Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW 1994-2001

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~EdwardAktywista
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Ogólnie samochodzik dla kobiety lub emeryta, prawie każdy kierowca nienależący do ww. grup szybko poczuje się zmęczony mizernymi osiągami...no, chyba, że będzie chorobliwym sknerą :) Jest to jeden z ostatnich prawdziwych niewysilonych diesli które kiedyś zdobywały sobie popularność w taksówkach...te dzisiejsze się już do milionowych przebiegów nie nadają...Miejsca w środku jest wystarczająco dla niedużej rodziny z dziećmi, bagażnik dzięki swojej sporej głębokości pomieści nawet zakupy z hipermarketu...Jeśli nie widzisz sensu w wożeniu powietrza w pięciometrowej limuzynie to autko jest ok...Kupowałem je z myślą o doborze takiego auta które nie będzie sprawiało problemów a jeśli się jakieś zdarzą to łatwo je będzie zdiagnozować...Niestety główną wadą tego samochodu jest jego cena, niemieckie auta trzymają ją na trochę kosmicznym poziomie, poza taką ogólną solidnością i lepszymi materiałami we wnętrzu to auto nie prezentuje nic więcej niż Punto 2 które jest o ok. 3000 zł tańsze...Gdyby nie fakt, że Polo kupiłem od kolegi i nie musiałem za nim dużo jeździć i wybierać to pewnie zdecydowałbym się na Punto i zostawił rezerwę na ewentualne wydatki gdyby gorsza renoma Fiata okazała się prawdą (w co trochę wątpię)
4,1
~Kuba77
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Fajny samochód który polecam jako pierwszy. Jeździ się nim za grosze. Trochę dużo drobnych awari ale usuwa się je szybko i tanio. Kłopotliwa eksploatacja w zimę - poniżej -15\'C trudno go zapalić jak się parkuje pod chmurką. Ja brałem akumulator do domu. Strasznie długo się nagrzewa (duży silnik a mała moc) więc przy niskich temperaturach jazda przez pierwsze kilometry na czuja - zamarznięte szyby i lód nawet po wewnętrznej stronie szyb. Wymiana termostatu nie pomogła w tym względzie. W środku sporo miejsca jak na mały samochód (mam 190 cm wzrostu). Lubi się zakopywać w terenie - ciężki przód i mały prześwit robią swoje na śniegu i piachu. Raczej nie kupi się takiego modelu w stanie idealnym - przebiegi poniżej 250 - 300 tys. km są mocno podejrzane. Taki samochodem się jeździ i gasi dopiero przy sprzedaży. Nie nadaje się do szaleństw na drodze. Przy wyprzedaniu trzeba mocno uważać - przy dużych obrotach momentalnie spada moc silnika i można wpaść na czołówkę. Silnik właściwie niezniszczalny - brak turbiny, przepływomierza i koła dwumasowego. Zero brania oleju pomimo dużego przebiegu.
3,5
~cxpeky63
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Auto stare to psuło się będzie tak długo jak będzie używane mam nadzieję że tylko drobne rzeczy. Zrobiłem nim do tej pory w 4mies 4tys km. Czasem to się cieszę że jeździ (jak jeździ),a usterki tłumaczę wiekiem. ;p
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW 1994-2001
5,3
l/100 km
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Polo jak to Polo, komfortem nie zachwyca, silnik SDI mocą nie rozpieszcza, a jednak mimo sporego przebiegu (350kkm) wciąż niestrudzenie mknie do celu. Minimalne spalanie na trasie Gdańsk - Katowice przy ok. 110-120km/h (autostrada / ekspresówka), maksymalne przy ok. 165-175km/h. Optymalna prędkość to 100km/h, powyżej tej prędkości samochód wyraźnie staje się głośniejszy, a powyżej 120km/h brakuje mocy do wyprzedzania. W zakresie 60-100km/h na 3-trzecim biegu, dzięki sporemu momentowi obrotowemu i nienajwiększej masie bardzo często bije na głowę znacznie mocniejsze samochody. Passeratti TDI (90KM) może nawet nie podejmować walki. :) Generalnie samochód spełnia swój cel perfekcyjnie. Przemieszcza ludzi z punktu A do B bez jakichkolwiek zmartwień o awarię czy niebezpieczeństwo. Pewnie się prowadzi (opony 185) i pokona każdą trasę (choć powyżej 600km robi się męcząco (nienajwygodniejsze fotele)).
4,8
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
W moim autku mam silnik 1.9D, czyli ten niby najsłabszy ale i najekonomiczniejszy. Przy spokojnej jeździe bez gwałtownych przyspieszeń spokojnie mieści się w 5 litrach oleju napędowego na 100 km.Rzadko jeżdżę w pełni obciążony ale na dłuższej trasie nie spalił więcej jak 4,6/100. Oleje, filtry wymieniam sobie sam, klocki i szczeki hamulcowe także. Koszt części niewielki, te które się najczęściej wymienia należą do najtańszych. Mowa o klockach, szczękach, bębnach, tarczach hamulcowych, amortyzatorach.Bardzo drogie jest sprzęgło, kompletne to wydatek ponad 600 zł+koszt wymiany.
4,4
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Cóż, samochód oszczędny jak mało który. W kręgu motoryzacyjnym krąży mit, iż "może spalać śladowe ilości oleju napędowego", i tak jest w istocie. Tanio i wciąż niestrudzenie do celu. Po za wymianami eksploatacyjnymi (klocki, tarcze, płyny, filtry, rozrząd) niczego nie trzeba ruszać. Zima, lat, wsiadasz, jedziesz, dojeżdżasz, może nie pierwszy ale zawsze pewnie i bez utrudnień, mimo przejechanych ponad 500kkm!
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback