Szukaj

Informacje o Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115KM 85kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Do napędu T-Crossa służyć mogą cztery silniki z turbodoładowaniem. Dwie trzycylindrowe jednostki TSI o pojemności 1,0 l  mają moc 95 KM oraz 115 KM. Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI osiąga moc 150 KM. Ofertę dla zwolenników jednostek wysokoprężnych stanowi czterocylindrowy diesel 1.6 TDI uzyskujący moc 95 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6d-temp. Zależnie od rodzaju silnika moment obrotowy może być przenoszony na kół przedniej osi za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej skrzyni mechanicznej  lub za pomocą 7-biegowego automatu DSG.

czytaj więcej
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Całokształt - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Rob
SUV 1.0 TSI 115KM 85kW
Volkswagen T-Cross
Autko kupione jako typowe miejskie wozidło. Na duży plus mnogość w standardzie już w wersji LIFE różnych systemów bezpieczeństwa od Lane Assist czyli asystenta pasa ruchu po Blind Spot czyli monitorowanie martwego pola wraz z asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego lub Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Generalnie VW T-Cross zaskakuje pewnym prowadzeniem,zwinnością i dynamiką oraz bardzo dobrym zawieszeniem. Silnik 1.0 TSI 115KM to po prostu dynamit na kołach. Całości dopełnia skrzynia DSG7 ,która sprawia ,że jazda w miejskich korkach to prawdziwa przyjemność a spalanie takiej wersji jest po prostu rewelacyjne. Dokładnie tak jak w teście AC. https://www.youtube.com/watch?v=cAmEOmCKXjc Światła LED z przodu to po prostu bajka bo dzięki nim polubiłem wreszcie nocną jazdę. Jak to stwierdziła Żona po pierwszej nocnej jezdzie. cyt... "i stała się jasność" Parkowanie tym niedużym crossoverem to prawdziwa przyjemność bo siedzimy w nim naprawdę wysoko a pozycja za kierownicą jest wzorcowa. Kamera cofania bardzo przydatna. Bardzo dobre fotele w wersji Life z regulacją pod lędzwie. W wakacje jednego dnia przejechałem tym autkiem 1200km i zero bólu pleców czy innych dolegliwości. Po prostu nie chce się z T-Cross wysiadać. Na pochwałę zasługuje także bardzo dobre wyciszenie bo nawet przy 140km/h w samochodzie jest dalej cicho i można rozmawiać bez podnoszenia głosu. Zasługa w tym z pewnością 7 biegu i tylko 3100obr/min. przy tej prędkości. Z rzeczy na minus... -wnętrze jest zdecydowanie za twarde i plastikowe chociaż po kilku miesiącach użytkowania przestałem na to zwracać uwagę. -3 cylindrowy silnik przy wkręcaniu się na wysokie obroty powyżej 4 tys.obr/min mocno chrobocze i wtedy w kabinie robi się zdecydowanie za głośno.Wiadomo przypadłość wszystkich R3. -Skrzynia DSG 7 przy energicznym ruszaniu z miejsca potrafi trochę szarpać i ma niestety tendencję do tzw. kangurowania Pomaga przełączenie skrzyni z D na tryb Sport. -Brak lampek przy lusterkach w osłonkach przeciwsłonecznych z przodu nawet za dopłatą.Ja nie korzystam ale Żona mocno zawiedziona.Tutaj VW się nie popisał bo T-Cross nie jest przecież tanim autem.
4,9
~Posiadacz
SUV 1.0 TSI 115KM 85kW
Volkswagen T-Cross
Samochód idealny do codziennej jazdy po mieście jak i weekendowe wypady :) wygodny ( siedzi się wysoko i nie ma problemu z wsiadaniem i wysiadaniem ),zwrotny ,pojemny, cichy, dynamiczny (zaskakująco) 1.0 115KM DSG dużo systemów wspomagających . Spalanie na trasie przy spokojnej jeździe 5-6 l po mieście nieco więcej średnio 7l . Środek mógłby być wykonany z Lepszych materiałów ale wtedy cena była by kosmiczna . Oceniam na 5- . Zobaczymy po serwisie
4,8
~Dell
SUV 1.0 TSI 115KM 85kW
Volkswagen T-Cross
Kupiłem dla córki trochę bez przekonania. Po trzech miesiacach zakochałem sie w tym aucie, korzystam z każdej okazji by nim wyruszyć w miasto. Z zewnątrz miejski rozmiar, w środku ogromny. Znakomity silnik bardzo dynamiczny, z łatwoscią jedzie 150 i więcej na autostradzie. Polecam z automatem.
Volkswagen T-Cross