Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback 1.6 i 16V GTI 125KM 92kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.6 i 16V GTI 125KM 92kW 1999-2001
7,5
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 16V GTI 125KM 92kW
Mam ten samochód od roku.Ogólnie rzecz biorąc to nie zachęcam do kupna tego samochodu w tej wersji silnikowej w polsce. Są cholernie dobite. Sam się naciełem i kupiłem samochód z silnikiem w maksymalnie dobitym stanie, brał mi 1 litr oleju na 100km!!! Koszt wymiany pierścieni,szlifu głowicy itd koszt ok 2500zł bardziej opłaca się kupić nowy silnik z rozbitego innego auta. Radzę kupić trochę słabszy silnik ale 8v, na pewno bedzie dużo trwalszy. Co do spalania to na 115 km trasie spalił mi 7,3 l gazu. Także jest naprawde ok. Mówie o takim spalaniu przy jezdzie max 100km/h. Samochód naprawde fajny i polecam każdemu.
8,3
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 16V GTI 125KM 92kW
Jeśli chodzi o spalanie w porównaniu z osiągami to ciężko o coś lepszego. W mieście pali 9-11l w zależności ile razy przycisnę do 7 tys. obrotów. Wynik ten mnie mocno zadziwił. Jadąc jak emeryt w trasie pali ok. 5.5-6l. Autostrada 130-140 km/h również zaskakuje - 6.7l. I to wszystko przy włączonej klimie. Nie bardzo widzę różnicę w jeździe oszczędnej, a dość sportowej. Może 1-1.5 litra... Ciekawe czego to zasługa - być może zadbany egzemplarz mi się trafił, albo tak po prostu musi być :-)
8,5
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 16V GTI 125KM 92kW
nie liczac czestych napraw spalanie niskie.Natomiast to jest maly psuj. malo rzeczy zostalo nie wymienionych.

Usterki Volkswagen Polo III

Liczba wpisów: 72
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback