Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 4700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Łukasz
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Kupiłem polo 6n2, 2000r z silnikiem 1.4 44kw, oznaczenie AUD, na pierwszy samochód, myślę ze zrobiłem dobrze kupując polówkę na pierwsze auto, bo się prawie nie psuje. Oprócz rzeczy eksploatacyjnych jak hamulce tarcze olej, to najdroższą wymianą było sprzęgło które po 257 tyś zrobiło się już twarde i biegi wchodziły ciężko. Koszt z wymianą wyniósł mnie 700 zł, co myślę ze jest przystępną ceną. Ostatnio uszczelniłem pokrywę zaworów, wymieniłem termostat z obudową. Niestety płyn chłodzący dalej mi gdzieś ubywa, bo plama pod samochodem co noc jest i nie wiem skąd cieknie. Największa bolączką tego samochodu jest silnik, moc jak na pierwszy samochód żeby dojeżdżać do szkoły w 2/3 osoby jest ok. Ale pali w jakimś stopniu olej, odma musi być odpięta. Kultura pracy silnika tez nie jest super, chodzi troche jak diesel. Wadą tez jest skrzynia która u mnie ma dość mocno wyrobiony 1 bieg, ale to juz wina poprzednich właścicieli. Ogólnie samochód mozna polecić na pierwszy bo w dobrym stanie blacharskim i ładnym środkiem mozna kupić za 3tys samochód. Na 1 samochód wręcz idealny
3,1
~Piotrek
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Auto kupiłem niestety od kobiety która Wogole się nim nie interesowała co odbiło się na dalszym użytkowaniu. W ciągu 2 lat padła chłodnica, wąż wspomagania, czujnik stopu, mocowania amortyzatorow, amortyzatory, mechanizm różnicowy wył jak oszalały, rozpadło się łożysko skrzyni unieruchamiając mi samochód, zima to koszmar, pomijając odme która wyczyściłem, zamarznięty smok pompy po krótkim odpaleniu w zimie skutkował unieruchomieniem auta na kilka godzin. Rozpadł się wkład zamka, klamki w zimie zamarznięte, drzwi nie da się otworzyć, nie pomagają smary, czyszczenie, nic. Gnije jak oszalałe, wspawalem 2 nadkola i tył pod zderzakiem, zostały jeszcze zezarte progi ale zapadła decyzja o pozbyciu się auta. Rozsypały się przewody hamulcowe (szczęście ze nie zginąłem) , padły przełączniki elektr szyb (wypaliły się styki - tak, nie ma tam przekaźnika) rozpadła się kratka nawiewu, silnik zaczął palić olej (na syntetyku 5w50 a nie jakimś syfiastym minerale) zaczęło śmierdzieć w kabinie olejem, sonda dostawała szału i spalanie wzrosło do 10/100 w trasie. Porażka. Na koniec wspomnę jeszcze raz o najgorszej pod słońcem skrzyni gdzie samo wbijanie biegów to wyczyn, bo nikt inny oprócz mnie nie potrafił wbić jedynki ( mimo regulacji wybieraka) o auto dbałem jak nikt, setki godzin poświęciłem, niestety, gardzilo moimi wysiłkami i pieniędzmi. Kocham je za wspomnienia ale nie mogę sobie pozwolić na dalsze wkładanie pieniędzy. Jeśli traficie na zadbany egzemplarz - polecam, odwdzięczy się. Jeśli nikt do niego nie patrzył i stał pod chmurką - uciekać. Bo ani to klasyk, ani nie ma na klasyka ambicji żeby wywalać takie pieniądze
3,6
~citizen
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Jeżdżę tym samochodem od 2005 r. , a mamy rok 2014, wiec mogę coś o nim powiedzieć. Samochód spisuje się ogólnie dobrze, zważywszy na fakt, że jakoś przesadnie o niego nie dbam, głównie z braku czasu :). Polo z silnikiem 1,4 dm3 60 KM, to bardzo oszczędne auto, które przy normalnej jeździe spala ok. 6L/100 km. I to jest, moim zdaniem, jego największy atut. Jeżeli się o niego dba, przestrzega minimum czynności obsługowych i w miarę szybko reaguje na pojawiające się usterki, na pewno będzie długo służyć kierowcy. Jeżeli ktoś lubi samochody i zdaje sobie sprawę, ze nie wystarczy tylko lać paliwo i zmieniać olej, będzie bardzo zadowolony, a samochód odwdzięczy mu się niezawodnością. To tyle superlatyw, natomiast typowe wady przedstawię w dalszym opisie ;)
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
6,8
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Jak widzę wyniki przy 1.4 po 6.5 litra to się zastanawiam jak to ludzie jeżdzą.. Mi na 100 km wyszło 4.95 L przy czym jeździłem przez ten cały czas z kolegą i na oponach 195/45/15.. Dwa razy chyba podskoczyłem do sklepu po coś przez to 100 km, które przejechałem. Jeśli jezdził bym na standardowych oponach 175/65/13 i jechał sam w trasie to pewnie spalanie zeszło by nawet poniżej 4.5 litra :) także, nie rozumiem wyników po 6 l w trasie, chyba, że liczone z 4 osobami na pokładzie i kreceniu obrotów do 3500
7,3
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Spalanie w mieście masakra... przy przebiegach miesięcznych rzędu 300-400 km, z czego połowa w trasie, średnia wychodzi ok. 8 litrów. Raz auto było sprawdzanie na długiej trasie (tj. ponad 500 km) i spalanie wyszło rewelacyjne - 4,97 litra ! (3 osoby + bagaz). Mozna wywnioskować, że same miasto ~10l... Ciekawostką jest, że przy totalnie oszczędnej jeździe wyszło mi właśnie 7,8 l średniego spalania, a przy zerowym oszczędzaniu ok. 8,2 . Więc w tym aucie nie ma sensu się spinać za bardzo z eco-drivingiem, ba! nawet bym powiedział, że tego nie lubi. Szybko się rozpędzić na obrotach do 4 tys, i utrzymywać stałą prędkość - myślę, że tak jest najekonomicznej w tym aucie. A nie rozpędzając się od 2-3 tys/obr, z lekko wcisnietym pedałem gazu.
6,5
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Jazda w miescie to srednio 8 litrow (od 7.5 latem do 8.5 zima) oczywiscie nie jezdzac jak emeryt, w trasie na 5 biegu i majac 90km/h jadac spokojnie w lato mozna zejsc do 5.5 litra, z wyprzedzaniem to juz kreci sie kolo 6 l
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback