Szukaj

Informacje o Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2401 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Max
Sedan 2.4 TDi 163KM 120kW
Volvo S80 I
Kupiłem roczne auto z przebiegiem 30 tyś km , więc lekko nie miało , u mnie już tylko gorzej ... Rocznie robiłem 50 -60 tyś km ... Wymieniałem co 10 tyś km olej i filtry , co 60 tyś km olej w skrzyni automatycznej . Z autem nic się nie działo, kompletnie nic ! Ani ze skrzynią automatyczna , na którą wszyscy narzekają i nie cieszy się dobra opinia . Po 140 tyś wymieniłem rozrząd, po 200 tyś km padło łożysko. Dziaj auto ma przejechanie 930000 tyś km !! I dalej jest ze mną, dla zainteresowanych mogę wysłać fotki . Wygodne, duże, bezawaryjne ! Robiłem autem trasy po 2.5 tyś km na raz , nawet to nie gasiłem na tankowanie, a zasięg auto na jednym zbiorniku to poprostu bajka... zbiornik ma 70l wlewalem zawsze troszkę więcej może dwa może trzy litry , ciężko powiedzieć. 1000km na zbiorniku i jeszcze nie było rezerwy . . Oczywiście mówię o trasie. Prędkości 120 -140 km/h na tempomacie Użytkuje auto już 12 rok , czy kupilbym dzisiaj ponownie ? Zdecydowanie tak! Nawet z przebiegiem 500 tyś km i więcej... Volvo serwis i części ma drogie , ale wymieniając je co parę lat , chyba warto ?! Odnoszę wrażenie, że tego auto nie da się zajechać... Pancerne ! Coś o spalaniu Średnie 6.5 l na 100 km Trasa 5.4 l na 100 km Miasto 7.5 l ja 100 km Prędkość maksymalna 220km/h Jedynie do czego można się przyczepić żeby nie było tak kolorowo, to skóra w aucie... Mój fotel kierowcy po 140 tys km wygladal juz bardzo slabo ... pasazera tak po 200 tys km ... Tył był w najlepszym stanie , ale tam podrozowal tylko maly piesek , moze dlatego ? Naprawiłem fotele dea razy i wiecej tego nie zrobie , dzis wygladaja no coz ... jakby mialy 500 tys km ... czyli dalej zle ! A no i jeszcze uszczelki w drzwiach dość szybko się wytarly , byly wymieniane . A i bym zapomniał szyba elektryczną , a dokładnie mechanizm wymieniany juz byl dwa razy
4,4
~jasiu
Sedan 2.4 TDi 163KM 120kW
Volvo S80 I
Robiąc ponad 50 tyś km rocznie jestem rzadkim bywalcem w warsztatach w porównaniu do VW Passata (2 razy w miesiącu-ten sam przebieg roczny). Tanie części nie są ale nie trzeba często ich wymieniać np. koło dwu masowe wymieniłem po 380 tyś km i do dzisiaj chodzi. Wtryski były naprawiane po 400 tyś km, turbo jeszcze orginalne choć trzeba było przeczyścić kierownice. Zawieszenie jest dobre, ale założyłem poliuretany -problem z głowy od 200 tyś. km. Bardzo wygodny-nie to co Audi czy VW-taczki na gumowym kole. Jak ktoś ceni sobie wygodę i bezpieczeństwo a nie znaczek z "czterema kółkami" to polecam. Aha uwaga na elektrykę słaby elektronik nie da sobie rady z tym autem tylko pogłębi awarie-potrzeba ludzi którzy "zjedli zęby" na Volvo wtedy będą relatywnie tanie naprawy. No i te 5 cylindrów(dźwięk)
4,8
~tomkosss
Sedan 2.4 TDi 163KM 120kW
Volvo S80 I
Super samochód dla osób które mają dość...liderów rynku - Audi Bmw Mercedes... ja miałem 3 merce każdy następny był gorszy a o w 211 słyszałem legendy więc gdy doszedłem do zakupu następnego merca..namówiono mnie na Volvo... teraz to ja będe namawiał. Samochód świetnie zrobiony ... perfekcja w detalach... super wyposażony min bixenony nawigacje, grzane stołki, nie wie co to rdza nie psuje się jest taki... stonowany ale podoba się przechodniom .... samochód o niebo lepszy o mercedesa w 210 miałem mały problem ze stacyjką 3 razy w jednym tygodniu mi się zablokowała... aż zadrżałem.. ale napuściłem wd40 pare razy i po problemie już się nigdy nie zdarzyło.. bardzo oszczędny wuzek jak na swoje gabaryty i mase... oko ważyło podobnie.. a paliło min 2 do 3 litrów więcej... o silniku 2.4 d5 słyszałem same dobre żeczy... puki co podpisuje się obiema rękami.. DSTC... potęga... nie wyprowadzisz go z równowagi choć nie wiem jak byś się starał... super na zimę woziłem już nim kilka bardzo ważnych osób.. i zawsze były zadowolone.. serdecznie polecam
Średnie spalanie dla Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Sedan 2.4 TDi 163KM 120kW
Volvo S80 I
Posiadam swojego łosia od ponad dwóch lat. Od samego początku korzystam z aplikacji Fuelio i wpisuję wyniki tankowania, tankując do pełna. Po przejechaniu około 30 000 km średni wynik spalania to 6,6 l/100km (komputer zaniża wyniki spalania o ok. 0,5l). Przy czym podkreślenia wymaga fakt, że spora część tego dystansu została przejechana w mieście. Podejrzewam, że można "wykręcić" jeszcze niższy wynik. Styl jazdy normalny, nie raz przycisnę mocniej, bo jest czym, nie raz jadę spokojniej. Tankuję ze względu na system common rail tylko lepszego diesla, głównie Verve On. Jeśli chodzi o naprawy to wszystko zależy od tego w jakim stanie kupicie samochód. Ja swój kupiłem taniej niż podobne egzemplarze w tym roczniku, więc liczyłem się z tym, że trzeba będzie troszkę zainwestować. I tak w ciągu dwóch lat od zakupu trzeba było wymienić koło dwumasowe i sprzęgło (koszt z robocizną ok. 4000 zł) czy zregenerować turbosprężarkę - 1300 zł. Tak poza tym nic się nie psuje, typowa eksploatacja (klocki hamulcowe, wymiana oleju czy elementów zawieszenia). Aha S80 mają fabryczną wadę zegarów na tablicy rozdzielczej, trzeba albo je oddać do naprawy albo wymienić na inne, ale wtedy problem kiedyś powróci - koszt wymiany/naprawy ok 200 zł.
6,2
Sedan 2.4 TDi 163KM 120kW
Volvo S80 I
Spalanie silnika D5 bardzo dobre! największe koszty to w manualnej skrzyni dwumasa, która kosztuje wraz z nowym sprzęgłem i robocizną ok 4.000pln, mnie ta wymiana czeka bo lekko klekocze ale przewidywałem wymianę przy zakupie auta. Ogólnie auto nie jest dla biednych ludzi, najważniejsze to kupić egzemplarz niezajechany, wtedy można jeździć bardzo długo wymiatając jedynie filtry i olej. Na zakup diesla trzeba przeznaczyć ok 20.000pln i mieć w rezerwie 5.000pln, w przypadku benzyny to zakup 15.000 i w rezerwie 5.000 na wymiany eksploatacyjne (do których należy również dwumasa).
8,5
Liczba komentarzy: 1
Sedan 2.4 TDi 163KM 120kW
Volvo S80 I
Czytając niektóre komentarze to aż się zastanawiam czy to piszą handlarze, którzy chcą sprzedać auto czy po prostu jacyś bajkopisarze. Np. ~tomkosss pisze: "W mieście MAX 6.9l/100km" ? Nierealne... "Na trasie 4.3l/100km" ? Możliwe, ale jadąc autostradą 70km/h... Jeżdżę Volvo S80 D5 od roku i spalanie: - w mieście min.8l/100km, na nierozgrzanym silniku dużo - koło 13/100km - na trasie da się zejść do 5.5l/100km, ale zazwyczaj wychodzi mi koło 6.5-7l/100km. Jadąc "mocno nieprzepisowo" można spalić dużo więcej. Z auta, jak i spalania jestem bardzo zadowolony. Aż ciężko znaleźć jakieś minusy, chyba jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że skrzynia mogła by mieć lepszy refleks, no i promień skrętu mógłby być mniejszy. Zdecydowanie najczęstszą usterką jest problem z elektroniką zegarów i komputera - to chyba jest pewne, że w końcu się popsuje. Nie jest to jednak nic poważnego. Jeżdżę na oleju Liqui Moly i paliwie z Shella. Silnik D5 to bardzo udana jednostka. Zdecydowanie polecam. Myśląc o zmianie auta na lepsze to już tylko półka BMW 7, Audi A8 czy Mercedesa S. Jeździ się jeszcze lepiej, ale ceny napraw i części są już kosmiczne ;)

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 20
Ustawienie rozrządu.
  • Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006
  • silnik
Podczas wymiany rozrządu i uszczelek na wałkach rozrządu, mechanik przestawił koło zębate zmiennych faz rozrządu ponieważ musiał je zdjąć do wymiany uszczelki i teraz nie ma pojęcia jak to z powrotem ustawić, pasek nie jest ustawiony równo na kole tylko wystaje z prawej strony koła patrząc od przodu około 2mm wałek podczas uruchamiania silnika przesunie się lekko w prawo potem w lewo i w takiej pozycji pozostaje cały czas, potrzebna jest pomoc dla tego pana jak to wszystko z powrotem ustawić po wymianie paska i uszczelek, nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu troszeczkę ciężej odpala niż przed wymianą i więcej spala paliwa, mechanik mówi że można tak jeździć ale to chyba nie do końca prawda, bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z uruchomieniem silnika.
  • Volvo S80 I 2.4 TDi 163KM 120kW 2001-2006
  • silnik
Problem objawiał się utrudnionym rozruchem ciepłego silnika, a po kilku miesiącach również zimnego. Niezbędna wymiana głównej jednostki sterującej z uwagi na fakt nie czytania (lub błędnego przetwarzania) sygnału z RPM-a. Wymiana ECM (główny komputer sterujący) wraz ze zmianą softu (wczytany soft ze starego kompa). Całkowite koszty to: 1. Drugi ECM (używka) 300 Pln 2. Koszt usługi 300 Pln 3. Diagnoza Euroservic-u 420 Pln Wymiana i przeprogramowanie wykonane poza ASO.Firma CTA z Warszawy
Oczekuje na rozwiązanie
Chłodnica intercoolera.
  • Volvo S80 I
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
W samochodach przed 2003 bardzo często ulega uszkodzeniu chłodnica intercoolera, co objawia się spadkiem mocy i bardzo intensywnym dymieniem (czarny kolor dymu) z wydechu. Nowe chłodnice, podobno produkowane przez jednego z polskich producentów, są już bezproblemowe i bardzo trwałe. Dodatkowo przewód łączący dolot powietrza z filtra do turbiny właśnie w tym modelu ulega szybkiej degradacji (guma), ale po wymianie na nowy (tylko autoryzowany serwis) w cenie 300pln z wymianą problem znika. Słyszałem też o problemie, którym jest uszkodzenia modułu jednostki centralnej komputera odpowiedzialnego za odbiór sygnału z czujnika RPM, co wiąże się z trudnym uruchamianiem (w szczególności ciepłego) silnika.
Volvo S80 I