Szukaj

Informacje o Volvo XC40

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz

Volvo XC40 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo XC40

Liczba ocen: 45
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Wojciech
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
Dla mnie samochód jest idealny. Jedyny minus, to ten na akumulatorze ;) a tak serio, to spalanie w mieście. Mi najbardziej odpowiada elegancja. Bez żadnych niepotrzebnych kolorowych dodatków we wnętrzu jak np. w Mercedesie, masy konfiguracji stylów jazdy itd. Po prostu wsiada się do świetnego auta i jedzie. Brakuje mi też panoramicznego dachu. Oczywiście jest w opcji, więc polecam wziąć. Multimedia są świetne w tym aucie, przede wszystkim zasługa tego, że ma wbudowaną nawigację i inne funkcje Google, a to nie jest standard. Duży wyświetlacz do większości funkcji jest dobry, ale mi też brakuje np. ręcznego sterowania temperaturą. Trzeba klikać w menu. Wolę chyba pokrętła. Poza tym nie mam się do czego przyczepić. Z ciekawości przejechałbym się mocniejszą wersją, z silnikiem B5,ale nie wiem czy jest dostępna w Polsce nawet. Ten silnik, który mam obecnie jest wystarczający, chociaż ja nie jeżdżę szybko, zresztą te auta mają coś takiego, że raczej nie chcę się przesadnie szybko jeździć. I nie chodzi tylko o ograniczenie do 180 km/h.
4,6
~Dominik
Volvo XC40
Crossover Facelifting 1.5 T2 129KM 95kW
Auto kupione jako drugie w rodzinie, typowo dla dojazdów do miasta, poruszania się po mieście, czasami na wyjazdy poza miejsce zamieszkania. Celowo wybrany silnik 129 km i 1.5 benz bez hybrydy i innych dodatków. O dziwo auto sprawuje się bardzo dobrze w mieście, przyspiesza bez problemów, dobrze pokonuje krawężniki. Widoczność jest ok z uwagi na wysokość foteli. Czujniki parkowania oraz kamerę cofania niezbędna. Jedzie się wygodnie, samochód ma precyzyjny układ kierowniczy i hamulce. Jeden z oceniających napisał, że to nie jest samochód do szaleństw i ja to potwierdzam. Samochód służy do spokojnego przemieszczania się z pkt A do pkt B, dla kobiety idealny. Moja druga połówka jest zachwycona zarówno skrzynią biegów i tym, że samochód jedzie płynnie, nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie szarpie. Na trasie też jedzie dobrze o ile nie przekroczymy 130 km. Później pali więcej i słychać już opór powietrza. Na trasie zrobiłem nim na raz 1000 km i bez problemu, ma wygodne siedzenia, komfort jazdy jest. Tempomat robi robotę i jedzie się spokojnie. Ogólnie to potwierdzam, że jeżeli ktoś lubi więcej "werwy" w samochodzie to trzeba brać silnik B4 lub mocniejszy i wersję wyposażenia Core lub wyższą. System multimedialny ma swoje wady - potrafi się zawiesić lub wylogować np ze spotify, jest to uciążliwe bo trzeba się logować ponownie. Uważam, że minusem jest brak lusterka wstecznego samoprzyciemniającego w samochodzie tej klasy i dwa, że nawigacja samochodowa z uwagi na podstawowy interfejs jest dodatkowo płatna i to chyba za 4.500 zł. Podsumowując: samochód do poruszania się po mieście bez szaleństw, wygodny, charakterystyczny wygląd, Jest to moja prywatna wielce subiektywna ocena i opinia wiem, że nie wszyscy ją podzielą ponieważ są różne punkty widzenia, potrzeby i oczekiwania.
4,8
~Wiesiek
Volvo XC40
Crossover 1.5 T3 163KM 120kW
Po 4 latach użytkowania (15 tys, km rocznie) samochód jest prawie jak nowy. Można go polecić chyba dla każdego, kto chciałby jeździć autem wyższego standardu, z dobrym silnikiem, relatywnie ekonomicznie, a przede wszystkim bardzo komfortowo. Nie mogę znaleźć czegoś, co bym chciał tutaj mieć, no może napęd 4x4, ale byłby uzyteczny w trudnym terenie może kilka razy w roku. Nie ma żadnego problemu z szybkim wyprzedzaniem, hamulce są super, ilość systemów bezpieczeństwa duża, ale żaden nie denerwuje głośnym piszczeniem, po prostu działają gdy zajdzie potrzeba. Nie jestem nerwowym kierowcą, więc spalanie mam niskie, chociaż nie czuję potrzeby jazdy super ekonomicznej. To był bardzo dobry wybór i chyba dłużej nim pojeżdżę.

Raporty spalania Volvo XC40

Liczba raportów: 83
Średnie spalanie dla Volvo XC40
3,6 – 10,6
l/100 km
6,4 – 7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Silnik jest bardzo dynamiczny i oszczędny. Wysoka kultura pracy w połączeniu z idealnie pracującą skrzynia biegów. Volvo XC40 jest zdecydowanie idealnym modelem do miasta dużo bardziej przewyższającym zwinnością, osiągami, właściwościami terenowymi niż XC60, które ma jedynie ciut większy bagażnik a pozatym te same gabaryty. Po wielu testach pomiędzy innymi markami premium tej klasy XC40 jest numerem jeden w klasie małych suv. Niski koszt eksploatacji, bardzo mała utrata wartości. Możliwość montażu instalacji gazowej co stawia ten pojazd za mega ekonomiczny.
10,5
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Z silnikiem T5 247 KM to najlepsza opcja na trasę! Dzięki dużemu zapasowi mocy w razie potrzeby wyprzedzenia wystarczy wcisnąć gaz do spodu i nie ma obawy, że będziemy zawalidrogą. Do tego świetne spalanie w trasie - na drogach krajowych przy prędkościach poruszania się 50-90 km/h wychodzi mi 7.6 l/100 km (przeliczane przy dystrybutorze). Na autostradzie przy 140 km/h spalanie to około 10 l/100 km. W samym mieście na krótkich trasach 4-5 km ten duży zapas mocy marnuje paliwo ;) Generalnie jednak jak na ciężkiego SUVa, to silnik T5 daje przyjemność jazdy nim.
6,8
Volvo XC40
Crossover 1.5 T3 163KM 120kW
Przekroczenie średniej 7,5-8l/100km to ewidentnie z dużą ilością jazdy w mieście i korkach. Nawet autostarda nie podniesie znacząco spalania. Jechałem w Niemczech cały czas 160-185km/h[ niestety Volvo we wszystkich modelach od 2020r ograniczyło prędkość max. do 180km...licznik jednak pokazuje 185km/h] i średnie wyszło 8,3l/km na trasie 300km. Zatem jak inni użytkownicy osiągnęli 9-10l/100km?!!!...chyba ciągle 5000-6000rpm. Jeszcze jedno: XC40 nie jeździ się jak pokazuje wskaźnik [manual] ale z obrotami silnika nie mniej niż 2000-2200rpm Tzw jada "eko" to naprawdę wyższe spalanie. Niestety automat spali więcej. Ogólnie SUV ok. 1600kg i 163KM to takie spalanie -ideał. Już słyszę krzykaczy jak to ich bolidy 2,5 - 4 l pojemności palą średnio 7l haha! 6,5l buahahahahahahahahahahaha! Ogólnie aby jeździć dynamicznie i rozsądnie palić benzynę trzeba znać auto, możliwości i potrafić tak jeździć. Jazda "emeryta" i jazda "ostro w palnik" zawsze da wysokie spalanie. Volvo the best Better than all the rest.

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 11
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Problem z odpalaniem przy minusowej tempetraturze
  • Volvo XC40 Crossover 1.5 T3 163KM 120kW 2018-2021
  • instalacja elektryczna
  • 99 tys. km
Przy minusowej temperaturze nie odpala od razu, wyświetla się komunikat: wciśnij pedał hamulca aby odpalić" mimo wciśniętego hamulca. Po kilku, kilkunastu razach odpala. Przy dodatnich temperaturach jest ok.
Oczekuje na rozwiązanie
zgrzytające elektryczne siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • 60 tys. km
tuż po zakończeniu gwarancji zaczęły zgrzytać elektryczne podnośniki/ siłowniki tylnej klapy. Próbowałem je przesmarowywać ale bez rezultatu. W pewnym momencie klapa przestała się zamykać samoistnie i po pokonaniu 90% dystansu ponownie się otwierała. Opór można było przełamać dociskając klapę ręcznie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo XC40