i wcale sie nie...
Volkswagen Passat B5 Sedan