Szukaj

Brak reakcji na pedał gazu powyżej 2500 obr.
Volvo S60 I 2.4 D5 163KM 120kW 2000-2007

  • Autor: ~franek 53
  • Kategoria: silnik
Powyżej 2500 obr. brak reakcji na gaz. Po powtórnym uruchomieniu silnika wszystko jest ok.

Komentarze

Opieram się na przypadkach ze starszych diesli-jeżeli padnie zawór otwierający,domykający turbo to komputer nie pozwoli wkręcić silnika na wyższe obroty,ale chyba powinien pojawić się komunikat.Co do geniek321-jeżeli nie ubywa oleju to może być zawór recyrkulacji spalin EGR. w przypadku starej Hondy Accord 2.0tdi dymienie i spadek mocy były ogromne,w S70 2.5tdi niewielkie. Jeżeli silnik bierze olej nie jeździć na półsyntetyku -zawory mogą się zalepić całkiem paskudnie -o syntetyku nic nie wiem.Jeszcze opis błędu który robią prawie wszyscy-
Nagromadzenie węgla (wypalony olej) jest spowodowane nadmierną temperaturą spalin lub zbyt szybkim wyłączaniem silnika po pracy. Zaleca się pozostawienie silnika po pracy na czas 2, 3 minut na biegu jałowym (czas potrzebny do ostudzenia turbosprężarki). Przejście wysokiej temperatury z korpusu wydechowego turbosprężarki na korpus środkowy powoduje wypalanie oleju i korozję łożysk turbosprężarki. Główne uszkodzenia występują na pierścieniu i rowkach wałka turbiny a także łożysku turbiny. Zwęglony olej powoduje również zablokowanie odpływu oleju w korpusie środkowym. Nagromadzenie się węgla powoduje tarcie a w konsekwencji prowadzi do zgięć i pęknięć części turbosprężarki.
Odpowiedz
Przy autu z turbina to najczesciej padajaca turbina. Olej się przedostaje.
Odpowiedz
swoim jade 100-110 km ,nie reaguje na pedal gazu i w dodatku kopci co moze byc przyczyna ?????
Odpowiedz
czy warto kupic ten model i czy kosztowne są niezbędne naprawy wynikające z eksploatacji?
Odpowiedz
niestety, u mnie nie pomogła wymiana filtru paliwa, nadal mam ten sam problem
Odpowiedz
100% filtr paliwa, mam siedmiolatka i od nowości nie wymieniałem, po wymianie objawy ustąpiły natychmiast
Odpowiedz
wymienić filtr paliwa ,a jeśli ktoś to robił przed wystąpieniem problemu sprawdź układ niskiego ciśnienia paliwa, czy są jakieś nieszczelności powinno pomóc
Odpowiedz
wymien filt paliwa
Odpowiedz
bawol0
napewno wlacza sie tryb awaryjny pracy silnika ale nie bez przyczyny jest to po to zeby dojechac do servisu z jak naj mniejszym obciazeniem dla silnika,w takim przypadku podlaczam sie do komputera i zczytuje co jest grane interfejs z kabelkiem i programem kupilem w internecie za jakies 120 zl.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volvo S60 I 2.4 D5 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S60 I