Szukaj

Informacje o Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Volvo wypuściło na rynek S40 jako następcę modeli 440 i 460. Samochód był produkowany w holenderskiej fabryce NedCar zbudowanej w wyniku spółki joint venture Volvo i Mitsubishi. S40 był spokrewniony z Mitsubishi Carismą, zbudowano go na tej samej płycie podłogowej. Model oferowano w wersjach sedan (S40) oraz kombi (V40). W 2001 roku obie zostały poddane drobnemu face-liftingowi. Trzy lata później S40 został wycofany z rynku i zastąpiony modelem drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1731 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~Michał M.
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Na wstępie muszę zaznaczyć że kupiłem "z litości" bardzo zaniedbany egzemplarz. Niby coś tam z Volvo jest w tym samochodzie - super grzanie, wentylacja i klima; jest bezpieczny - pierwszy w historii dostał max gwiazdek w testach. Ma też ładną sylwetkę i znaczek Volvo. Ma też najwygodniejsze siedzenia, w jakich miałem okazję siedzieć zanim wsiadłem do 850. Mój egzemplarz miał też szwedzki silnik - 1,8 l, 115 km. No i te właśnie elementy okazały się niezawodne. Zrobiłem nim ok 100 tys. km. Reszta, łącznie z fabrycznym gazem Vialle to porażka. Z poważnymi usterkami walczyłem 2 lata, z mniej poważnymi walczę do dziś. Dzięki temu poznałem dość dobrze ten samochód i gdyby nie powiększająca się rodzina, to bym przy nim został. TO jak dotąd (po Polonezie CAro plus '97, Daewoo Espero '97, nissanie Primerze 2007, vw new beetle 2004, audi a4 '95) jedyny samochód, którym nie bałem się jechać w Europę, przy tym najwygodniejszy i najekonomiczniejszy. Zaznaczyłem, że kupiłbym bym go ponownie, ale tylko bardzo zadbany egzemplarz (i najlepiej kombi). Swojego egzemplarza więcej był nie kupił...
4,7
~...:::>Sławek<:::...
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
JEST POPROSTU JEDYNE W SWOJIM RODZAJU BO PORZECIEŻ VOLVO TO MARKA MAŁO ZNANA W POLSCE ALE MÓWIĄ O NIEJ ŻE VOLVO TO BARDZO BESPIECZNY SAMOCHOD I TO PRAWDA! JEŻDŻE VOLVEM JUŻ 9 LAT A S40 1996 WZIEŁEM NA PROBE I JAK I MODEL Z 2000R TAK I 1996 JEST TAKI SAM NIE ROŻNI SIE NICZYM POZA KSZTAŁTEM BŁOTNIKÓW SPOJLERÓW NOI XENONY W VOLVIE Z 1996.R. NIEMA TAKIECH A JEŚLI BY CHCIAŁ WŁOŻYĆ TO NIEDA RADY PONIEWAŻ MA ON INNY KSZTAŁT BŁOTNIKÓW, MASKI I PRZEDNIEGO SPOJLERA! ALE NIE NO BEZ PORÓWNANIA VOLVO TO JEST SAMOCHÓD!!!!!!!!!!! POLECAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!
3,1
~Danielo
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Ocena jest negatywna na 2(auto nie nadaje sie na polskie drogi,to takie volvo z przymrużeniem oka.Chcieli zrobic cos fajnego lekko usportowinego a wyszła kicha.Kocham jezdic ale ten samochód nie daje frajdy z jazdy nie ma tego co powinno przyciagac własciciela.Lepiej wyglada niz jezdzi to niestety smutna prawda.Nie polecam aut z rocznika 1995-1999.Auto cały czas było ulepszane przez te lata po roku 1999 jest zancznie lepiej.
Średnie spalanie dla Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
9,5
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Podczas bardzo spokojnej jazdy w trasie (85-95km/h) spalanie wynosi mniej więcej 8 litrów LPG na 100 km. Jednak ja za średnią przyjmuje raczej 9 litrów z racji tego, że zdarzy mi sie jeździć w mieście. Spalanie 12 litrów LPG odnotowałem na dystanie 50 km kiedy to musiałem bardzo szybko dojechać do celu drogami krajowymi. Wyprzedzałem co się da, jechałem możliwie na jak najwyższym biegu z obrotami powyżej 4000 rpm i kręciłem go do około 6000 rpm, a prędkości nierzadko dochodziły do 160 km/h. Suma sumarum jak na prawie 2 litrowy silnik spalanie jest bardzo dobre.
11,2
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Gdy jeździ sie spokojnie nie przekraczając około 3000 rpm, spala około 9 litrów gazu w cyklu mieszanym. Gdy depcze niemiłośiernie swoją volovine, i obrotomierz nierzadko dobija do czerwonego pola spalanie oscyluje wokół 12 do 16 litrów gazu. Jadąc dynamicznie ale nie wariując otrzymujemy spalanie w granicy 10 do 10,5 litra gazu.
11,5
Volvo S40 I
Sedan 1.8 16V 115KM 85kW
Części nie są jakieś wybitnie drogie (wspólna płyta podłogowa z carismą) ale to nie ważne. Jeśli samochód będzie dobrze utrzymany to nie będzie się psuł. ja przez 15 tys km wymieniłem tylko wysprzęglik. Problemem jest raczej wysokie spalanie jak na dość mały silnik bez turbo. Spalał mi średnio 12-13 ltr gazu na 100 km.

Usterki Volvo S40 I

Liczba wpisów: 28
Przenoszenie wibracji na karoserię i kierownicę
  • Volvo S40 I 1.9 TD 115KM 85kW 2000-2004
  • nadwozie
Przy pracy na wolnych obrotach drży cała karoseria łącznie z kierownicą. W trakcie jazdy przy obrotach powyżej 1500 nie czuć tego. W trakcie jazdy przy ok. 40km/h - 3 bieg po równej drodze czuć i nawet widać kołysanie całą maską przednią - przed sobą na przemian, jakbym jechał na owalu, a nie okrągłych kołach. Przy 130km/h można też odczuć drżenie w kierownicy i stopniowo ustaje powyżej 140km/h i więcej. Koła wyważone, poduchy sprawdzone - ocenione przez fachowca jako OK. Dwumasa wymieniona łącznie ze sprzęgłem i nadal nic nie zmieniło się. Proszę o kierunek, bo mój mechanik nie bardzo wie w jakim kierunku dalej iść.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód traci moc i wszytkie kontrolki świecą się
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Wiam, podczas jazdy wyskoczyly kontrolki "lampka kontrolna ładowania akumulatora" , "lampka ostrzegawcza uszkodzenia obwodu hamulcowego", "Lampka kontrolna hamulca ręcznego" "lampka ostrzegawcza uszkodzenia ukladu ABS","lampka kontrolna poziomu płynu do spryskiwacza" (spryskiwacze nie dzialały od roku pierwszy raz wyskoczyła kontrolka) oprócz tego zawsze świeciłą się ikonka lampka kontrolna immobilizera oraz ikona SRS. Zaparkowałam zgasiłam silnik i akumulator od razu padł... naładowałam akumulator odpaliłam kontrolki po odpaleniu nadal świeciły się kilka tylko zgasło ale te wżej wymienione nadal się paliły mimo że hamulec ręczny został opuszczony inkonka nie zgasała. Po dodaniu gazu silnik zaczął się dusić po przełączeni na LPG było jeszcze gorzej a po włączeniu świateł mijania auto zgasło i akumulator znowu padł. Po podłączeniu na kable rozruchowe samochód dobrze chodził ruwnomiernie światła działąły ale kontrolnkinie zgasły po odłączeniu kabli samochód tracił moc i zgasł jak włączyłąm światłą mijania...Samochód nie jest garażowany i po deszczu do światłą obrysowego dostałą się woda myślałąm że może odłączenie obrysówki wysuszenie wtyki coś zmieni lecz nadal było to samo... dzien wczesniej wszytko było wporządku nie wiem czy ma coś to zwiazek z dostaniem się wody do światła czy jest to winą może już słąbego akumulatora lub niesprawnego alternatora. Proszę o szybką odpowiedz ponieważ samochód stoi sporo km od domu nie mam jak go ściągnąć a mam nadzieje że jakoś sama sobie z tym problemem poradzę bez pomocy elektromechanika bym chociaz mogla dojechac do domu.
Oczekuje na rozwiązanie
Wskaźnik paliwa nagle pokazuje pusty bak, wyświetla się 'FUEL km=>0'
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Jeżdżę głownie na gazie, ale cały czas monitoruję poziom benzyny. Cały czas oscyluje on pomiędzy 10 a 20 litrów. Rezerwa zapala się bardzo rzadko. Ostatnio gdy jechałem w trasie najpierw zapaliła się rezerwa, wskazówka benzyny spadła bardzo nisko a komputer pokładowy pokazał 'FUEL km =>0' czyli kończy się benzyna - tankuj. Ale przecież przed chwilą było jeszcze powyżej 10 litrów. Bak dziurawy? Ktoś sobie pożyczył? Spięcie lub rozłączenie sygnału z pływaka. Pod tylnym siedzeniem, pod wykładzina jest klapka zakręcona na 4 śruby i pierścień, który się odkręca. Pompka z pływakiem jak na dłoni. Kabelków nie można nie zauważyć.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo S40 I