Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.4 20V 140KM 103kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Średnie spalanie dla Volvo S80 I 2.4 20V 140KM 103kW 1999-2006
10,1
l/100 km
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S80 I
Najsłabszy z benzynowych silników. Jeżdżę przeważnie na trasach międzymiastowych i jeśli nie trzeba przesadnie zmieniać prędkości, to można się w okolicach tych 11,5 litra/100 km utrzymać. Nie włączam spalania w mieście, bo to mniejszość moich tras, ale w zimie lubi połykać gazu trochę więcej. Zdecydowanie polecałbym silnik 170-konny - sprzęt ten sam, tylko granica otwarcia przepustnicy jest zdjęta i moment obrotowy dłużej dostępny. Oba silniki lubią być trochę bardziej kręcone. Zabawa zaczyna się dopiero przy 3k RPM, a żeby wydłużyć życie dwumasy, lepiej nie schodzić poniżej 2k bez potrzeby.
11,7
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S80 I
Nie rozumiem jak ktoś może pisać, że silnik 2,4 przy takiej masie samochodu pali mu 7 albo 8 litrów LPG. Obiektywnie patrząc przy mieszanej jeździe miasto/trasa z przewagą trasy i stylu jazdy normalnym ( czyli bez ruszania na piskach ale z wyprzedzaniem i jazdą około 100 - 110 km/h) spalanie LPG wychodzi mi około 11.5 litra na 100 km. Pewnie ktoś by się kłócił, że można jeździć oszczędnie i spalić mniej ale wtedy jazda była by bardzo męcząca i utrudniałoby się ruch innym pojazdom. Volvo s80 to wspaniały, bardzo duży i wygodny sedan niestety trzeba mu depnąć żeby silnik o mocy 140 KM był w stanie dynamicznie przyspieszać. Pozostaje jeszcze jedna kwestia, a mianowicie kupując taki samochód trzeba się z tym liczyć, że koszt eksploatacji będzie wyższy niż w jakimś miejskim samochodziku z silnikiem 1,4 ale za to przyjemność i komfort jazdy jest nieporównywalnie na wyższym poziomie. Do tego przy obecnych cenach paliw (PB 5,60/ON 5,50/LPG 2,30) nawet przy takim spalaniu gazu koszt przejechania 100 km volvo jest praktycznie identyczny co np. Oplem Corsa 2005r. 1.3 diesel. Podsumowując - jestem zadowolony ;)
9,5
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S80 I
To jest autko dla wygodnych i nie biednych użytkowników, ceniących sobie komfort ponad koszta a i te nie wywołują dreszczy jak na tej klasy samochód. Jak cię stać na takie Volvo to cię i stać na jazdę nim. Jak cię stać na jazdę Golfem w Dieselu to nie myśl o Volvo. Choć w Polsce bywa też tak, że stać go jedynie na dresy adidasa a jeździ BMW. Więc nie wiem kogo na takie Volvo stać a kogo nie i jak ocenić koszta utrzymania. Ja nie serwisuję w Volvo i nie mam powodów do niepokoju, a leję do niego bo inaczej nie pojedzie.

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 20
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I