Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 955 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Touareg 3.0 diesel Elegance

VW Touareg 3.0 diesel Elegance
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2065 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.9 pkt | 89 %

Przedział pasażerski Touarega pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Na podstawie wyników ściskania, ochrona klatki piersiowej manekina kierowcy została oceniona jako mierna. Ściśnięcie klatki piersiowej manekina kierowcy oraz pasażera skutkowało mierną ocena ochrony tego obszaru ciała w próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, wszystkie pozostałe obszary były chronione dobrze lub wystarczająco. W próbie bocznego zderzenia z barierą, Touareg zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna, bazując na odczytach odkształcenia żeber manekina. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę karku przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) wykazał się dobrą skutecznością w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
6,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.4 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego, wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze lub wystarczająco chronione. W próbie bocznego zderzenia z słupem, wszystkie obszary ciała były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Touareg jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
23,4pkt

Uderzenie z przodu
15,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Britax Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Nania Toppo
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.6 pkt | 72 %

Touareg posiada podnoszoną maskę dla zapewnienie dodatkowej ochrony pieszego. Czujniki umieszczone z przodu samochodu wykrywają kiedy pieszy zostanie potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. VW pokazał, że system działał pewnie i zdecydowanie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w zakresie różnych prędkości, więc samochód został przetestowany z maską w podniesionej pozycji. Ochrona głowa była prawie wyłącznie dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach - została przyznana maksymalna ilość punktów. Natomiast ochrona obszaru miednicy była bardo słaba w prawie wszystkich obszarach. System AEB potrafi wykrywać szczególnie narażonych użytkowników drogi takich jak rowerzyści i piesi. Próby systemu wykazały jego dobre lub wystarczające działanie.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
9,3 pkt
Głowa
18,5 pkt
Miednica
0,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
25,3 pkt
AEB Pieszy
4,1pkt
AEB Rowerzysta
5,2 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.6 pkt | 81 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy prędkościach pozamiejskich. Touareg posiada przypomnienie o pasch bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System asystenta prędkości, który składa się z systemu rozpoznawania ograniczeń prędkości oraz limitera prędkości, został oceniony jako wystarczający. Asystent pasa ruchu pomaga kierowcy utrzymać samochód na pasie ruchu, ale może również interweniować w sytuacjach zagrożenia.

Ogranicznik prędkości
1,9 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Mierny