Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.8 24V T6 272KM 200kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2783 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 272 KM (200 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 8,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,1
~yugo58
Sedan 2.8 24V T6 272KM 200kW
Volvo S80 I
Kupiłem to auto w komisie za 47 000, podczas gdy BMW 530d E39 rocznik 2003 2 lata starszy stał obok za 58 000. Powinno mi to dać do myślenia, ale tak się napalałem na Volvo, przede wszystkim dlatego że od zawsze mi się podobało, jestem fanem mocy i lubię mocne silniki (do tej pory miałem same V8, ale dla podwójnie uturbionego R6 postanowiłem zrobić wyjątek). Wcześniej miałem W124 E420, BMW 540i E39 w manualu i A8 D2 4.2. Gdy zacząłem jeździć Volvo rozczarowałem się po całości. Zawsze uważałem Volvo za markę premium, na jaką zresztą jest kreowana, nie sądziłbym się że skoro Ford w tamtych latach był właścicielem tej marki to w środku spotkam tak tandetne i niskiej jakości plastiki. Miałem A4 1.9 TDI która przejechała ponad milion (oczywiście po generalnym remoncie silnika), buda powypadkowa i na nierównościach nic nie trzeszczało w desce, w Volvo po zaledwie 140 tysiącach (przebieg oryginalny, sprawdzany w paru serwisach a buda bezwypadkowa) trzeszczy coś w okolicach schowka. To mówi samo za siebie w kwestii wykonania niemców vs. Volvo. Pochylona do przodu kierownica i wysprzęglająca skrzynia to największe wady tego auta poza tragiczną jakością wykonania. Samochód prowadzi się jak koszmar, uważam że ten model był dobry do D5 w manualu, ale do T6 z automatem w ogóle nie jest przystosowany. Jak zabieram z pedałów nogę to zahaczam o plastik nad nimi, wszystko jest ciasne i niezbyt dobrze zaprojektowane dla wysokich osób powyżej 187 cm. Plusami są superwygodne siedzenia (nawet wychylające się boczki w S klasie się chowają) w niemcach fotele są twarde jak deska do krojenia, tutaj miękkie ale bez przesady i super wyprofilowane włącznie z zagłówkami, audio jakiejś nieznanej marki Pro Logic z wbudowanym w tylną kanapę subwooferem, takiego dobrego nagłośnienia jeszcze nie słyszałem, BOSE się chowa i fajne w modelach poliftingowych LEDowe światła stopu. W sumie plusy na tym się kończą, reszta to same minusy. Gdy wysiadam z samochodu po dłuższej trasie bolą mnie ręce od trzymania pochylonej kierownicy, nogi od pedałów (pedał hamulca wciska się bardzo głęboko i strasznie ciężko go wyczuć, jest nieprecyzyjny w porównaniu do Audi BMW czy Mercedesa). Nie mogę się doczekać kiedy go sprzedam
4,3
[email protected]
Sedan 2.8 24V T6 272KM 200kW
Volvo S80 I
Jest to moja ulubiona marka ze względu na przyjemność prowadzenia i wygodę. Nie da się ukryć, że auto ma mankamenty ale nie są to rzeczy które mogłyby zaważyć na negatywnej ocenie. Volvo ma to coś i to się liczy.
3,6
~Volvo S80 2.8 24v T6
Sedan 2.8 24V T6 272KM 200kW
Volvo S80 I
Dobre luxusowe auto, ciężkie do poruszania się po mieście ,bardzo szybkie, fajnie się prowadzi nawet przy większych prędkościach, większość modeli dobrze wyposażona dosyć drogie w utrzymaniu i problemowe w naprawach. Drugi raz bym nie kupił wolał bym A8 JEDNA RADA SPRAWDŹCIE NAJPIERW CZY MACIE MECHANIKA KTÓRY BĘDZIE CHCIAŁ WAM TO NAPRAWIAĆ.
Średnie spalanie dla Volvo S80 I 2.8 24V T6 272KM 200kW 1998-2006
12,6
l/100 km
13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,5
Sedan 2.8 24V T6 272KM 200kW
Volvo S80 I
12.9l najniższe średnie spalanie w cyklu mieszanym jakie uzyskałem - 52% trasa i 48% miasto. Najwyższe spalanie to jazda w korkach i mocniejsze depnięcia przy każdej okazji. 7.6l wynik uzyskany poza miastem przy zerowym ruchu i stałej prędkości licznikowej 100 km/h, hamowanie silnikiem, tylko ja na pokładzie, klimatyzacja wyłączona. Typowe średnie spalanie oscyluje w granicach 13,5l na setkę. Lepiej tym autem nie wyjeżdżać na miasto w godzinach szczytu :) Gdyby nie skrzynia Geartronic to i spalanie i osiągi były by lepsze. Ogromny minus za brak napędu na 4 koła, kontrola trakcji sobie nie radzi. Następne auto? S80 T6 AWD drugiej generacji! :)
10,7
Sedan 2.8 24V T6 272KM 200kW
Volvo S80 I
Auto komfortowe - spalanie adekwatne do mocy i gabarytów, na trasie należy pameitac aby otrzymywać stałe obroty - na tempomacie na autostradach spali zawsze okolo 1,5-2 litrów wiecej. Najmniejsze spalanie przy trasie na średnich dystansach to prędkość około 120-130km/h, możną spokojnie zejść na wynik 9 litrów przy włączonej klimatyzacji, najwięcej pali przy prędkościach 85-90 km/h na tempomacie, gdyz silnik pracuje często na "bypass" i wtedy spalanie np trasa Wałbrzych - Zielona Góra to wynik 11L, Natomiast w miescie polecam jazde na manualnej zmianie biegów i utrzymywanie obrotów pomiedzy 1800-2200obr/min - tak wiem nie po to jest automat aby wachlowac - to jest informacja dla tych co chca mało spalic. Ja jestem w pelni zadowolony z jego spalania - teoretycznie służy mi tylko jako holownik do przyczepy kempingowej (1400kg - 6,5m długa) = spalanie sednie na poziomie 16 litrów - na trasach i na autostradach spokojnie można zejść na 13,5-14L - auto wyśmienicie nadaje się na holownik.
15,0
Sedan 2.8 24V T6 272KM 200kW
Volvo S80 I
Spalanie w tym aucie to porażka. Wszystko przez wysprzęglającą skrzynię (przy odpuszczeniu gazu do 80 km/h skrzynia wysprzęgla, co powoduje że silnik nadal spala benzynę, gdyby nie było wysprzęglania spalałby 0 litrów) tylko 4 przełożenia w automacie, przez co przy prędkościach powyżej 130 spalanie wyraźnie wzrasta, przy 160 km/h ma już 3 000 rpm no i dwie turbiny wiadomo: turbo pije turbo żyje. Mam też A8 4.2 ´98 z 5 przełożeniami bez wysprzęglającego automata i wolnossące V8 oczywiście, to pali nawet 9.5 do 11 w trasie, w mieście 16 nie przekroczy. Kupując Volvo myślałem że będzie ekonomiczniejsze, ale niestety zawiodłem się

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 20
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I