Szukaj

Informacje o Volvo S80 II Sedan Facelifting

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja S80 debiutowała na rynku w 2006 roku. Samochód został zbudowany na platformie podłogowej Ford EUCD. Nadwozie modelu zostało solidnie odświeżone w stosunku do jego poprzednika. S80 II jest też większy i bardziej luksusowy od auta poprzedniej generacji. W 2009 model został poddany delikatnej modernizacji, która objęła między innymi wygląd atrapy chłodnicy, wykończenia zewnętrzne, a także stylistykę wnętrza.
Powagosław
S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4854 mm
Szerokość 1861 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2106 mm
Wysokość 1493 mm
Rozstaw osi 2835 mm
Rozstaw kół - przód 1588 mm
Rozstaw kół - tył 1585 mm
Zwis przedni 978 mm
Zwis tylny 1040 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1064 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1010 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 890 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1457 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1431 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1094 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1927 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Całokształt - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~mako4
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Auto w wersji 2.0 D4 181km zdecydowanie do spokojnej jazdy. Co prawda osiągi jakie daje ten silnik są całkiem wystarczające, to jednak zawieszenie zdecydowanie zmusza do wolniejszej jazdy. W swoim segmencie (BMW 5, Audi A6, Mercedes E) S80tka jest chyba najbardziej ekonomicznym wyborem - koszty utrzymania przyzwoite np. typowy zestaw serwisowy (olej 0w20 6L; oryginalne "volvo" filtry oleju, powietrza, paliwa i kabinowy) koszt ~700 PLN. Samochód wg. mnie jest takim golfem wśród segmentu E - w żadnej kategorii nie jest "najgorszy/najlepszy" ale w każdej równo punktuje i jako całokształt wypada całkiem nieźle.
4,3
~Konrad
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Jest to mój drugi komentarz, tym razem po 5 latach i 100 tys km. Nadal uważam, że auto jest wygodne i sprawia wrażenie bezpiecznego, chociaż nie sprawdzałem. Moc w zasadzie wystarczająca, szczególnie jak włączy się tryb sport, skrzynia biegów szybka. Samochód mało pali. I na tym kończą się plusy. Z minusów to zawieszenie nie jest przystosowane do szybkiego pokonywania ostrych zakrętów, hamulce też nie zachwycają. Samochód wolno nagrzewa się zimą chociaż ma niby coś co nazywa się układem szybkiego nagrzewania (chyba silnika, bo z pewnością nie wnętrza), a kierownica ma ogromną akumulację zimna (niestety nie mam podgrzewanej). Problemy z zaworem EGR u mnie zaczęły objawiać się po ok. 60 tys, a po 95 tys wymieniłem na nowy i wreszcie przestał szarpać przy małych obciążeniach silnika. Po 90 tys wymiana pokrywy zaworów (odkształcenie) i rury turbo (sparciała), a nie są to tanie rzeczy. Po nagrzaniu wnętrza latem na słońcu plastiki dość mocno trzeszczą podczas schładzania klimatyzacją. Jednak mimo wszystko jest to niezły samochód, dość ekonomiczny w codziennej eksploatacji i chyba bezpieczny, co jest jednak najważniejsze.
4,6
~Darek
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW
Świetne i chyba niedoceniane auto. Silnik dynamiczny i bezproblemowy a to już moje drugie Z 80 z tym silnikiem choć poprzednie było w manualu. Wygodne, bezpieczne i nie drogie w eksploatacji. A za te pieniądze w swojej klasie najtańsze.
Åšrednie spalanie dla Volvo S80 II Sedan Facelifting
7,8 – 10,1
l/100 km
6,3 – 7,4
l/100 km
14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 163KM 120kW
Auto mam od niedawna , średnie minimalne to trasa 300km A4 z 2 miastami na przestrzał przy małym ruchu, A4 130-150 więc raczej normalna jazda. Średnie to miasto, Katowice, przy korkach ale nie szczyt jakieś 30km po mieście w tą i z powrotem. Miasto wieczorem to już tylko 6,5l/100km. Minimalne przy oszczędnej jeździe to jakieś 200km drogami krajowymi przez miasta 70-110km/h. Wyniki rewelacyjne ale na razie raczej go nie męczę, jakoś nie wypada, delikatne muskanie i dynamiczne wyprzedzanie a tak płynę po tafli asfaltu. Autko fajne , dynamiczne, wygodne jedynie ta widoczność maski przede mną , brak czujników przód i w końcu zahaczę o coś :P
6,7
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Kupując drugi raz to auto brałem pod uwagę także to, czego nie przeczyta się lub zobaczy w testach, także w Autocentrum: Napęd rozrządu paskiem, łatwo dostępny - wymiana 2-3 godziny, koszt max 1 tys. zł (z dodatkami). Klimatyzacja - na tradycyjnym czynniku 134, wymiana 100 zł. Zawieszenie - prosta konstrukcja, jak ktoś chce przyoszczędzić pasują elementy z Mondeo. Ceny części oryginalnych wyraźnie niższe niż w BMW lub Audi, b.dobra dostępność, dużo zamienników. Cały układ wtryskowy Denso, co jak wiadomo wróży dużą trwałość. Wspomaganie tradycyjne hydrauliczne - da się naprawiać. Ceny przeglądów - przeciętne, połowę niższe niż w BMW. Auto z tym silnikiem pali 2-4 litrów mniej, niż poprzednie z D5 2,4 litra.
6,8
Volvo S80 II
Sedan Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Cen serwisu nie liczę, bo samochód relatywnie młody, więc oprę się tylko o koszty paliwa. Nie mogę dać innej oceny aniżeli doskonale. Ciężka limuzyna - 1700kg, włączona klimatyzacja trasa na tempomacie 120-130 = 5.5l. Szok. Trasa na tempomacie 180km/h nie odpuszczając ani na chwilę = 8.4L.. Aby spalil 10L, musialbym chyba cały czas trzymać nogę wciśnięta do oporu przez całą długą trasę. Przy normalnej jezdzie po autostradach i trasach ekspresowych, wychodzi w granicach 6.5L/100km Miasto przy dośc dynamicznej jeździe i automatem ustawionym w tryb sport ok 8L, przy jezdzie Eco - 7L.

Usterki Volvo S80 II

Liczba wpisów: 4
Volvo S80 II Sedan Facelifting