AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Volvo
940
940
Volvo 940
– wybierz wersję
Pokaż wersję z silnikiem:
Benzynowym
Benzynowym LPG
Diesla
Elektrycznym
Hybrydowym
Hybrydowym Diesla
Hybrydowym Diesla plug-in
Hybrydowym plug-in
Volvo 940
Kombi (1990 - 1998)
55 opinii
Pokaż wersje silnika
Volvo 940
Sedan (1988 - 1998)
53 opinie
Pokaż wersje silnika
Sprawdź najnowsze oferty Volvo
Zobacz 247 aut
od ręki
Informacje
o Volvo 940
Lata produkcji:
1988 – 1998
(1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998)
Segment:
Wyższa klasa średnia
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
Dane techniczne
Volvo 940
82–190
KM
Moc silników
2,0–2,8
l
Pojemność silników
155–216
km/h
Prędkość maksymalna
8,2–17,5
s
Przyspieszenie 0-100
Zobacz dane techniczne
Sprawdź najnowsze oferty Volvo
Zobacz 247 aut
od ręki
Oceny
Volvo 940
Liczba ocen:
108
Ogólna ocena
4,4
/5
Średnia dla segmentu
4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(91%)
Zalety
+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
+ Karoseria
+ Widoczność
Wady
- Bezawaryjność (drobiazgi)
- Wyciszenie
- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wybrane
oceny
4,9
~Przemysław
Volvo 940
Sedan 2.3 i 16V 155KM 114kW
Auto to było moje marzenie z dzieciństwa, które udało mi się je zrealizować. Samochód daje mi niesamowite wrażenia z jazdy - wyjątkowo wygodne fotele, komfortowe zawieszenie, ponadprzeciętna jakość wykonania i trwałość. I ten charakterystyczny zapach starego Volvo :) Mój egzemplarz kupiłem bardzo zadbany wizualnie, bez grama rdzy i jeszcze w fabrycznym lakierze. Musiałem w niego sporo włożyć, ze względu na bogate wyposażenie i droższy w utrzymaniu silnik, niż wersja 8-zaworowa. Byłem jednak tego świadom - jak się chce mieć super stan auta, to trzeba mieć na uwadze, że może być "zastany" i dużo bebechów będzie do wymiany.
Dodane
ponad rok temu
4,7
~Aktoś
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Ergonomia na wysokim poziomie; żadnych zbędnych świecideł. Prowadzi się wygodnie, miękko wnętrze dość przestronne i wyciszone przyzwoicie. Wentylacja i ogrzewanie wydajne i dość ciche. Silnik d24tic, 6 cylindrowy vw z dostawczaka lt, tutaj nieprzeciążony, ze skrzynią m90, działa elastycznie akceptuje szerokie zakresy prędkości. Napęd na tylnie koła w niektóry warunkach dosyć osobliwe możliwości. Przestrzeń bagażowa jest wielka i w miarę prostopadlościenna, po złożeniu tylnich siedzeń w kilka sekund zamienia się w długą na ok. 190 cm i płaską powierzchnię na którą da się zapakować 2m3 czegokolwiek lub urządzić akceptowalną sypialnię. Karoseria - progi, nadkola, półka akumulatora - po prawie trzydziestu latach i bez garażu - jednak rdzewieją, pomaga temu konstrukcja podszybia, przez które razem z wodą i wiatrem wpadają jesienne liście zamieniając niektóre części zamkniętych profili w tajne biokompostowniki... Zawieszenie tylne, nie licząc kosztownych nivomatów, (wytrzymały ponad 300kkm) - bezobsługowe. Przednie - rzadko, ale bywają do wymiany łączniki, drążki, jakieś sparciałe gumy, ale reszta trzyma się dzielnie. Hamulce solidne; kiedy są czyszczone i zadbane służą niezawodnie. Manewrowanie jest łatwe, promień skrętu nieduży, ale pojazd ma prawie 5m i na wielu ciasnych parkingach wystaje więcej niż reszta lub po prostu się nie mieści. Do 110-120 km/h prowadzi się całkiem komfortowo, do 140-150 jako tako, więcej niż 160 rzadko udaje się rozpędzić. Awarie unieruchamiające były dwie - uszczelka wysprzęglika oraz przerwa na kablu elektrozaworu odcinającego paliwo, obydwie łatwe w naprawie. Konstrukcja ogólnie solidna, pragmatycznie i rozumnie zaprojektowana, tania w obsłudze, wygodna w użyciu i niemodnie (niestety) trwała. Nie zatrzymuje się z byle powodu, nie gnębi 'błędami'. Pod maską na wszystko jest sporo miejsca, dostęp do silnika i serwonapędów itd. - doskonały. Podzespoły zużywają się stopniowo, więc pojazd, póki nie zniszczy go rdza jest raczej niezawodny i przewidywalny.
Dodane
ponad rok temu
4,2
~Roman
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Większe od passata i nie koroduje. Nie starczyło pieniążków na porządne A6 a Volvo było do wzięcia za parę groszy i nie żałuję. Poprzedni właściciel sprzedał tak tanio bo się wkurzał,że nie pali na mrozie ale który diesel pali? Zmieniłem świece ustawiłem pompę wymieniłem wtryski i auto nawet nie puszcza dymka. Jedynie trzeba pamiętać ,żeby przy mrozie nie kręcić bez plaka.Każdy musi się nauczyć na własnych błędach. A odpalanie na plaka to jest po prostu baja każdy dizel pali na dotyk bez ryzyka spalenia rozrusznika. Poza tym fura jest ok jak już pisałem tańsza niż A6 z podobnego rocznika a technika VW więc przepali każdą berbeluchę. Polecam chcociaż audi w tedeiku toto nie jest
Dodane
8 lat temu
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Volvo 940
Liczba raportów:
110
Średnie spalanie dla
Volvo 940
pb
9,7 – 12,3
l/100 km
on
7,6 – 9,3
l/100 km
lpg
11,3 – 11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
Pb
11,8
Volvo 940
Kombi 2.3 i 131KM 96kW
Szczerze nie wiem czy ludzie piszący o spalaniu tego samochodu na poziomie 10 litrów muszą się dowartościować pisząc takie głupoty czy mają na celu świadome wprowadzanie innych w błąd? Ja swoje 945 mam już piąty rok i ten samochód niezmiennie pali 14 litrów w mieście (Warszawa) a przy umiarkowanej jeździe w trasie, bez wyścigów średnio 120 km/h schodzi w granice 7,5-8. I niezależnie czy jadę stosując wszystkie możliwe zasady oszczędnej jazdy czy pędzę spóźniony na spotkanie. Miasto 14 i nie ma zmiłuj. Za plus uważam to, że spalanie nie wzrasta znacząco przy szybkiej jeździe. On po prostu tyle potrzebuje na na 100 km, a ty kierowco, w ramach tego paliwa rób sobie co chcesz. Jazda na pusto, 1 max 2 osoby. Samochód w bardzo dobrej kondycji, 425kkm przelotu, serwis oleje/filtry itd od nowości co 10 tys. Bez LPG.
Dodane
10 lat temu
On
8,5
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Egzemplarz z automatyczną skrzynią biegów. Okres użytkowania: 6 lat. Normalny styl jazdy (ani zawalidroga, ani pierwszy ze świateł, taki środek stawki w ruchu ulicznym). Nie należy łudzić się, że ten samochód będzie palił mało. W codziennym użytkowaniu (dojazdy ca. 25km do Wa-wy), jazda na krótkich odcinkach po mieście (trochę w korkach): 9-10l/100km. Trasy (kilka razy w roku po ca. 800km, utrzymywanie 110km/h, wyprzedzanie gdy potrzeba, tak by manewr był bezpieczny): 8.4l/100km. Nawet przy oszczędnej jeździe na trasie nie udało się zejść poniżej 7.4l/100km.
Dodane
13 lat temu
On
8,7
Volvo 940
Sedan 2.4 TD 122KM 90kW
Na dzisiejsze warunki to auto, które pochłania dużo płynów. Nawet wymiana oleju i płynu też kosztuje, bo idzie go tam dużo. Do tego skrzynia i most. Nie oszukujmy się jednak, że mało kto będzie inwestował w taki pojazd. Jeśli ma jeździć to pojedzie na wszystkim co dostępne i tanie. Ceny części wysokie...ale nic się nie psuje.
Dodane
9 lat temu
Zobacz wszystkie raporty spalania
Dziennik kosztów
Volvo 940
Liczba wpisów:
681
Sprawdź wydatki dla
Volvo 940
LPG
99,01
zł
za 100 km
ON
53,00
zł
za 100 km
Zobacz wszystkie dzienniki
Usterki
Volvo 940
Liczba wpisów:
4
Tylne zawieszenie.
Volvo 940
zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak
1
Nie
6
Niedawno rozstałem się, po ponad trzech latach przyjemności z użytkowania, z moim 940 kombi. Jako słabostkę mogę wymienić tylko spirale tylnego zawieszenia które, nie tylko w moim aucie, nie trzymają auta dostatecznie wysoko co m in daje wrażenie ciągnięcia tyłu pojazdu po ziemi.Zaznaczę jednak, że nie montowałem nowych sprężyn a jedynie swoje poddałem rozciąganiu u kowala-fachowca od zawieszeń. Efekt dobry ale krótkotrwały! Poza tym wóz bezawaryjny i mocny (zanim sprzedałem rozbiła się o jego tył honda civic nie wyrządzając większych szkód volvo, natomiast sobie...)
Dodane
16 lat temu
Dymi na wolnuch obrotach bardzo na niebiesko
Volvo 940 Kombi 2.3 i 131KM 96kW 1990-1998
silnik
w czasie jazdy nie widac lecz na postoju kopci gorzej jak watrburg nie wiem prosze o pomoc
Dodane
14 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Biało szary dym
Volvo 940 Sedan 2.4 TD 122KM 90kW 1992-1998
silnik
Po odpaleniu prze dwie trzy minuty są małe obroty i strasznie dymi,później wszystko jak w zegarku.
Dodane
15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Zobacz wszystkie zgłoszone usterki
Opinie o
instalacjach LPG
Liczba wpisów:
1
4,3
Volvo 940
Kombi 2.3 i Turbo 165KM 121kW
homologacja:
AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja:
KOLTEC NECAM
przebieg:
75 tys. km
użytkowana przez:
300 tys. km
Archaiczny dziś Koltec III generacji ongiś był instalacją topową, z górnej półki, także cenowej. Z perspektywy 20 lat i 300 tysięcy km mogę powiedzieć, że były to dobrze wydane pieniądze, instalacja doskonale spełniła oczekiwania. Potwierdziła się wysoka jakość, bezawaryjność i prostota obsługi. Dziś tylko stosunkowo wysoki koszt ratowania zużytej instalacji jest powodem,...
Dodane
8 lat temu
Zobacz wszystkie opinie LPG
Volvo 940
4,4 (108 ocen)
Wybierz nadwozie
Kombi
Sedan
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Volvo 940 w pigułce
Volvo 940
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Volvo 940
Dane techniczne
Volvo 940
Raporty zużycia paliwa
Volvo 940
Opinie
Volvo 940
Usterki
Volvo 940
Publikacje
Volvo 940
Newsy
Volvo 940
Galerie
Volvo 940
Nasze pomiary
Volvo 940
Filmy
Volvo 940
Ogłoszenia
Volvo 940
Ceny aut używanych
Volvo 940
Dziennik kosztów
Volvo 940
Opinie o instalacjach LPG
Volvo 940
Testy zderzeniowe
Volvo
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Volvo 940
Dane techniczne
110 raportów
zużycia paliwa
108 opinii
użytkowników
4 zgłoszone
usterki
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy