Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

VW Tiguan 2.0 TDI 110 kW, LHD 2016r. - test Euro NCAP

2016
Tiguan

Wynik testu

96%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
68%
Asystent bezpieczeństwa

Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.7 pkt | 96 %

Przedział pasażerski Tiguana pozostał stabilny w czasie testu zderzenia czołowego. Odczyty z czujników wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach i siedzących na różnych pozycjach. W teście zderzenia pełną szerokością w sztywną barierą, ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i była dobra dla tylnego pasażera z wyjątkiem piersi, których ochrona była marginalna. Zarówno w teście zderzenia bocznego słabszego i mocniejszego Tiguan zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała manekina. Testy na przednie fotele i zagłówki wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. A geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała, że pasażerowie będą również dobrze chronione na tych pozycjach. Tiguan ma autonomiczny system hamowania awaryjnego jako standard i testy wykazały, że jest dobry w unikaniu lub ograniczaniu wypadków przy niskiej prędkości, kiedy często dochodzi do urazów kręgów szyjnych.

Uderzenie przodem
7,8 pkt
Kierowca
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0 pkt
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4 pkt
AEB Miasto
2,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.5 pkt | 84 %

W testach zderzeń o bariery przednie i boczne oba manekiny były właściwie powstrzymane. W teście zderzeń o bariery boczne, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla manekinów dzieci 6 i 10 letnich. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić zainstalowanie fotelika na siedzeniu pasażera tyłem do kierunku jazdy. Informacje dotyczące statusu poduszki powietrznej są przekazywane kierowcy w sposób czytelny, i system został nagrodzony.

Bazowa ocena auta
22,8 pkt

Uderzenie z przodu
14,8 pkt
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,8 pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu

Bezpieczeństwo przechodnia

30.6 pkt | 72 %

Tiguan ma tzw. aktywną maskę. Czujniki w zderzaku reagują na zderzenie z pieszym i uruchamiają siłowniki podnoszenia pokrywy, aby zapewnić większą przestrzeń do sztywnych elementów silnika. VW wykazał, że system wykrył przeszkodę w szerokim zakresie prędkości. Wyniki badań były prawie wyłącznie dobre lub wystarczające. Zderzak pokazał dobre wyniki we wszystkich miejscach testowych i zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszych. Jednak obszar miednicy nie był dobrze zabezpieczony, ze słabymi wynikami w prawie wszystkich miejscach testowych. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest w stanie wykryć niechronionych użytkowników dróg, takich jak piesi i ta funkcja otrzymała dobre wyniki w testach Euro NCAP.

Głowa
19,3 pkt
Miednica
0,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.2 pkt | 68 %

Testy autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy dużych prędkościach wykazały dobrą wydajność, wpływy w większości przypadków są unikane lub ograniczane. Tiguan ma w standardzie system przypomnienia pasów dla przednich i tylnych siedzeń, a także system asystenta pasa ruchu, który pomaga skorygować odchylenie, gdy samochód dryfuje na pasie. System Asystenta Prędkości jest również dostępny, ale jako że to jest opcja, nie został uwzględniony w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
2,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • :
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry

Dane testowanego auta

Testowane auto:
VW Tiguan 2.0 TDI 110 kW, LHD
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1531 kg

Multimedia