Szukaj

Volvo XC40 Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW od 2022

Informacje o Volvo XC40 Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 6000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 36% / przeciw: 64%

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Ad
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Moim zdaniem bardzo udany samochód (bazując na pierwszych kilka tys km), znakomicie się go prowadzi po dobrych jak i gorszych nawierzchniach, zawieszenie dobrze dostrojone, na autostradzie w moim odczuciu bardzo cichy. Wygodny, względnie duży bagażnik. Systemy wsparcia kierowcy jak dla mnie bardzo dobre - Lane Assist jest mało agresywny, nie wyrywa kierownicy (nawet jak nie włączy się kierunkowskazu), jedynie lekko spycha na właściwy tor - wibrując kierownicą (cały czas kierowca może z łatwością system nadpisać). Nie testowałem adaptacyjnego tempomatu jeszcze, to w tym zakresie się nie wypowiem. Z drobnych wad, łatwo rysujący się plastik w drzwiach przy wsiadaniu i jak dla mnie zbyt łatwe włączanie opcji M (sekwencyjna zmiany biegów) ze 3 razy udało mi się ją przypadkowo włączyć, gdy nie do końca tego chciałem. Auto bardziej miejskie, choć w ciasnych miejscach, w tzw. 'trybie parkingowym' nie aż tak skrętne, jak być może niektórzy by chcieli (zresztą to chyba cecha Volvo), ale jak najbardziej do przeżycia i nie zasługujące na obniżenie oceny. Niektórzy narzekają na system googla, zdarza się mu być nieco wolniejszym, ale i tak uważam go za dość responsywny na tle konkurencji. Spalanie mogłoby być korzystniejsze, ale pamiętajmy też o gabarytach pojazdu (lekko ponad 1600kg). Volvo oferuje też w nowych autach dość fajną aplikację do łączenia się z samochodem, można go zlokalizować zdalnie, zdalnie odpalić (plus jeszcze parę innych zdalnych funkcji, dodatkowo mieć sporo statystyk i dziennik podróży. Overall mocne 4,5 - zaokrąglając 5.
Dodane 4 miesiące temu
4,6
~Wojtek
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Ogólna ocena po 2 latach jazdy od nowości jest wysoka. Auto bardzo komfortowe do jazdy w mieście jak i w trasie. Przy wyższych prędkościach ok. 140-150 km/h ciche w kabinie za to spalanie sięga już 9 litrów na 100 km. Świetnie pracujący automat. Duży minus za jakość materiałów użytych wewnątrz. Po 2-3 miesiącach samoistnie pojawiające się plamy na fotelach, których z biegiem czasu tylko przybywa. Do dziś nie udało się ich usunąć. Jeszcze nie spotkałem się z taką tandetą w żadnej marce a to niby premium! Serwis volvo odrzuca reklamację zgadzając się na próbę prania tapicerki na wiosnę. Kieszenie w bocznych drzwiach wykonane z plastiku rysującego się od delikatnego dotyku buta. Podsufitka, materiał na słupkach czy półka bagażnika wykonane z taniego i nieprzyjemnego w dotyku materiału. Totalna tandeta i wstyd dla marki
Dodane ponad rok temu
3,1
~Łukasz
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
To nasze 3 Volvo i po ostatnim modelu XC60 w silniku 2,4 D5 zdecydowaliśmy się ( 90% przebiegu robi żona) na mniejszy XC40 ( decyzja podyktowana głównie dostępnością od ręki oraz samą ofertą cenową). To zdecydowanie najgorszy samochód tej marki jakim jeździliśmy. Samochód ma 4 miesiące i już 3 raz w serwisie na naprawę gwarancyjną - tragedia. W poprzednich modelach tylko olej i filtry wymienialiśmy. Pierwsza naprawa dotyczyła spryskiwaczy i kierownicy , druga to główny ekran, który się zacinał, trzecia naprawa to akcja serwisowa Volvo ( jakiś ring w silniku) i dodatkowo doszła usterka związana z klimatyzacją - pomimo ustawienia temperatury na LO leci ciepłe powietrze... Trochę tego za dużo jak na nowy samochód za prawie 200k zł. Po wielu latach raczej nie wrócimy już do tej marki - żal patrzeć na obecną jakość tych samochodów.
Dodane 2 lata temu

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 21
Pękająca szyba czołowa
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • inne
  • 160 tys. km
W ciągu 6 m-cy 3 x pęknięta szyba czołowa w tym samym miejscu , srednio co 10-15 tys km. Wg panów w servisie - wynik uderzenia być może kamieniem. Jeżdżę dużo, głownie autostradami, drogami szybkiego ruchu (obecnie na liczniku 160 tys km). Pękniecie za każdym razem występuję na prawym brzegu szyby, w miejscu mocowania, podczas jazdy. Trzeci raz w tym samym miejscu. Jest odprysk sugerujący uderzenie, jakimś drobnym przedmiotem. Ale czy przyczyna nie jest inna? Może coś z karoserią? Jedynie co mogę zrobić to po raz kolejny wymienić szybę.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nadmierne rozładowanie akumulatora
  • Volvo XC40 Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po ok. 8 miesiącach od zakupu pojawił się problem z rozładowanym akumulatorem rozruchowym. Auto używane co 2 tygodnie na trasach do 100-200 km. Autoryzowany serwis Volvo nie znalazł przyczyny. Akumulator nie został wymieniony a tylko naładowany. Wykonana aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. Auto ma zbyt wysoki pobór prądu spoczynkowego ok 150 mA. Dzisiaj w garażu pojawił się przy XC40 bialy dym o zapachu palonej izolacji. Auto ponownie w serwisie.
Dodane 4 miesiące temu
Volvo XC40 Crossover Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów