Szukaj

Volkswagen Touareg II SUV – wybierz silnik

Informacje o Volkswagen Touareg II SUV

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2002, średniej wielkości SUV (segment I). Volkswagen Touareg jest drugim w historii Volkswagena (po niegdysiejszym VW 181 „Kurierwagen”) autem terenowym. Samochód został opracowany w kooperacji z Porsche i jest powiązany z modelem Cayenne. Obydwa modele m.in. powstały na tej samej płycie podłogowej. Volkswagen Touareg został poddany faceliftingowi w roku 2006. Druga generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2010. Model był niejednokrotnie nagradzany, m.in. w plebiscytach na najlepszy SUV magazynów „Motor Trend”, „Car and Driver” i „Four Wheeler”.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,9 m
Długość 4795 mm
Długość z hakiem holowniczym 4893 mm
Szerokość 1940 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2208 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3881 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3708 mm
Wysokość 1709 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1732 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2096 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1923 mm
Rozstaw osi 2893 mm
Rozstaw kół - przód 1656 mm
Rozstaw kół - tył 1676 mm
Prześwit 201 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1052 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1005 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 931 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 989 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1549 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1511 mm
Przestrzeń wsiadania z przodu - szerokość 937 mm
Przestrzeń wsiadania z przodu - wysokość 1541 mm
Przestrzeń wsiadania z tyłu - szerokość 743 mm
Przestrzeń wsiadania z tyłu - wysokość 1561 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1642 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 580 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1158 mm
Wysokość bagażnika 522 mm
Szerokość bagażnika 1350 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 974 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1814 mm
Kąt natarcia 25,4 stopnie
Kąt rampowy 20,5 stopnie
Kąt zejścia 26 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Zadowolony
Volkswagen Touareg II
SUV 4.2 V8 TDI 340KM 250kW
Przed zakupem szukałem opinii ale nie ma ich zbyt wiele w przypadku Touaregów z silnikiem 4.2 tdi, dlatego opisuję swoje wrażenia, które np. może komuś pomogą dokonać wyboru przy zakupie. W sumie nie ma się do czego przyczepić. Wersja bez panoramy, z pneumatyką, lampami przednimi z systemem "DLA", aktywnym tempomatem z asystentem jazdy w korku, wentylowanymi i grzanymi fotelami, pakiet R-line, muzykę z telefonu przez Bluetooth... praktycznie pełne wyposażenie. Bardzo dobrze znosi próbę czasu, zarówno podwozie, nadwozie jak i wnętrze wyglądają na prawie niezużyte. Przyjemne auto do codziennej jazdy, bezproblemowe i wygodne. W porównaniu do poprzedniej Audi Q5 jest większe, wygodniejsze. Aktywny tempomat działa bardzo fajnie i dosyć łagodnie, dodatkowo posiada funkcję asystenta jazdy w korku, gdzie wyhamowuje do 0 i auto stoi bez wciskania pedału hamulca. Do ponownego ruszenia wystarczy wznowić działanie aktywnego tempomatu manetką i auto zaczyna samo ruszać - super w korkach.
Dodane 6 miesięcy temu
3,0
~Łukasz
Volkswagen Touareg II
SUV 3.0 V6 TDI BlueMotion 245KM 180kW
Luksusowe, duże, bardzo wygodne auto. Jak wszystko działało, to jeździło się super. Niestety trafił mi się paskudnie awaryjny egzemplarz. Auto częściej stało w warsztacie niż jeździło, a sypało się w sumie wszystko, od zawieszenia, po elektrykę do silnika. Wycieki oleju w 3.0 tdi to ponoć standard. Auto wyraźnie brało olej, po 3-4 tyś trzeba było dolewać. Dużą wadą auta jest 75% wspólnych części z Porsche Cayenne, co sprawia, że serwis Touarega jest kosmicznie drogi. Wymiana rozrządu kosztuje tu istny majątek. Generalnie jest to bardzo skomplikowane auto z wyższej półki i niestety jest tam co się psuć... Trzeba mieć bardzo duże zarobki by się nie martwić naprawami i czynnościami serwisowymi które idą w dziesiątki tysięcy zł...
Dodane ponad rok temu
4,8
~Marcin
Volkswagen Touareg II
SUV 4.2 V8 TDI 340KM 250kW
Najlepsze auto jakie kiedykolwiek miałem. Wystarczająco duże ale nie zbędnie przerośnięte jak np. audi q7. A osiągi bajka. Gdyby nie spalanie przy szybkiej jeździe byłby to samochód IDEALNY ale przy tej masie i tak jest nieźle. Ale prawdę mówiąc Touareg 4,2 tdi połączył funkcje dwóch pojazdów: sportowego i terenowego równocześnie. Jak ktoś ma wątpliwości co do sportowego charakteru proszę sprawdzić w katalogu przyspieszenie. A jeżeli chodzi o własności terenowe wystarczy podnieść zawieszenie i samochód wjedzie wszędzie.
Dodane 11 lat temu
Średnie spalanie dla Volkswagen Touareg II SUV
12,7
l/100 km
8,4 – 11,4
l/100 km
18,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Volkswagen Touareg II
SUV 3.6 V6 FSI BlueMotion 280KM 206kW
Touareg 2 benzyna + LPG (Stag). Samochód spala jednocześnie benzynę i gaz tzn spalając gaz, co jakiś czas wstrzykuje benzynę. Komputer pokładowy odnosi się tylko do benzyny i w mieście pokazuje 13L średnią a na trasie przy spokojnej jeździe potrafi zejść do 10L. Czy tak jest tego nie wiem, bo nie sprawdzałem, ale tak pokazuje. Natomiast wiem, co się dzieje przy dystrybutorach, tzn przy tankowaniu i obliczaniu kalkulatorem wychodzi 10 litrów na 100km gazu i 5 litrów na 100km benzyny. Ciężko to odnieść do wskazań komputera. Przy obecnych cenach paliw, koszt 1km wynosi 0,48groszy.
Dodane 4 lata temu
26,8
Volkswagen Touareg II
SUV 3.6 V6 FSI BlueMotion 280KM 206kW
Instalacja LPG STAG z dotryskiem PB. Średnie minimalne zużycie paliwa przy płynnej jeździe mieszanej/miejskiej: 9,6 LPG + 5,6 PB (26,1 LPG po przeliczeniu kosztów LPG+PB). Średnie maksymalne zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe mieszanej/miejskiej: 10,4 LPG + 6,8 PB (30,5 LPG po przeliczeniu kosztów LPG+PB). Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie przy płynnej i oszczędnej jeździe: 8,8 LPG + 5,1 PB (23,8 LPG po przeliczeniu kosztów LPG+PB). Minimalne zużycie paliwa na trasie z prędkościami 70-100 km/h wyniosło 8,8 LPG + 5,1 PB, a po autostradzie 140km/h (tempomat) 9,3 LPG + 4,1 PB. Maksymalne po mieście 10,7 LPG + 7,8 PB. Jazda średnio dynamiczna.
Dodane 6 lat temu
10,8
Volkswagen Touareg II
SUV 3.6 V6 FSI BlueMotion 280KM 206kW
Instalacja STAG 400 DPI pali jednocześnie LPG i Pb. Wartości wyrażone w litrach Pb po przeliczeniu LPG na benzynę wg różnicy w cenie. Na trasie (autostrada ok 140km/h) można powiedzieć, że jest nawet oszczędny (w sumie wychodzi jak koszt 8 litrów Pb na 100km: 3l Pb i 11.5l LPG na 100km ). W miejskich korkach proporcja dochodzi do 9l Pb i 10l LPG na 100km.
Dodane 6 lat temu
Volkswagen Touareg II SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów