Szukaj

Informacje o Volkswagen Scirocco II 1.8 90KM 66kW 1983-1992

Lata produkcji: 1983 – 1992
Segment: Auta sportowe
Produkowany w latach 1974-1992 oraz ponownie od roku 2008 Volkswagen Scirocco to kompaktowy samochód sportowy (segment G). Scirocco pierwszej generacji był następcą modelu Karmann Ghia. Samochód zaprojektował Giorgetto Giugiaro, a zgodnie z panującą wówczas filozofią nazewnictwa w Volkswagenie nazwano go Scirocco (od rodzaju wiatru). Volkswagen Scirocco stał się rynkowym hitem, co zawdzięczał świetnej sylwetce i przystępnej cenie. Jego następca, Volkswagen Corrado, radził sobie znacznie słabiej i w roku 1996 został wycofany ze sprzedaży. Dekadę później Volkswagen reaktywował kultowe auto, przedstawiając prototyp Iroc, który był pierwowzorem Scirocco trzeciej generacji. Tradycyjnie Scirocco pod względem technicznym powiązany jest z modelem Golf.
czytaj więcej
Powagosław

Nie od wczoraj wiadomo, że wskrzeszenie motoryzacyjnej legendy to połowa marketingowego sukcesu. Druga połowa to charakter następcy kultowego modelu. Charakter nowego Scirocco nie podlega dyskusji. Auto wygląda zabójczo.

~Powagosław
Luzacjusz

Zacytuję Freddiego Mercury"ego z melodii „Don’t Stop Me Now” (2. minuta, 13. sekunda): „I like it!”. Może w środku człowiek czuje się jak w Golfie (a w golfie dobrze wyglądał tylko Roger Moore), ale nikt nie jest doskonały. A pamiętajcie, co mówił Freddie: „I like it!”.

~Luzacjusz
Produkowany od 1983 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Silnik

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Karol
Volkswagen Scirocco II
Coupe 1.8 90KM 66kW
Jestem posiadaczem samochodu marki volkswagen scirocco 1.8 GT o mocy 90km kilka miesięcy.Zakupiłem go 23 kwietnia 2007 roku.Do dzisiejszego dnia (22 czerwiec 2007 rok.) wymieniłem w nim: 27 kwietnia filtr powietrza.4 maja olej silnikowy Elf 10 w 40,filtr oleju i filtr paliwa.16 maja pasek rozżądu,pasek klinowy,rolke napinającą,pompe wody,płyn chłodniczy.22 maja świece i kable zapłonowe,uszczelke pod klawiaturą.31 maja nowe opony Fulda 4 sztuki,wywarzenie kół,ustawienie geometrii kół.4 czerwca płyn chamulcowy,tarcze,klocki,szczęki,bębny,cylinderki,linke od chamulca ręcznego.16 czerwca gumy osłaniające przeguby,drążki kierownicze,olej w skrzyni biegów.Te rzeczy wymieniłem przez 2 miesiące po zakupie.Samochód jeżdżony był w niemczech.W 2005 roku został sprowadzony do polski.Samochód kupiłem okazyjnie za 1800 zł.Jest w bardzo dobrym stanie.Ma oryginalny lakier.Nigdy nie miał wypadku tylko drobne stłuczki(2 razy) i kilka obtarć na parkingu( niektóre widnieją do dzisiaj.Samochodem jeździ się świetnie.Można kupić go za nie duże pieniądze lecz ciężko zakupić zadbany model.Mój jest w bardzo dobrym stanie i ie mam z nim żadnych problemów.Jest ok.
4,4
~rsp75@tlen.pl
Volkswagen Scirocco II
Coupe 1.8 90KM 66kW
To juz w sumie 4-te Scirocco w mojej karierze i nadal to moje ukochane auto. Jest alo awaryjne, proste i tanie w naprawie no pomimo wieku wyglada bardzo fajnie. Podoba sie dziewczynom, a szczegolnie mi :P
4,8
~sirjohnny@poczta.fm
Volkswagen Scirocco II
Coupe 1.8 90KM 66kW
Jak to mawiają: niemcy nie zrobią drugi raz takiego blędu jak Mercedes-Benz "beczka" i Vw Golf I (czyli samochodów prawie niezniszczalnych), a Scirocco mechanicznie jest Golfem GTI, i tylko z dostępnąścią części blacharskich, lamp, szyb itp i td jest pewien problem, ale Niemcy są bliziutko a handlarzy gotowych za następną wizytą przywieźć co trzeba nie brakuje.
Volkswagen Scirocco II