Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~MAJSTER
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Auto kupiłem ze sporym przebiegiem i falującymi obrotami, mechanicy zastanawiali się nad przyczyną, przejechałem na nich ponad 100 tys, aż w końcu kupiłem 3 sprawdzone pompowtryski i problem falujących obrotów znikł, wcześniej kupiłem nowy napęd pompy oleju, bo stary grzechotał. Po wymianie pompowtrysków spalanie drastycznie spadło, z naciskiem na drastycznie. Uszkodzone pompowtryski leją i auto więcej spala ale ma lepszego kopa. Osiągi spadły minimalnie. W międzyczasie wymieniłem maglownicę, bo stara zaczęła przeciekać z powodu źle założonej gumowej osłony, była luźna i dostawała się woda. Auto praktycznie nie zużywa oleju silnikowego, używam 5w30 GM. W tej chwili szukam identycznego auta ale z mniejszym przebiegiem, czasem w ogłoszeniu trafi się jakiś ewenement. Wadą są korodujące progi i czasem trzeszczenie plastiku, mały bagażnik i problematyczne mocowania lamp z tyłu, moje wyrobiły się i wstawiłem śruby. Marzy mi się wersja Cross/Fun z identycznym silnikiem, ale nie warto dopłacać ponad 100% wartości auta za dodatkowe plastiki, felgi, relingi.
4,4
~paweł_tazbir
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Powiem tak, szukam od dłuższego czasu samochodu 5 drzwiowego, to jedyny powód sprzedaży tego auta... które kupiłem przez przypadek z polecenia koleżanki. Gdybym tego nie potrzebował, mimo średniej karoserii i odrobiny rdzy, jeździłbym pewnie do śmierci. Przez 2 lata zrobiłem nim( przy zakupie 130 tys. km.) obecnie (180 tyś km.) , wymieniłem jedynie rozrząd, bo sprzedawca go nie wymieniał. 2 właściciel, sprowadzany z Niemiec... bałem się jak każdy. Teram powiem kocham ten samochód, wydałem na niego grosze, płyny, filtry, oleje. Może nie jest wyścigówką, ale jest naprawdę godnym autem, którego szkoda mi sprzedać. Czytam opinie po różnych autach w celu zakupu... i szczerze powiem, że nie wiem kto je pisze. W większości to albo konkurencja albo pijany Ryszard, który nie może sprzedać innego auta. Śmieszne są opinie,że samochód jest mułowaty itp. itd. Kurwa... kto normalny chcąc jeździć 120 km/h na drodze, po mieście mająć 3 tys, obrotów kupuje takie auto? Jeśli chcesz się ścigać to kupujesz auto najmniej 200 KM. Wtedy możesz być pierwszy do kolejnych świateł, Ty spalisz 15l chwilowego, ja spale 5 i pomacham Ci k..... Pozdrowienia. ;)
4,0
~Polbat79
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Auto nie do zajechania. Sprzedałem polówkę po przejechaniu 150 tys. a kupiłem z przebiegiem 160tys. Silnikowo to czołg, fajnie przyśpiesza i bardzo go polecam do miasta. Na duże trasy za głośny. Zawiesznenie średnio pancerne na polskie drogi. Z poważnych usterek to zepsuła mi się pompa wspomagania kierownicy (koyo) nowa 5000 zł można regenerować ale sa z tym problemy. Gdyby vw robił jeszcze takie polówki to kupiłbym nową z salonu. Niestety egzemplarze w tdi z małym przebiegiem są już nie osiągalne.
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW 1999-2005
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Silnik mimo charekterystycznego klekotu 3 cylindrów (nie każdemu przypadnie do gustu :)) odwdzięcza się niskim spalaniem i stosunkowo wysoką tolerancją na nogę kierowcy. Moja standardowa trasa to głównie miasto i weekendowo 150 kilometrów drogą szybkiego ruchu (standardowe prędkości 120-130km/h), latem liczę się ze spalaniem ok 5,5l, zimą 6l. Rekordowo na trasie 300km przy prędkości średniej 80km/h (w terenie górzystym) Polówka spaliła mi 4.1l na setkę. Przy na prawdę ciężkiej nodze, i pałowaniu od świateł do świateł ciężko wyjść ponad 7l. Podsumowując auto oszczędne i solidne mimo upływu lat, ostatni Eurotrip (do chorwacji i z powrotem) 5000km zrobiony bez cienia wątpliwości że samochodzik zawiedzie :)
4,9
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Z moich 6-letnich obserwacji wynika, że Polóweczka 9N 75KM najmniej spala ON przy obrotach rzędu 2,1-2,2k. Co na piątym biegu daje niecałe 110km/h prędkości i spalanie rzędu ok 4,6L/100km latem. Zimą można się spodziewać niecały 0,6L więcej. Przy większych prędkościach spalanie ON wzrasta - przy prędkości 130km/h wychodzi spalanie ok 6,6L/100km. Jadąc "równo" w dłuższej trasie ok 90km/h spalanie wychodzi ok 4,3L/100km. Powyższe osiągi są podane przy założeniu stosowania zasad eko-drivingu dla jazdy głównie poza miejskiej. Ogólnie ujmując jest to ekonomiczny silnik.
5,1
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Autko mam od 3 lat i poleciłbym je każdemu mlodemu kierwocy. W najwiekszych korkach w lato pali 6-6,5 litra. Mam do domu 20 km przez centrum miasta bo mieszkam poza i stoje w 3 gigantycznych korkach jak dla mnie to bardzo male spalanie. Dzisiaj w trasie Łódź - Łowicz z włączoną kliamtywacją przy predkościach 80- 100 spalanie 3.8 litra. Z powrotem jak wracalem jechalem 100-120 spalananie 4.5 litra. Trasa Łódź - Gdańsk 4.5 predkosci 120-150. Jezeli ktos non stop by cisnol to mysle ze 7litrów nie da sie przekroczyc oczywiscie musialo by byc but but but. Aktualnie zastanawiam sie nad zmiana auto z racji małej korozji w kilku miejscach i jeszcze powiem ze w tym spalaniu nie ma kompetnie nic. Polecam i polecać będe.

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 37
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Polo IV Hatchback