Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta II

Lata produkcji: 1984 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
Druga i najdłużej produkowana generacja modelu produkowana w latach 1984-1992. Jetta II została oparta na VW Golfie II. W porównaniu do swojego poprzednika, model był dużo większy, zyskał bardziej opływowe nadwozie i w przeciwieństwie do Jetty I, mógł pomieścić pięć osób. W 1988 roku auto przeszło face-lifting. Jetta II była dużym sukcesem rynkowym (ponad 1,7 mln wyprodukowanych modeli), była też najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem w USA. Do 2009 roku, w zmodernizowanej wersji oferowano go w Chinach pod nazwą Jetta Wang.
czytaj więcej
Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~LafarM
Sedan 1.6 70KM 51kW
Volkswagen Jetta II
Pierwsze auto... Sentyment pozostał... Pomimo trzeszczących plastików, nie najlepszych klamek zewnętrznych i dużego przebiegu (myślę, że to auto miało dużo większy przebieg niż 120000km podczas zakupu) miło wspominam. bardzo oszczędne, jak żadne inne. 8l LPG/100km. Trochę za lekka i podskakująca na nierównościach. "Czy kupił(a)byś to auto jeszcze raz?" Aktualnie... gdyby miało klimatyzację, to chętnie jeździłbym nim po mieście. Na długą trasę wybrałbym inne auto. Ostatnio miałem okazję przejechać się tym autem. Uszczelki już się rozsypują, sprzęgło zaczyna się sypać a dźwignia się wyrobiła i ciężko określić czy wkłada się 1 czy 3.
3,9
~Marek
Sedan 1.6 TD 70KM 51kW
Volkswagen Jetta II
Noooo... To Volkswagen i co ja powiem POLECAM TO AUTO każdemu kto nie będzie go kochał. Ten samochód nie wymaga od Ciebie pieszczot, czy jakiegoś większego uczucia tylko żebyś lał paliwo i jechał w miarę ekonomicznie, w miarę bezawaryjnie, w miarę w ludzkich warunkach pod warunkiem że nie będziesz szarżował na zakrętach. Moim zdaniem to po prostu dobre auto... Ale już nigdy drugi raz nie kupię Volkswagena. Za bardzo kocham motoryzacje żeby się takim czymś wozić. Raz straćcie rozum, raz posłuchajcie serca, raz kupcie naprawdę szalony samochód który będzie się psuł, będzie paliwożerny i głośny w dodatku niewygodny i wtedy zastanów się czy chcesz wrócić do po prostu DOBREJ Jetty czy może zostać i cieszyć się szaleństwem. Następne auto będzie inne... a to kupiłem tylko po to bo jest lepsze od chodzenia piechotą i jeżdżenia autobusem... wszystko w temacie
3,6
~Prej
Sedan 1.8 i 107KM 79kW
Volkswagen Jetta II
Bardzo dobry samochód. Świetne blachy i podwozie. Patrząc na zardzewiałe Golfy III widać, że na Golfie II skończyły się dobre VW. Moja Jetta ma 19 lat i blachy ma praktycznie jak nowe. Na progach ZERO rdzy, podwozie jak marzenie. Jedynie ślad korozji na przednim podszybiu. Silnik dynamiczny (RV, czyli amerykańska wersja PF, 105 koni zamiast 107), przy umiejętnej jeździe można utrzymać koszty paliwa w znośnych granicach. W mieście pali mi około 9/100, na trasie około 7,5/100. Potrafi zaskoczyć prędkością i przyspieszeniem. Części tanie jak barszcz, dostępne praktycznie wszędzie. Przykład: Tuleja wahacza - 15,- zł, sworzeń wahacza - 30,- zł, zewnętrzna pompa paliwa - 160,- zł. Ogromny, ale to naprawde ogromny bagażnik. 600 litrów! Niestety trzeba uważać co się ładuje, jako że Jetta ma z tyłu miękkie zawieszenie i nie lubi zbyt dużych obciążeń.
Średnie spalanie dla Volkswagen Jetta II
6,7 – 12,4
l/100 km
5,3 – 5,6
l/100 km
8,0 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Sedan 1.6 TD 70KM 51kW
Volkswagen Jetta II
Dlaczego oceniam na przeciętnie. ŻEBYŚCIE NIE KUPOWALI DIESLA!!! To był mój życiowy błąd. Jest w porządku minimalne spalanie oleju napędowego czy rzepakowego na poziomie 4,5l/100km nie można nazwać paliwożernym szczególnie że moja niunia (Alfa Romeo) potrafiła skonsumować nawet 15... Różnica polega na tym że teraz diesel jest zajebiście drogi i lepiej kupić inne auto w gazie. Będzie taniej Żałuję że nie kupiłem zagazowanej Alfy Romeo koszt przejechania 100km byłby mniejszy niż tą chujową Jettą... Ogólnie jestem niepocieszony :(
5,5
Sedan 1.6 TD 60KM 44kW
Volkswagen Jetta II
Średnie minimalne spalanie przy dojazdach do pracy w 3 osoby - 20% po mieście, reszta droga powiatowa z wiochami po drodze, teren górzysty; Średnie maksymalne spalanie jak wyżej, ale bardziej się spieszyłem i gorzej operowałem gazem (niecałe 1000km nim przejechałem); Minimalne spalanie: prędkość 100-110km/h, od czasu do czasu 140 (w tym egzemplarzy to max), gdzie indziej 70-80km/h za ciężarówką, trasa Świdnica - Gorzów Wlkp. przez Legnicę, Zieloną Górę w 2 osoby z "bagażem podręcznym". Nie polecam przekraczać 120km/h bo rośnie spalanie obydwu olei, poza tym głośno się robi. Jeśli potrzebuję się ochłodzić korzystam z nadmuchów (jak dają radę) kosztem otwierania szyb, co może mieć wpływ na zużycie paliwa przy wyższych prędkościach. Ropke tankuje na stacji Tesco, więc nie jakieś V-power.
9,0
Sedan 1.6 70KM 51kW
Volkswagen Jetta II
Części kosztują grosze. Bezkolizyjny silnik nie zmusza do wymiany paska na czas. W porównaniu do Audi A3 części kosztują 1/3 tego co do audi. Auto w gazie przy obecnych cenach robi 100km za 15 zł. Nic tylko jeździć.
Pracuje nierówno (nie na wszystkich garach) jak zimny-zimno około - 10 stopni
  • Volkswagen Jetta II 1.8 KAT 90KM 66kW 1987-1992
  • silnik
Uruchamia , lecz po chwili zaczyna pracować na nie wszystkich cylindrach , czuć paliwo w spalinach , lekko przybywa oleju po dłuższej takiej pracy , szarpie silnikiem . Objawy występują najczęściej jak temp. na zew. wynosi około -8, -10 stopni lub mniej , w południe jak postała na słońcu odpaliła normalnie na wszystkich garach. Wymieniłem wszystkie czujniki te przy króćcu na głowicy zwłaszcza ten niebieski, oraz kopułkę rozdzielacza , palec jest ok. Poradźcie coś , może to sonda lambda. Myślę jeszcze wymienić świece zapłonowe czy to coś da . Miał ktoś takie kłopoty , proszę odpiszcie . Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
nierówna praca silnika na zimnym silniku
  • Volkswagen Jetta II 1.8 KAT 90KM 66kW 1987-1992
  • silnik
Uruchomiłem auto ,zaczeła nierówno pracować tj. nie na wszystkich cylindrach , po około 10minut objawy ustąpiły .Jak już pisałem w dzienniku pokładowym diadnozowałem tą usterkę rok temu i pomogła wymiana jednego z trzech czujników temp.cieczy chłodzącej . Być może są również inne przyczyny takich usterek . Podczas problemów w zeszłym roku mechanik przybywanie oleju w silniku określił spływaniem nadmiaru paliwa do miski na zimnym silniku - silnik wtedy się zalewał i czuć było benzyne w spalinach Uszkodzony czujnik , podający sygnał do modułu sterujący wtryskiem paliwa skutkujący zbyt dużą dawką paliwa . DIAGNOSTYKA VAG nie wykazała usterki , dopiero wymiana w/w czujnika pomogła
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z wiatrakiem chłodnicy ciągle włączony pomocy
  • Volkswagen Jetta II 1.8 i 90KM 66kW 1986-1992
  • układ chłodzenia
Witam mam problem z wiatrakiem w vw jetta a2 1991r 1.8 90km gdyż od wczoraj rozładował mi całą baterie. nie wiem co się mogło stać... Wczoraj dużo było wody na drodze może to jakieś zwarcie?? Proszę pomóżcie będę bardzo wdzięczy
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Jetta II