Szukaj

Volvo S40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999

Informacje o Volvo S40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Volvo wypuściło na rynek S40 jako następcę modeli 440 i 460. Samochód był produkowany w holenderskiej fabryce NedCar zbudowanej w wyniku spółki joint venture Volvo i Mitsubishi. S40 był spokrewniony z Mitsubishi Carismą, zbudowano go na tej samej płycie podłogowej. Model oferowano w wersjach sedan (S40) oraz kombi (V40). W 2001 roku obie zostały poddane drobnemu face-liftingowi. Trzy lata później S40 został wycofany z rynku i zastąpiony modelem drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1948 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 183 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~JAREK S40 1997r.
Volvo S40 I
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Auto oceniam na 5 posiada kilka minusów ale jak ktoś zakocha się w nim to one bledną przy licznych plusach. Silnik jest mocny potrafi ładnie rozpędzić auto praktycznie na każdym biegu. Z tym silnikiem ruszysz nawet z 5 biegu. Na pewno nie jest ekonomiczny ale jest bardzo żywotny do silnika chodzi prawie 6 litrów oleju wiec wymiana płynów też nie jest tania ale moa za to dobre smarowanie i praktycznie nie bierze oleju na 10 tyś około 0,5 litra oleju silnikowego. Polecam olej Castrol dobrze się sprawdza. W oryginale był lany olej Motul. Świetnie się sprawdza w długich trasach. Nie koroduje nawet po otarciach. Bardzo wytrzymałe podzespoły minus to drogie części i brak zamienników. Bardzo wygodny o ślicznej ponad czasowej stylistyce.
Dodane 12 lat temu
4,5
~Stalker
Volvo S40 I
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Bezproblemowy, wygodny, bezpieczny (4 gwiazdki w 1997 roku, 3 lub 4 poduszki i ABS w standardzie), dynamiczny i oryginalny samochód. Polecam! Nie ma problemu z częściami, jest wiele zamienników i używek, ceny nie wyższe niż VW.
Dodane 16 lat temu
4,0
~adeegee
Volvo S40 I
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Samochód rzecz nabyta... ja cieszę sie że nabyłem volvo s40... 1000 razy lepsze od Lagun, Vectry B i mondeo mkII i temu podobnych (nie mam porównania co do Audi A4 czy BMW) Jedynym samochodem którym jezdziło mi się lepiej była Skoda Octavia w 1.9TDi może to ten diesel...
Dodane 18 lat temu

Usterki Volvo S40 I

Liczba wpisów: 28
Przenoszenie wibracji na karoserię i kierownicę
  • Volvo S40 I 1.9 TD 115KM 85kW 2000-2004
  • nadwozie
Przy pracy na wolnych obrotach drży cała karoseria łącznie z kierownicą. W trakcie jazdy przy obrotach powyżej 1500 nie czuć tego. W trakcie jazdy przy ok. 40km/h - 3 bieg po równej drodze czuć i nawet widać kołysanie całą maską przednią - przed sobą na przemian, jakbym jechał na owalu, a nie okrągłych kołach. Przy 130km/h można też odczuć drżenie w kierownicy i stopniowo ustaje powyżej 140km/h i więcej. Koła wyważone, poduchy sprawdzone - ocenione przez fachowca jako OK. Dwumasa wymieniona łącznie ze sprzęgłem i nadal nic nie zmieniło się. Proszę o kierunek, bo mój mechanik nie bardzo wie w jakim kierunku dalej iść.
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód traci moc i wszytkie kontrolki świecą się
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Wiam, podczas jazdy wyskoczyly kontrolki "lampka kontrolna ładowania akumulatora" , "lampka ostrzegawcza uszkodzenia obwodu hamulcowego", "Lampka kontrolna hamulca ręcznego" "lampka ostrzegawcza uszkodzenia ukladu ABS","lampka kontrolna poziomu płynu do spryskiwacza" (spryskiwacze nie dzialały od roku pierwszy raz wyskoczyła kontrolka) oprócz tego zawsze świeciłą się ikonka lampka kontrolna immobilizera oraz ikona SRS. Zaparkowałam zgasiłam silnik i akumulator od razu padł... naładowałam akumulator odpaliłam kontrolki po odpaleniu nadal świeciły się kilka tylko zgasło ale te wżej wymienione nadal się paliły mimo że hamulec ręczny został opuszczony inkonka nie zgasała. Po dodaniu gazu silnik zaczął się dusić po przełączeni na LPG było jeszcze gorzej a po włączeniu świateł mijania auto zgasło i akumulator znowu padł. Po podłączeniu na kable rozruchowe samochód dobrze chodził ruwnomiernie światła działąły ale kontrolnkinie zgasły po odłączeniu kabli samochód tracił moc i zgasł jak włączyłąm światłą mijania...Samochód nie jest garażowany i po deszczu do światłą obrysowego dostałą się woda myślałąm że może odłączenie obrysówki wysuszenie wtyki coś zmieni lecz nadal było to samo... dzien wczesniej wszytko było wporządku nie wiem czy ma coś to zwiazek z dostaniem się wody do światła czy jest to winą może już słąbego akumulatora lub niesprawnego alternatora. Proszę o szybką odpowiedz ponieważ samochód stoi sporo km od domu nie mam jak go ściągnąć a mam nadzieje że jakoś sama sobie z tym problemem poradzę bez pomocy elektromechanika bym chociaz mogla dojechac do domu.
Dodane 10 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wskaźnik paliwa nagle pokazuje pusty bak, wyświetla się 'FUEL km=>0'
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Jeżdżę głownie na gazie, ale cały czas monitoruję poziom benzyny. Cały czas oscyluje on pomiędzy 10 a 20 litrów. Rezerwa zapala się bardzo rzadko. Ostatnio gdy jechałem w trasie najpierw zapaliła się rezerwa, wskazówka benzyny spadła bardzo nisko a komputer pokładowy pokazał 'FUEL km =>0' czyli kończy się benzyna - tankuj. Ale przecież przed chwilą było jeszcze powyżej 10 litrów. Bak dziurawy? Ktoś sobie pożyczył? Spięcie lub rozłączenie sygnału z pływaka. Pod tylnym siedzeniem, pod wykładzina jest klapka zakręcona na 4 śruby i pierścień, który się odkręca. Pompka z pływakiem jak na dłoni. Kabelków nie można nie zauważyć.
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo S40 I

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów