Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 FSI 86KM 63kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,5
~SAS
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 FSI 86KM 63kW
Auto po liftingu 2005 nawet dzisiaj wygląda dynamicznie i nowocześnie, od przodu zmyli niejednego pozorując się na golfa czy nawet większego passata. Z przodu oferuję przepastną przestrzeń dla kierowcy i pasażera.Bardzo estetyczne i uporządkowane wnętrze. Niestety silnik 86 KM jest za słaby nawet na tak małe auto. Może dlatego, że Polo 9N urosło prawie o 500kg względem starszej generacji 6N. Trwałość także nie jest jego zaletą. Zużycie elementów rozrządu na łańcuchu przy około 150. tys km potwierdziło się bezbłędnie. O ile 6N praktycznie był pozbawiony jakichś drobnych usterek, tutaj niestety tak różowo nie jest. Przykładowo co może się popsuć w wycieraczce? Polo 9N udowadnia, że ramię wycieraczki w trzpieniu może się zużyć i trwale obluzować.
4,8
~Xalatan
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 FSI 86KM 63kW
Auto z silnikiem 1.4. 86 KM FSI (bezpośredni wtrysk benzyny), wersja Comfortline - jak na razie, odpukać - spisuje się bardzo dobrze. Poprzednio również jeździłem polówką 1.4 60 KM wersja Basis (też jeździło się całkiem, całkowicie fajnie), ale obecnie oczywiście widać, czuć i słychać wyraźną różnicę na korzyść modelu z nowocześniejszym i mocniejszym silnikiem. Jedyny właściwie minus - to wysoka cena tego samochodu, ale cóż... mówi się trudno i jeździ VW dalej !!!
3,9
~1975robert@interia.pl
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 FSI 86KM 63kW
Samochód godny polecenia ale nie za taką cenę. VW musi poważnie zastanowić się nad wyposażeniem jeżeli za golizne trzeba zapłacić powyżej 40 tyś. ....... przy dzisiejszej konkurencji przepadnie na polskim rynku

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 37
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Polo IV Hatchback