Szukaj

Informacje o Volkswagen Touran II 2.0 TDI 140KM 103kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Co tu dużo mówić - gama jednostek jest zaawansowana, bo nie dość, że jest ich dużo, to jeszcze wszystkie są doładowane i mają bezpośredni wtrysk paliwa. Te podstawowe są jednak w tym aucie za słabe, bo mimo niezłej elastyczności, 105KM nie czyni w tym aucie cudów. Ale juz 2-litrowy diesel zmienia postać rzeczy. Osiąga 140-177KM, chętnie przyspiesza i szybko reaguje na gaz - to niezły wybór. Benzynowy 1.4TSI oferuje podobne osiągi i podobne moce - 140-170 KM. Ma jednak jedna przewagę - również zachwyca elastycznością, ale pracuje dużo subtelniej.
czytaj więcej
Powagosław
Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru. ~Powagosław
Luzacjusz
Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~myszyn81
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Touran II
Touran jest jedynym samochodem w mojej 5 osobowej rodzinie. Zastąpił bogato wyposażonego Passata, którym jeździłem przez ok. 2 lata. Mimo, że Touran też jest wersji Highline to jednak widać, że jest to auto niższej klasy. Samochód w wersji podstawowej jest dość przeciętny. Wygodnym czynią go dodatki (komputer za navi, telefon, dcc, asystent parkowania, kamera cofania, ksenony z doświetlaniem zakrętów). Gdybym miał elektryczny fotel z ogrzewaniem i DSG byłbym zadowolony na 100%. W porównaniu z Passatem jest to jednak auto mniejsze (mniej miejsca na nogi z tyłu), wolniejsze i bardziej plastikowe. Mimo wielu schowków (13 zamykanych + 1 koło ręcznego + 4 w drzwiach) tylko jeden ma dużą pojemność. Rozkładanie gratów po całym samochodzie powoduje długotrwałe ich szukanie. Rozsuwany podłokietnik ogranicza dostęp do hamulca ręcznego. Dostęp do przycisków od DCC, Asystenta parkowania i parktronica jest niewygodny. Reszta jest generalnie OK
4,9
~Grzegorz L.
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Touran II
Fantastyczne auto rodzinne. Duzy bagaznik, osobne trzy fotele z tylu. Stosunkowo male gabaryty zewnatrzne auta. Wysoko umeszczone fotele ulatwiaja wsiadanie i wysiadanie a wkladanie dzici do fotelikow jest wygodniejsze.
5,0
~Liki
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Touran II
Touran ii to juz inna bajka co jedynka niby prawie to samo lecz jazda to naprawde co innego calkiem inny komfort i wyposazenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Touran II 2.0 TDI 140KM 103kW 2010-2015
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Touran II
Na dystansie ok 65.000 km (obecnie na liczniku 128.500 km) auto spala średnio 6,6 l/100km. Spalanie w konfiguracji 40% drogi krajowe, 35% autostrady i 25% miasto. Jeśli chodzi o spalanie na poszczególnych rodzajach dróg to wygląda to mniej więcej tak: droga krajowa z prędkością 90-110 km/h - spalanie ok 5,7l/100; autostrada z prędkością 140 km/h - spalanie ok 7,2 l/100km; miasto - spalanie ok 7-8,5 l/100km. Latem pali średnio 6,3 a zimą 6,8 l/100km. Najniższe średnie spalanie na długim dystansie zanotowałem podaczas wyjazdu wakacyjnego we Włoszech. Spalił średnio 5,49 l/100 km przy przepisowej mieszanej jeździe (autostrady do 130 km/h) w trybie mocno mieszanym (autostrady, drogi krajowe, centra miast, góry i doliny). Na pokładzie 2 dorosłe osoby + duży pies i bagaże na dwa tygodnie. Generalnie zauważyłem też dość ciekawą rzecz. Auto na zachodnich autostradach pali mniej o ok 0,5 l/100 km. Wynik naturalnie w odniesieniu do takich samych prędkości (np. na niemieckiej autostradzie przy 140 km/h pali średnio 6,6 l/100km a na polskiej ok 7,2, na austriackiej przy 130 km/h ok 5,9 na polskiej ok 6,4). Dla wyników nie ma znaczenia kraj tankowania. Na polskiej ropie w Niemczech pali tyle samo co na niemieckiej. Sądzę, że na zachodzie mają jakieś inne mieszanki na wierzchniej warstwie autostrad. Podczas kilku wyjazdów wakacyjnych (Austria, Chorwacja, Korsyka, Włochy) auto spało średnio 5,9 l/100km. Swój styl jazdy oceniam jako płynny i dynamiczny. Wyniki spalania na podstawie dystrybutora choć komp. pokładowy myli się niewiele (przeważnie zaniża ok 0,1-0,2 l, choć sporadycznie zdaży mu się też zawyżyć spalanie). Generalnie jestem zadowolony ze spalania samochodu.
7,4
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Touran II
Średnio zadowolony jestem ze spalania, w mieście to nawet i 10-11 weźmie, na trasie nie dotykając gazu lub delikatnie go miziając to wyjdzie z 5.8 według komputera w rzeczywistości więcej niestety. Ze spalania jestem najmniej zadowolony pali tyle co dwa razy mocniejsze...
6,6
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Touran II
Póki co wydatki ograniczają się tylko do paliwa także trudno ocenić. Komputer pokazuje mniejsze spalanie niż jest w rzeczywistości (ok. 10%) Jeśli doliczymy do tego przekłamanie na prędkości a co za tym idzie na przebiegu (ok. 5%) to realnie samochód pali ok 8,5l ON na 100km jazdy po Warszawie. DPF jeszcze się nie odzywał.
Volkswagen Touran II