Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

VW Tiguan 2.0 TDI 110 kW, LHD 2016r. - test Euro NCAP

VW Tiguan 2.0 TDI 110 kW, LHD
2016
Tiguan
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
68%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.7 pkt | 96 %

Przedział pasażerski Tiguana pozostał stabilny w czasie testu zderzenia czołowego. Odczyty z czujników wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach i siedzących na różnych pozycjach. W teście zderzenia pełną szerokością w sztywną barierą, ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i była dobra dla tylnego pasażera z wyjątkiem piersi, których ochrona była marginalna. Zarówno w teście zderzenia bocznego słabszego i mocniejszego Tiguan zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała manekina. Testy na przednie fotele i zagłówki wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. A geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała, że pasażerowie będą również dobrze chronione na tych pozycjach. Tiguan ma autonomiczny system hamowania awaryjnego jako standard i testy wykazały, że jest dobry w unikaniu lub ograniczaniu wypadków przy niskiej prędkości, kiedy często dochodzi do urazów kręgów szyjnych.

Uderzenie przodem
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0 pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4 pkt
AEB Miasto
2,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.5 pkt | 84 %

W testach zderzeń o bariery przednie i boczne oba manekiny były właściwie powstrzymane. W teście zderzeń o bariery boczne, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla manekinów dzieci 6 i 10 letnich. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić zainstalowanie fotelika na siedzeniu pasażera tyłem do kierunku jazdy. Informacje dotyczące statusu poduszki powietrznej są przekazywane kierowcy w sposób czytelny, i system został nagrodzony.

Bazowa ocena auta
22,8 pkt

Uderzenie z przodu
14,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,8 pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu

Bezpieczeństwo przechodnia

30.6 pkt | 72 %

Tiguan ma tzw. aktywną maskę. Czujniki w zderzaku reagują na zderzenie z pieszym i uruchamiają siłowniki podnoszenia pokrywy, aby zapewnić większą przestrzeń do sztywnych elementów silnika. VW wykazał, że system wykrył przeszkodę w szerokim zakresie prędkości. Wyniki badań były prawie wyłącznie dobre lub wystarczające. Zderzak pokazał dobre wyniki we wszystkich miejscach testowych i zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszych. Jednak obszar miednicy nie był dobrze zabezpieczony, ze słabymi wynikami w prawie wszystkich miejscach testowych. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest w stanie wykryć niechronionych użytkowników dróg, takich jak piesi i ta funkcja otrzymała dobre wyniki w testach Euro NCAP.

Głowa
19,3 pkt
Miednica
0,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.2 pkt | 68 %

Testy autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy dużych prędkościach wykazały dobrą wydajność, wpływy w większości przypadków są unikane lub ograniczane. Tiguan ma w standardzie system przypomnienia pasów dla przednich i tylnych siedzeń, a także system asystenta pasa ruchu, który pomaga skorygować odchylenie, gdy samochód dryfuje na pasie. System Asystenta Prędkości jest również dostępny, ale jako że to jest opcja, nie został uwzględniony w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
2,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • :
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry
Dane testowanego auta
Testowane auto:
VW Tiguan 2.0 TDI 110 kW, LHD
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1531 kg
Multimedia