Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995

Lata produkcji: 1994 – 1995
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1296 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 100 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 70,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,1
~abc
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.3 55KM 40kW
Samochód nie dość, że pali jak smok (8 na niskich obrotach w trasie to mało śmieszny żart jak na te gabaryty i silnik), to wszystko się w nim sypie; w ciągu roku do wymiany całkowicie zgnite po kilku latach progi, źle wchodzące biegi (na "1" potrafił wejść wsteczny), przeguby, wskaźnik paliwa, mechanizm trzymający klapę bagażnika... Jeździ się tym dziadem po prostu źle: słaby silniczek zwalnia pod lekką górkę z 70 na 50 i bardzo pomału nabiera mocy, drążek zmiany biegów źle wchodzi i szybko się wyrabia (mało doświadczony kierowca chcąc wrzucić 3 może wrzucić 1), jazda na średnich obrotach ok. 2000 odbywa się w ogłuszającym ryku... Do tego dodajmy rozwalający się mechanizm otwierania drzwi w modelu 2-drzwiowym i tragiczny stan blach, za które policja zabrała dowód rejestracyjny!
4,6
~Piotr
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.3 55KM 40kW
Auto mam od ponad 20 lat 290 tyś przebiegu z silnikiem 1.3 ADX bez gazu. Szukam kolejnej dla żony w ładnym stanie choć wiem, że nie będzie łatwo znaleźć. Polecam auto, takich już nie wyprodukują. Ostatni z tych dobrych VW.
4,6
~Piotr
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.3 55KM 40kW
Auto mam od ponad 20 lat 290 tyś przebiegu z silnikiem 1.3 ADX bez gazu. Szukam kolejnej dla żony w ładnym stanie choć wiem, że nie będzie łatwo znaleźć. Polecam auto, takich już nie wyprodukują. Ostatni z tych dobrych VW.
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
7,0
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.3 55KM 40kW
Ludzie ja nie wiem czemu w narzekacie tak bardzo na ten samochód? Szczerze nie wiem czy jest inne auto w tym przedziale cenowym i z tą niezawodnością silników które może równać się do polówki pod względem zużycia paliwa. Ja jeżdże tylko na LPG więc nie wiem jakie jest spalanie na benzynie. Ale powiem szczeże, żę nie odczówam znacznej różnicy międzi LPG a beznzyną w mocy tego auta. Może to zasługa dobrze dobranej instalacji LPG. Co ważne auto na LPG się nie wlecze jest bardzo zrywne i dynamiczne-aż trudno uwierzyć. Silniczek 1.3 z przebiegiem 180 tys. spala mi max.9 litrów i to zimą,gdy jeździłęm na trasie 12km. Latem natomiast gdy jechałem tym autem na trasie i deptałem mu i to nawet solidnie to wyszło mi 5.5 litra gazu. Niemiarygodne, a jednak! Codziennie pokonuje trase 12km i spalanie przy zupełnie normalnej jeżdzie( nie wlekąc się) wychodzi mi w granicy 7.5 LPG. Jedynym mankamentem jest blacha, ale puki co odpukać na mojej ani śladu rdzy. Gorąco polecam!
6,2
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.3 55KM 40kW
mam to autko już parę lat, jeszcze nigdy mnie nie zawiodło wymieniam tylko podstawowe części eksploatacyjne, jeśli chodzi o silnik to rewelacja w ogóle nie ma z nim problemu, średnie spalanie to około 6l w trasie 5l, jeszcze 7l nie udało mi się przekroczyć polecam ten samochodzik jako pierwszy bo jest naprawdę bezproblemowy.
6,7
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.3 55KM 40kW
Części tanie jak barszcz, zamienników od groma można przebierać jak się chce i co na kogo stać także dobre części można kupić za niewielkie pieniądze i dalej cieszyć się swoim autkiem;-) Zużycie to około 6,5/7l/100km w mieście przy mojej bardzo ciężej nodze także nie ma tragedii, dziewczyna 6l/100km w mieście ale ona jeździ dużo spokojniej ode mnie. Trasa jak się "gimnastykujesz" to zejdziesz do 4,5l/100km ale to raczej przypomina pielgrzymkę nie jazdę norma to około 5,5l/100km
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback