Szukaj

Informacje o Volvo XC40 Crossover Facelifting

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz

Volvo XC40 Crossover Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4425 mm
Szerokość 1863 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2034 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1910 mm
Wysokość 1652 mm
Rozstaw osi 2702 mm
Rozstaw kół - przód 1601 mm
Rozstaw kół - tył 1626 mm
Zwis przedni 855 mm
Zwis tylny 868 mm
Prześwit 196 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1328 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 452 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Wojciech
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
Dla mnie samochód jest idealny. Jedyny minus, to ten na akumulatorze ;) a tak serio, to spalanie w mieście. Mi najbardziej odpowiada elegancja. Bez żadnych niepotrzebnych kolorowych dodatków we wnętrzu jak np. w Mercedesie, masy konfiguracji stylów jazdy itd. Po prostu wsiada się do świetnego auta i jedzie. Brakuje mi też panoramicznego dachu. Oczywiście jest w opcji, więc polecam wziąć. Multimedia są świetne w tym aucie, przede wszystkim zasługa tego, że ma wbudowaną nawigację i inne funkcje Google, a to nie jest standard. Duży wyświetlacz do większości funkcji jest dobry, ale mi też brakuje np. ręcznego sterowania temperaturą. Trzeba klikać w menu. Wolę chyba pokrętła. Poza tym nie mam się do czego przyczepić. Z ciekawości przejechałbym się mocniejszą wersją, z silnikiem B5,ale nie wiem czy jest dostępna w Polsce nawet. Ten silnik, który mam obecnie jest wystarczający, chociaż ja nie jeżdżę szybko, zresztą te auta mają coś takiego, że raczej nie chcę się przesadnie szybko jeździć. I nie chodzi tylko o ograniczenie do 180 km/h.
4,6
~Dominik
Volvo XC40
Crossover Facelifting 1.5 T2 129KM 95kW
Auto kupione jako drugie w rodzinie, typowo dla dojazdów do miasta, poruszania się po mieście, czasami na wyjazdy poza miejsce zamieszkania. Celowo wybrany silnik 129 km i 1.5 benz bez hybrydy i innych dodatków. O dziwo auto sprawuje się bardzo dobrze w mieście, przyspiesza bez problemów, dobrze pokonuje krawężniki. Widoczność jest ok z uwagi na wysokość foteli. Czujniki parkowania oraz kamerę cofania niezbędna. Jedzie się wygodnie, samochód ma precyzyjny układ kierowniczy i hamulce. Jeden z oceniających napisał, że to nie jest samochód do szaleństw i ja to potwierdzam. Samochód służy do spokojnego przemieszczania się z pkt A do pkt B, dla kobiety idealny. Moja druga połówka jest zachwycona zarówno skrzynią biegów i tym, że samochód jedzie płynnie, nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie szarpie. Na trasie też jedzie dobrze o ile nie przekroczymy 130 km. Później pali więcej i słychać już opór powietrza. Na trasie zrobiłem nim na raz 1000 km i bez problemu, ma wygodne siedzenia, komfort jazdy jest. Tempomat robi robotę i jedzie się spokojnie. Ogólnie to potwierdzam, że jeżeli ktoś lubi więcej "werwy" w samochodzie to trzeba brać silnik B4 lub mocniejszy i wersję wyposażenia Core lub wyższą. System multimedialny ma swoje wady - potrafi się zawiesić lub wylogować np ze spotify, jest to uciążliwe bo trzeba się logować ponownie. Uważam, że minusem jest brak lusterka wstecznego samoprzyciemniającego w samochodzie tej klasy i dwa, że nawigacja samochodowa z uwagi na podstawowy interfejs jest dodatkowo płatna i to chyba za 4.500 zł. Podsumowując: samochód do poruszania się po mieście bez szaleństw, wygodny, charakterystyczny wygląd, Jest to moja prywatna wielce subiektywna ocena i opinia wiem, że nie wszyscy ją podzielą ponieważ są różne punkty widzenia, potrzeby i oczekiwania.
4,6
~Wojtek
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Ogólna ocena po 2 latach jazdy od nowości jest wysoka. Auto bardzo komfortowe do jazdy w mieście jak i w trasie. Przy wyższych prędkościach ok. 140-150 km/h ciche w kabinie za to spalanie sięga już 9 litrów na 100 km. Świetnie pracujący automat. Duży minus za jakość materiałów użytych wewnątrz. Po 2-3 miesiącach samoistnie pojawiające się plamy na fotelach, których z biegiem czasu tylko przybywa. Do dziś nie udało się ich usunąć. Jeszcze nie spotkałem się z taką tandetą w żadnej marce a to niby premium! Serwis volvo odrzuca reklamację zgadzając się na próbę prania tapicerki na wiosnę. Kieszenie w bocznych drzwiach wykonane z plastiku rysującego się od delikatnego dotyku buta. Podsufitka, materiał na słupkach czy półka bagażnika wykonane z taniego i nieprzyjemnego w dotyku materiału. Totalna tandeta i wstyd dla marki

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 11
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Problem z odpalaniem przy minusowej tempetraturze
  • Volvo XC40 Crossover 1.5 T3 163KM 120kW 2018-2021
  • instalacja elektryczna
  • 99 tys. km
Przy minusowej temperaturze nie odpala od razu, wyświetla się komunikat: wciśnij pedał hamulca aby odpalić" mimo wciśniętego hamulca. Po kilku, kilkunastu razach odpala. Przy dodatnich temperaturach jest ok.
Oczekuje na rozwiązanie
zgrzytające elektryczne siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • 60 tys. km
tuż po zakończeniu gwarancji zaczęły zgrzytać elektryczne podnośniki/ siłowniki tylnej klapy. Próbowałem je przesmarowywać ale bez rezultatu. W pewnym momencie klapa przestała się zamykać samoistnie i po pokonaniu 90% dystansu ponownie się otwierała. Opór można było przełamać dociskając klapę ręcznie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo XC40 Crossover Facelifting