Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 539 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Touran 1.6 'Comfortline', LHD

VW Touran 1.6 'Comfortline', LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
1483 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.8 pkt | 88 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała kierowcy. Ochrona pasażera zajmującego miejsce z tyłu była również dobra. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochroną wszystkich krytycznych części ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego model również zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochroną wszystkich krytycznych części ciała. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wskazała dobre zabezpieczenie. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja. Jako że nie jest standardem, jego funkcjonalność nie została oceniona.

Uderzenie przodem
7,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43.7 pkt | 89 %

Wyniki testu zderzenia czołowego pokazały dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 3-letniego. Fotelika dla dziecka został zamontowany prawidłowo, eliminując niebezpieczeństwo urazów w kontaktach z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować większość dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci. Dotyczy to również iSizecompliant opcjonalnego rzędy trzeciego.

Bazowa ocena auta
23,7pkt
Wydajność
11,7pkt
Instrukcja
8,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
G0 Plus ISOFIX
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Dziecko 6 lat
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
8,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
G1 ISOFIX Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Dziecko 10 lat

Niechronieni użytkownicy drogi

25.7 pkt | 71 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Ochrona zapewniona miednicy w większości była słaba. Model wyposażony jest w aktywną maskę. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają moment uderzenia pieszego i unoszą powierzchnię maski. Dzięki temu tworzy się większy dystans pomiędzy powierzchnią maski, a twarda strukturą silnia. Model wykazał, że system działa poprawnie dla szerokiego wachlarza prędkości i postór pieszego. Wyniki testu dla powierzchni maski były w większości testowanych obszarów dobre, ze słabszym wynikiem dla obszarów sztywnych słupków przedniej szyby.

Głowa
18,7 pkt
Miednica
1,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 76 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem dla przednich i tylnych foteli, również dla opcjonalnego rzędu trzeciego. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja. Jako że nie jest standardem, jego funkcjonalność nie została oceniona przez Euro NCAP. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja. System ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu jest dostępny jako opcja. Szacunkowa niska liczba sprzedażowa nie zakwalifikowała go do oceny.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Mierny