Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Volkswagen Tiguan I

Volkswagen Tiguan I
Lata produkcji: 2007 - 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp Tiguan Concept zaprezentowany w 2006 roku. Stylistycznie jego wersja produkcyjna nawiązywała także do modeli Golf Plus oraz Touareg. Zbudowano ją na modułowej płycie podłogowej VW Group PQ35 Platform, którą dzielił m.in. z Audi A3 i TT, VW Golfem i Skodą Yeti. W 2011 roku Tiguan I został poddany face-liftingowi. Choć w 2017 roku został zastąpiony przez model drugiej generacji, na niektórych rynkach (np. w USA) wciąż jest oferowany równolegle, pod nazwą Tiguan Limited.

Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz

Volkswagen Tiguan I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Autodiagnoza Volkswagen Tiguan I

Liczba wpisów: 4
swieci sie kontrolka-silnik
dodał: ~slawo, 5 lat temu
po przejechaniu 122tys km.zaswiecila sie kontrolka -silnik-instrukcja mowi uszkodzony partykiel filter
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
dodał: Puscher, 3 lata temu
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i...
stukot w prawym kole
dodał: tomekbies, 5 lat temu
Podczas przejazdów po nierównościach w prawym przednim kole mam wrażenie lekkiego stukotu. Samochód nówka przejechałem 300 km. Wszystko inne super, ale trochę mnie niepokoi ten stukot. TIGUAN ma twarde zawieszenie, a ja nie mam doświadczenia z takim zawieszeniem. Napęd na 2 koła, manual.
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
dodał: Puscher, 3 lata temu
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką,...

Autorentgen Volkswagen Tiguan I

Liczba wpisów: 6

Po 37000tys awaria rozrządu.

dodał: ~Marek, 6 lat temu
Czyżby już słynny 1.4 TSI? Volkswagen nie chce się przyznać, ale rolki rozrządu dla tego silnika mają wadę technologiczną i mają tendencje do pękania. Póki sprawa się dzieje na gwarancji, to pół biedy, ale usterka potrafi występować po dopiero około 130 tys. km a wtedy to już straszne koszty dla właściciela.

Pierścienie tłokowe.

dodał: ~?, 5 lat temu
plagą 2.0 TDI było pękanie głowicy i przedostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów. Silnik ten jest krytykowany także za hałaśliwość i małą kulturę pracy. Najczęstsze usterki uszkodzenia napędu pompy oleju uszkodzenia turbosprężarki pęknięcie głowicy

Czujnik różnicy cisnień DPF.

dodał: ~markac2, 5 lat temu
Pierwsze objawy, to częste wypalanie filtra DPF, dopiero po sześciu miesiącach komp. auta uznał że czujnik jest uszkodzony i zapaliła się kontrolka. W autoryzowanym serwisie do czasu zapalenia się kontrolki twierdzili, że wszysko jest OK. Po zmianie czujnika częstotliwość wypalania DPF wróciła do normy.

Pęknięcie głowicy.

dodał: ~x, 5 lat temu
Taka prawda w rankingu 10 najgorszych silników niema ani jednego francuza!!!! za to jest 2.0 TDI 1.4 TSI 2.5 TDI (1.8TSI jako kiepski bo tante to najgorsze) VW zszedł na psy

Brak wspomagania układu kierowniczego po 4tys km

dodał: ~Zibid, 6 lat temu
Nowy Tiguan po kilku miesiącach na stacji benzynowej ni w piec ni w dziewięć wspomaganie przestało działać.Na szczęście do domu blisko a co by było w trasie ?Amerykańsko-Kanadyjskim forum widziałem kilka takich przypadków.Od 35 lat za kółkiem i zaliczyłem ze 15-20 samochodów i takiego przypadku nie miałem.

Dane techniczne Volkswagen Tiguan I

Moc silników 110–210 KM
Pojemność silników 1,4–2,0 l
Prędkość maksymalna 174–215 km/h
Przyspieszenie 0-100 7,3–11,9 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Volkswagen Tiguan I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 81
Koszt ogólny 108,79 PLN
ON37.53 PLN
PB286.95 PLN
Wydatki serwisowe 3,92 PLN Pozostałe wydatki 25,15 PLN

Publikacje o Volkswagen Tiguan

Newsy o Volkswagen Tiguan