Szukaj

Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI 80KM 59kW 2005-2009

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI 80KM 59kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Widoczność + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI 80KM 59kW 2005-2009
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,8
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 80KM 59kW
witam, moje polo to bluemotion 1.4 TDI, mam go prawie od nowosci i dobrze go opcykałem spalanie spisywałem z pokładowego, przed każdym pomiarem kasowałem kompa. minimalne średnie spalanie zanotowałem na autostradzie z opola do wrocławia z srednią prędkoscią 90Km/h na 5biegu, ale silnik ma zbyt wolne obroty przy tych prędkosciach i wszystko drzy przy obciążeniu np pod małą góreczke czy przy przyspieszaniu, jak chce sie nim bardzo szybko, wmiare ekonomicznie i cicho jeczać to najlepiej 160km/h na obrotomierzu pokazuje równe 3000 obr/m spala wtedy ok 6,3 l/100km przy większych prędkościach spalanie gwałtownie rosnie a silnik coraz bardziej słabnie ale przy wcisniętym do podłogi chwilowe spalanie nie przekroczy 9,9 bez. To auto najlepiej wypada poza miastem jadąc przez wioseczki, wtedy średnio spala 4 l bez extra oszczędzania, najlepiej szybko przyspieszyć do danej prędkości, i ją utrzymywać, a pózniej chamować silnikiem ( jest malutki więc nie chamuje tak jak 1.9tdi) po odjęciu nogi z gazu auto pali 0,0 więc nie jezdzić na luzie! Jesli chodzi o miasto to też jest ok, przy sprawnej jezdzie, nie wlocząc sie auto pali 4,5 l, ale komp nie liczy krótkich postojów na swiatłach. wtedy pokazuje 0,5 l/h, czyli jeśli w 2 godz. jazdy będziemy 1 godz stali w miejscu to doliczyć te 0,5l. w tym autku nie ma jeszcze START/STOP, ale to dobrze, nie chciałbym żeby mi sie na każdych światłach wyłanczał i znowu włanczał. cierpi rozrusznik i akku. Ogólnie jestem zadowolony z autka, ale chcę coś większego, równie oszczędnego to będzie VW Passat kombi 1.6 TDI BlueMotion 105KM średnio spala 4,4 l/100km. umówiłem sie na jazde próbną sprawdzę ile pali pod moją ciężką nogą hehe. Pozdrawiam
Dodane 14 lat temu
6,1
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 80KM 59kW
Sugerowałem się tymi opiniami, i komputer mi ślicznie pokazuje jazdę w trasie przy prędkości np 110-120 4,5 L. Ale po czasie zorientowałem się że komputer przekłamuje w moim przypadku o około 1 L !! Nie wiem o co chodzi, sprawdzałem już kilka razy tankując pod korek. Nie chcę wyjść inaczej. Wtryski mają dobre korekty, przebieg 240tys. Teraz bym wolał Octavię 1,9 tdi i bym miał takie samo spalanie i wygodniejsze auto.
Dodane ponad rok temu
5,0
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 80KM 59kW
Trasa przy 90km/h spalanie do 4l, autostrada (150-160) max 7l W miescie, przy agresywnej i dynamicznej jezdzie Polo spali max 5.8l, a oszczednie mozna zmiescic sie w 5 :) Autko jest po programie, zwiekszajacym moc do ~` 100KM 250NM
Dodane 9 lat temu

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 39
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Volkswagen Polo IV Hatchback

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów