Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo II Hatchback 1.3 54KM 40kW 1983-1987

Lata produkcji: 1983 – 1987
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1981, druga generacja Volkswagena Polo stylistycznie nie różniła się znacząco od modelu poprzedniej generacji. Mimo że rozmiary samochodu nieco się zwiększyły, niemiecki producent, wciąż oferował go jako model segmentu A. Wariant sedan nie nazywał się już dłużej Derby, nazwa ta została zastąpiona szyldem Polo Classic. Volkswagen Polo II w roku 1990 doczekał się dogłębnej modernizacji, a zakończenie jego produkcji przypadło cztery lata później.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz

Dane techniczne Volkswagen Polo II Hatchback 1.3 54KM 40kW 1983-1987

Produkowany od 1983 do 1987 roku
Pojemność skokowa 1272 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 97 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 72 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4

Oceny Volkswagen Polo II Hatchback 1.3 54KM 40kW 1983-1987

Liczba ocen: 4
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Widoczność + Brak drobnych usterek

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
[email protected]
Hatchback 1.3 54KM 40kW
Volkswagen Polo II
stary dość model, ale nie ma do czego się czepić.samemu można dużo naprawić,bo tanie części,przestronny,pakowny i tani w eksploatacji.przemyślane autko.trochę tylko kiepski dostęp do rozrusznika,ale to pryszcz
4,2
~PIOTREK
Hatchback 1.3 54KM 40kW
Volkswagen Polo II
TANI
3,5
~Przemek
Hatchback 1.3 54KM 40kW
Volkswagen Polo II

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13
Krótkotrwałe przerwy w pracy silnika
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • instalacja elektryczna
Przy nagrzanym silniku w czasie jazdy na moment zapala sie kontrolka przegrzania silnika/temperatura płynu chłdzącego jest normalna/i w tym momęcie gaśnie silnik.Taki stan trwa około 1 sekundy i potem silnik pracuje normalnie.I taka sytuacja powtarza się raz na dwa,trzy dni.Po miesiącu takiego wyłączania się silnika pewnego dnia nie dał się ciepły uruchomić.Pompa elektryczna po przekręceniu stacyjki nie pracowała.Podłączyłem pompe bezpośrednio z akumulatora pompa zaczeła pracować i silnik uruchomiłem.Elektryk wymienił przekażnik pompy i na kilka dni usterka znikneła.A teraz znowu występuje i nie wiem co to jest za przyczyna.Czy przegrzanie silnika powoduje zadziałanie jakiegoś układu który wyłącza silnik?
Oczekuje na rozwiązanie
Brak grzania.
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • układ chłodzenia
Witam. Sytuacja wygląda następująco: 1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy. 2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę. Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ? 3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
niechce odpalić
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994
  • silnik
sprawia wrażenie jakby nie dochodziło paliwo do silnika. mam vw polo 1,4d z 1991r.chciałbym dowiedzieć się gdzie jest pompa paliwowa w tym modelu,pod tylną kanapą jest tylko pływak. podczas próby uruchomienia,silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa.nowy filtr paliwa.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz