Szukaj

Informacje o Volkswagen Touran I 2.0 EcoFuel 109KM 80kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: VANy
Najtańszy Touran ma pod maską benzynowy 1.6l o mocy 102KM. Jest mułowaty, szczególnie załadowany rodzinką i bagażami na wczasy, ale podstawowy motor cieszy się za to dobrą opinią, jeśli chodzi o niezawodność. W wersji z bezpośrednim wtryskiem jest trochę dynamiczniejszy, ale to auto najlepiej wybrać z podwójnie doładowanym 1.4TSI o mocy 140KM. Moc rozwija płynnie, nie czuć nawet przejść pomiędzy wyłączeniem kompresora i uruchomieniem turbosprężarki na wyższych obrotach, a sam sposób pracy tego motoru może się podobać. W razie czego jest też dostępny w wersji bardziej ekstremalnej, 170-konnej. Jeśli nie lubicie mieć w aucie za dużo techniki, która może się zepsuć, to zostaje jeszcze 2-litrowy, 150-konny motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dla miłośników diesli też coś się znajdzie – są dwa motory. 1.9TDI to stara szkoła o niedużej mocy, dlatego spodoba się tylko tym spokojnym kierowcom. Maksymalnie wyciąga 105KM. Nowszy 2.0TDI jest równocześnie lepszy i dostępny w dwóch, rozsądnych wariantach mocy – 140KM i 170KM. Na zimno standardowo jest dość głośny, ale później robi się na tyle przyjemny, że przy wysokich prędkościach bardziej słychać szum kół i wiatr niż jego pracę. Dynamika – już w tym słabszym jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru. ~Powagosław
Luzacjusz
Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 3500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~wpuk
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 EcoFuel 109KM 80kW
Kupiony na chwile /po skasowaniu Sorento/. został już dwa lata. Miał być na trasę Szwajcaria (Basel) - Polska (Śląsk). Niestety ze względów logistycznych nie nadaje się do eksploatacji autostradowej. Stacje CNG usytuowane w pobliżu miasteczek (miast) bo tam jest RURA z gazem. zatem trasa 1200 km to przy zasięgu 400 (450) trzykrotny zjazd po około 20 minut to dodatkowa godzina. Auto (z tym silnikiem!!! BSX opracowane chyba z Argentyńczykami typowo do CNG) pomyślane jako miejskie. W Niemczech taxi robią po 400 do 600 tys km bez problemów. w trasie przy 4000 obr 140 km/h brakuje 6-biegu . Hałas jest jak w 125p. Co do zasilania CNG to temat na osobne opracowanie. Jeśli do stacji CNG masz 10km w jedną strone KUP to auto Jeśli po trasie masz co max 380 km stacje CNG (CAŁODOBOWE) Kup to auto Jeśli masz kogoś kto ogarnia zwykłe benzyniaki KUP to auto. Jeśli nie zalezy Ci na prestiżu a tylko na ekonomi i taniej eksploatacji KUP to auto. Jeśli słuchasz muzyki na trasie to NIESTETY to auto nie dla ciebie. Spalanie wg kg na 100km, Szwajcaria dojazd do pracy (2osoby), 15 km (50% max 50km /h + 50% max 80km/h zima ) = 4,7kg Spalanie trasa (2osoby+ bagaż) (280km) 95% 120km/h (Szwajcaria autostrada) 5,6kg/100km Spalanie trasa 1200 km 100% atostrad CH + DE + PL, średnia przejazdowa prędkość 140km/h. 5,6kg/100km (2 osoby+bagaż na święta ;) Średni można powiedzieć że jest to auto benzynowe, które spala tyle CNG ile na normalnej Pb tyle że w cenie diesla.
4,6
~wpuk
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 EcoFuel 109KM 80kW
Kupiony na chwile /po skasowaniu Sorento/. został już dwa lata. Miał być na trasę Szwajcaria (Basel) - Polska (Śląsk). Niestety ze względów logistycznych nie nadaje się do eksploatacji autostradowej. Stacje CNG usytuowane w pobliżu miasteczek (miast) bo tam jest RURA z gazem. zatem trasa 1200 km to przy zasięgu 400 (450) trzykrotny zjazd po około 20 minut to dodatkowa godzina. Auto (z tym silnikiem!!! BSX opracowane chyba z Argentyńczykami typowo do CNG) pomyślane jako miejskie. W Niemczech taxi robią po 400 do 600 tys km bez problemów. w trasie przy 4000 obr 140 km/h brakuje 6-biegu . Hałas jest jak w 125p. Co do zasilania CNG to temat na osobne opracowanie. Jeśli do stacji CNG masz 10km w jedną strone KUP to auto Jeśli po trasie masz co max 380 km stacje CNG (CAŁODOBOWE) Kup to auto Jeśli masz kogoś kto ogarnia zwykłe benzyniaki KUP to auto. Jeśli nie zalezy Ci na prestiżu a tylko na ekonomi i taniej eksploatacji KUP to auto. Jeśli słuchasz muzyki na trasie to NIESTETY to auto nie dla ciebie. Spalanie wg kg na 100km, Szwajcaria dojazd do pracy (2osoby), 15 km (50% max 50km /h + 50% max 80km/h zima ) = 4,7kg Spalanie trasa (2osoby+ bagaż) (280km) 95% 120km/h (Szwajcaria autostrada) 5,6kg/100km Spalanie trasa 1200 km 100% atostrad CH + DE + PL, średnia przejazdowa prędkość 140km/h. 5,6kg/100km (2 osoby+bagaż na święta ;) Średni można powiedzieć że jest to auto benzynowe, które spala tyle CNG ile na normalnej Pb tyle że w cenie diesla.
4,5
~ishi81
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 EcoFuel 109KM 80kW
Jeśli masz 190cm wzrostu i 120kg wagi to auto będzie idealne jeśli chodzi o oferowaną przestrzeń i komfort dla kierowcy. Kilkanaście schowków (serio jest ich ogrom), pełna regulacja siedzeń (z tyłu trzy osobne fotele, możesz przesuwać je przód-tył), niezły komfort (silnik słychać powyżej 3000obr/min), pewna jazda w zakrętach (jest wyższy i cięższy niż standardowe osobówki). Wynik spalania (m3).
Remont kapitalny silnika
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 100KM 74kW 2003-2010
  • silnik
  • 235 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 11
posiadam vw tourana od 3 lat sprowadzonego z Niemiec przeszło 200tys. po 3 latach miałem remont kapitalny silnika z powodu pękniętego tłoku przyczyna nie znana pompo wtryski całe nie lały a tłok pękł po prostu zmęczenie materiału po za tym miałem wymianę dwu masy i jak na razie tyle z takich poważnych rzeczy z elektryki to tyko świeciła mi się kontrolka od air bag i okazało się że kostka nie łączyła pod siedzeniem kierowcy a inne usterki no wymiany inaczej klocki tarcze przód/tył wężyki hamulcowe tył/i przód też będę wymieniał bo popękane są zawieszenie przednie sprężyny właśnie niedawno wymienione bo jedna strzeliła a po zatym to inne tam rzeczy gumy na wahaczach stabilizatory i inne drobne rzeczy
to automat na niskich obrotach terkocze i szrpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje duzych obrotuw
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • układ napędowy
to automat na niskich obrotach terkocze i szarpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje dużych obrotów a także ogrzewanie nie działa jak potrzeba i szukam serwisu z okolic Kielc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zawieszenie
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • nadwozie
Posiadam go od roku, nie długo się cieszyłam ...od jakiegoś czasu zarzuca tyłem - czasami mam wrażenie, ze cały "tańczy". Najgorzej jest na najwyższych biegach. Na stacji diagnostycznej nie znaleziono przyczyny. Fachowcy nie mogą mi pomóc - latem jeździłam na 17*tkach - więc mechanik stwierdził ,że to ta przyczyna. zmieniłam zimowe na 16tki a problem pozostał. Komfort jazdy żaden ! Więc jadę i płaczę ... i już go nie lubię
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Touran I