Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~mario
Kombi 1.6 i 75KM 55kW
Volkswagen Polo III
Auto posiada seryjne pełne wyposazenie + skóra. Wystarczy przestrzegać okresów wymiany świec, oleju, filtrów i pasków itp, a z pewnościa nie zawiedzie. Pierwsze drobne usterki usunięto po 100 tys. km np. szczotki rozrusznika, końcówkę wahacza. Były to jednak sprawy wynikające ze zużycia, a nie nagłej awarii. Wszystko zależy jednak od sposobu uzytkowania pojazdu i samego kierowcy.
3,6
[email protected]
Kombi 1.6 i 75KM 55kW
Volkswagen Polo III
Dobre auto na srednie dystanse dla 2 osób z duzym i 4 osób z srednim bagazem.
3,8
[email protected]
Kombi 1.6 i 75KM 55kW
Volkswagen Polo III
Auto posiadam ponad pół roku. Niewiele jeżdżę, poniżej 1000 km miesięcznie. Gdyby poprzedni właściciel nie rozwalił skrzyni biegów, auto pewnie chodziłoby jak żyletka.
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Obroty szaleją i gaśnie
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1994-1999
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam problem z moim Polo (1996 rok, 1.6 (75 KM)). Otóż autem jedzie się normalnie aż nagle zaczyna nim szarpać, obrotomierz szaleje (podaje najprzeróżniejsze wartości bez reakcji silnika) aż w końcu auto gaśnie po czym odpala się je z dużą trudnością. Zapala na chwilę i zaraz gaśnie, trzeba je trzymać na wysokich obrotach itp. Po takim "ataku" i pozytywnym odpaleniu auto jeździ normalnie aż do następnego. Dodam, że już 2 razy dojechałem z tym do mechanika ale przy nim polo się przestraszyło i działało stabilnie. Komputer nie wskazuje żadnych błędów nie rejestrując przy tym nic w historii. Chciałbym możliwie najlepiej zdiagnozować usterkę gdyż chcę tym autem jeszcze trochę pojeździć (1-1,5 roku) możliwie nie dokładając za mocno do niego. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volkswagen Polo III Kombi