Szukaj

Informacje o Volkswagen Phaeton 4.9 V10 TDI 313KM 230kW 2005-2016

Lata produkcji: 2005 – 2016
Segment: Auta luksusowe

Limuzyna segmentu F i były flagowy model Volkswagena produkowany w latach 2002-2016. Bazą dla niego był prototyp Concept D z 1999 roku. Pomysłodawcą Phaetona był Ferdinand Piech, wnuka Ferdynanda Porsche, który w latach 1992-2002 był prezesem koncernu VW. Phaetona zbudowano na płycie podłogowej VW D1, zapożyczoną z Bentleya Continentala Flying Spur. Nazwę Phaeton pochodzi z mitologii greckiej, od syna boga słońca Heliosa. W latach 2007, 2009 i 2010 model był poddawany kolejnym face-liftingom. Dostępny również w przedłużonej wersji Long. Następcami Phaetona są modele Phideon (na rynku chińskim) oraz Arteon (w Europie).

czytaj więcej
Powagosław

Może Volkswagen nie potrafi przyznać się do błędu i co jakiś czas próbuje reanimować Phaetona kolejnymi liftingami? A może to nasze uprzedzenia biorą górę i nie zauważamy, że choć lata mijają, ten samochód wygląda coraz lepiej? Ostatnia zmiana zdecydowanie na plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Volkswagen jest jak grajek disco-polo, który robi wielkie pieniądze na swoich przebojach typu: „Bara, bara, bara…” i kaprys ma taki, żeby nagrać awangardową płytę jazzową. W piątek zespół Bodzio Dance i „Bara, bara, bara”, a w sobotę: Bodzio Dance Ensemble i wariacje na temat Herbiego Hanckocka. Nawet jeśli Bodzio Dance Ensemble będzie najlepszą jazzową grupą świata, wszyscy i tak będą mówić: „Ej, to ci od bara, bara?”. Sorry, Phaeton.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2016 roku
Pojemność skokowa 4921 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 313 KM (230 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 750 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 10
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~LinkServiceLtd
Sedan 4.9 V10 TDI 313KM 230kW
Volkswagen Phaeton
Bardzo pozytywne auto , nie rzuca się w oczy , rozwiązania techniczne nawet dzisiaj robią wrażenie , prawdziwe auto dla konesera motoryzacji , już drugiego takiego nie będzie VW , nie ma chyba nic przyjemniejszego niż odpalić V10 włożyć ciemne okulary i jechać przed siebie , dźwięk silnika ,osiągi , oraz prowadzenie to czysta przyjemność i kwintesencja prowadzenia luksusowego samochodu , porównując VW ,BMW 7 , Mercedesa S Classe i Audi A8 powiem szczerze , ze nie brakuje niczego , bo to auto ma po prostu wszystko , a nawet dał bym cztery gwiazdki z plusem za odwagę i pomysł stworzenia takiego samochodu !
4,3
~tomek
Sedan 4.9 V10 TDI 313KM 230kW
Volkswagen Phaeton
Jest to samochód klasy premium tak więc koszty też tej klasy. Ale wrażenia z jazdy są bezcenne. Jak na ten rok samochód wyposażony we wszystko ja akurat miałem samochód po ambasadzie tak więc MAX. Nawet przy 160km/h odchodzisz każdemu młodemu ścigantowi w samochodzie taty. Polecam navi połączone z tel nigdy nie stałem w korku na niemieckich autostradach zawsze dostawałem komunikat o problemach na wyznaczonej trasie. 5,0tdi to prawdziwy smok pożera trasę rówie szybko jak paliwo ze zbiornika. Ale jest mega komfortowy.V 10 cierpi na wycieki oleju i potrafi go trochę wziąć również przez turbiny. Cennik jest zawsze podwójny bo wszystkiego jest 2 razy więcej niż w \"normalnym\" samochodzie. Oleju w silniku 12L. Wyjazd do ASO na podstawowy przegląd 3-4 tyś. Spalanie realne 10-13L
4,9
~krzysiek
Sedan 4.9 V10 TDI 313KM 230kW
Volkswagen Phaeton
bezbłędny samochód z klasą, bezpieczny, komfortowy, cichy,przyspieszenie jest więcej niż dobre, trochę szkoda że tego nie za bardzo czuć, bardzo dobrze jest wyciszone. Dyskretna elegancja, coś w rodzaju Volvo s 80 tylko lepszy