Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.4 TDi 130KM 96kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2401 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,9
~Tomek s80 D5
Volvo S80 I
Sedan 2.4 TDi 130KM 96kW
i oto jest... po latach poszukiwań, jest samochód idealny. NIEZAWODNY całkowicie, zrobiłóem 50 000 km i wyładowała się tylko bateryjka w pilocie od centralnego zamka. Tani w przeglądach. Drążek kierowniczy przód 39 pln łącznik stabilizatora 42 pln ... ceny jak w matizie albo polonezie. a to VOLVO. absolutnie odporny na korozje VolVo to najbezpieczniejsza marka na świecie super wyposażony Bi xenon klimatroniki nagłośnienie ... skóry... klękajcie Mercedesy klękajcie Audi.... bmw... fenomenalny wprost cudowny silnik D5... komuś powinni dać nobla. Idealnie cichy - pracuje jak benzyna, super oszczędny ok 4.9 do 7.5 przy masie 1800 kg i 5 metrach długości.... pokażcie mi oszczęniejsze auto. super trzyma się drogi, jestem w nim zakochany. Wreszcie znalazłem marke która robi samochody jak mercedes w latach 80 ... pewne solidne niezniszczalne i niezawodne... samochód ma już 8 lat ale jeszcze nie jedna Pani się za nim oglądnie. Dużo chromów... bi xenon ( wersja gray edition ) piękne felgi.... robi wielkie wrażenie i nie psuje się jak Audi nie rdzewieje jak Mercedes... jeśli szukasz pewnego solidnego oszczędnego taniego w obsłudze samochodu .... serdecznie polecam. gdyby jakieś informacje potrzebne prosze pisać lub dzwonić chętnie.
4,0
~maniurek
Volvo S80 I
Sedan 2.4 TDi 130KM 96kW
Prywatnie nie posiadałem sprzętu takiej klasy, więc dla mnie był to spory przeskok w komforcie w stosunku do poprzedniej furki, no i nie mogę być wybredny. W pracy jeździłem wieloma furkami klasy D , zrobiłem już troszkę kilometrów, ale żaden się tak nie prezentował w sylwetce i komforcie, mimo że są to nowe auta. W stosunku do aut znajomych ten samochód nie ma żadnej ujmy przy klasie S, a w swojej klasie (A6, Merc E, BMW 5)wygląda jakoś tak poważniej, z wdziękiem i skromnością razem. Samochód pasujący do człowieka spokojnego duszą, niewybrednego, można jechać na luzie i pod krawatem. Samochód bardzo uniwersalny, czy jako duży samochód rodzinny i czy limuzyna z chorągiewką. Jadąc nim nie chce się go katować, tylko toczyć po drodze by każdy go zauważył :)
4,5
~S80 D5
Volvo S80 I
Sedan 2.4 TDi 130KM 96kW
Nadal nowoczesne,komfortowe,bezpieczne i prestiżowe auto. Pod wzgledem ilości miejsca , estetyki wewnątrz i wyglądu deski roździelczej bije na głowę nowe BMW 5 i Mercedesa E ; mimo iż jest o 6 lat starsze od BMW lepiej wypada w testach zderzeniwych EuroNCAP; Denerwują szybko zużywające się silentblocki ; poza tym zawieszenie jest troche za twarde na bardzo dziurawe drogi. Więcej wad nie znalazłem ; Volvo S80 to konstrukcja lepsza od poprzednich generacji BMW5 i Mercedesa E,nowocześniejsza,bardziej bezpieczna,przestronniejsza,ładniejsza.Na dobrej i przeciętnej jakości drogach autem po prostu się płynie, w połączeniu z silnikiem D5 zapewnia ogromną frajdę z jazdy z niewielkim zużyciem paliwa. Jeżdżac S80 wybijasz się z tłumu jeżdżącedo BMW 5 i Mercedesami E.
Åšrednie spalanie dla Volvo S80 I 2.4 TDi 130KM 96kW 2002-2006
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Volvo S80 I
Sedan 2.4 TDi 130KM 96kW
Tutaj nie wiadomo co zaznaczać. Zaczynając od zużycia paliwa (test na podstawie tankowania pod korek, komputer zaniża o 0,5 litra) - jazda tylko miejska z włączonym ogrzewaniem, radiem, systemami trakcji, światłami itp, o zmiennej agresji, na oponach 205 i masą ok. 2 ton - 7,5 litra ropki :) W trasie nim jeszcze nie byłem, na przelotówc emiasto/ obwodnica i dynamicznej jeździe wychodzi jakieś 6 litrów. Podobno da się zejść do 5 litrów. Oczywiście filtry i olej zmieniane na czas. Olej Castrol EDGE syntetyk 0W40. Generalnie leje paliwo spod markowych i sprawdzonych znaków, bo się boję commonrail :) Ceny części orginalnych szokujące, dobrych zamienników też. W ASO za podłączenie do komputera, wymianę olejów (w skrzyni najwyżej uzupełnienie) i fitrów 1200 lub 1900 zł, zależy od ilości przebiegu pojazdu (serwis ASO co rok lub 10000-15000 km). Jak samemu to: olej- 150-250 zł, filtr oleju 30-70zł, paliwa 90-130zł, powietrza 60-120zł. Wymiana tego w zwykłym serwisie Volvo z podłączeniem do kompa i sprawdzeniem innych płynów - 100zł, wymiana klocków 50 zł.
6,8
Volvo S80 I
Sedan 2.4 TDi 130KM 96kW
Absolutny max jaki udało mi się osiągnąć w mieście to 8.2 ; na trasie jadąc 120-140km/h na odcinku 200km przy płynnym ruchu udało mi się zmieścić w 5.6 ; średnie spalanie 7.2 przy dość dynamicznejjeździe.
6,2
Volvo S80 I
Sedan 2.4 TDi 130KM 96kW
lepiej jak w 124... drążek przód kierowniczy 39 zł... łącznik stabilizatora.... 42 pln.... to VOLVO nie polonez a cześći bardzo tanie

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 21
Ustawienie rozrzÄ…du.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I