Szukaj

Informacje o Volvo S40 II 2.0 145KM 107kW 2004-2012

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Jeśli poza przyjemnym wyglądem nie oczekujecie nic więcej, to w zupełności wystarczą najsłabsze motory. Benzynowy ma 1.6l i 100KM, a diesel – też 1.6l, ale 109KM. Wiadomo – nie powalają, ale poradzą sobie również poza miastem, dlatego wybór takiej wersji nie oznacza końca świata, gdy przyjdzie opuścić teren zabudowany. Jeśli jednak oczekujecie od auta czegoś więcej, to lepiej skusić na większy silnik. 1.8l 125KM to tylko kompromis dla podstawowego 1.6l, ale już 2.0l 145KM pozwala wkroczyć w świat dość dobrej dynamiki, podobnie jak nieco słabszy diesel o takiej samej pojemności. Prawdziwe emocje skrywają mocniejsze, benzynowe 2.4l 170KM, 2.5 T5 230KM oraz wysokoprężny 2.4D5 180KM. Auto nie jest nadzwyczaj ciężkie, dlatego w najsłabszym wydaniu osiąga 100km/h w około 8 sekund – a tak niepozornie wygląda.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo S40 II 2.0 145KM 107kW 2004-2012
7,8
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Volvo S40 II
Sedan 2.0 145KM 107kW
jazda po mieście na krótkich odcinkach cóż spalanie rośnie jak w każdych czterech kółkach i tu mógłby się producent pokusić o większą ekonomię a tak dłuższe odcinki trasa mieszana i trasa jako trasa do przyjęcie i nie robi drenażu kieszeni, ciekawa rzecz za nim przejechałem 5 tyś km na pełnym zbiorniku pokazywał pokazywał zasięg 670 700 km a teraz cóż pokazuje 850km , po mieście można spokojnie jeździć na 5 biegu i "toczyć" się do wybranego celu delikatnie przyspieszać i starać się hamulca używać jak najmniej co zyskuje przynajmniej ja spalanie w granicach 7,5 do 8 litrów po mieście w trasie schodzi poniżej 7l/100 km , co do serwisu i przeglądu jeszcze tam nie zawitałem więc na razie ani słowa na ten temat.
8,4
Volvo S40 II
Sedan 2.0 145KM 107kW
Na krótkich (do 5 km) trasach w mieście spalanie w okolicach 12 L/100 km, poniżej 10 nawet nie ma co liczyć. Natomiast w trasie, przy oszczędnej jeździe do 120 km/h, da się zejść w okolice 6-6.5 L/ 100 km. Brakuje szóstego biegu na autostradach, przy prędkościach 130-140 km/h spalanie rzędu 8-10 L /100 km.
10,0
Volvo S40 II
Sedan 2.0 145KM 107kW
Spalanie na poziomie 8-9.5 benzyny jeżeli chodzi o gaz to kształtuje się na poziomie od 9.5 do 11L. Ceny przeglądów w ASO dosyć drogo ok 800 zł podstawowy. Ceny części na przyzwoitym poziomie, dużo części pochodzi z Forda

Usterki Volvo S40 II

Liczba wpisów: 16
Mocne drgania silnika
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Mam następujący problem. Odczuwałem silne drgania silnika podczas jazdy do 1500 obr/s, po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził, iż jest poduszka silnika uszkodzona. Wymienił poduszkę i drgania delikatnie jakby ustały. Występują nadal lecz w mniejszym stopniu ale teraz na wolnych obrotach drży cały samochód, cały filtr powietrza wraz z obudową jak by miał zaraz odpaść. Czy to normalne ? Czy mechanik odwalił fuszerkę i poszedł po najmniejszej linii oporu i nie namierzył problemu i wymienił nie to co trzeba ? Macie jakieś pomysły ? Bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • inne
  • 219 tys. km
Po odpaleniu zimnego silnika wskakują wysokie obroty (2-2.3 tyś), po ok 10-12s wskazówka opada do 800-600 obrotów. Czy jest to normalne w tych modelach? Jestem posiadaczem od tygodnia i nie znam jeszcze samochodu.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przeskok w kierosnycy przy probie skretu
  • Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010
  • układ kierowniczy
  • 236 tys. km
Problem polega na tym,ze zacina sie kierownica tzn jadac prosta droga czuje sie opor kierownicy przy probie skretu w prawo badz lewo nastepuje przeskok w kierownicy.Moze mial ktos podobny problem i co bylo rozwiazaniem.z gory dziekuje za odpowiedz
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volvo S40 II