Szukaj

Informacje o Volvo XC40 Crossover

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz

Volvo XC40 Crossover – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4425 mm
Szerokość 1863 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2034 mm
Wysokość 1658 mm
Rozstaw osi 2702 mm
Rozstaw kół - przód 1601 mm
Rozstaw kół - tył 1626 mm
Zwis przedni 855 mm
Zwis tylny 868 mm
Prześwit 211 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1040 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1030 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 917 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 994 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1440 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1429 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1004 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 887 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1670 mm
Wysokość progu załadowczego 755 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~Max
Crossover 2.0 D4 190KM 140kW
Volvo XC40
Zacznę o pozytywów: komfortowe i wystarczająco dynamiczne zawieszenie, wystarczające osiągi, przestronne wnętrze, nowoczesne multimedia i systemy wsparcia, całkiem spory bagażnik jak na gabaryty samochodu. Minusy to: marne wyciszenie silnia, który jest głośny, a jego kultura pracy przypomina starego poloneza, czasami wstyd było przejechać po parkingu tak klekotał, skrzynia biegów nie jest premium - przy ostrzejszym przyśpieszeniu efekt jak w skrzyni CVT, w mercedesie 9G czy BMW ZF inna bajka. no i wyposażenie - rozumiem ze nie jest to maksymalna wersja, ale w aucie za 190k żeby nie było w standardzie żadnego (ani jednego punku światła) nad tylną kanapą? No tylna kanapa, dużo miejsca na nogi i stopy , ale strasznie pionowe oparcie. Zagłówki przednich foteli nie regulowane, co wymusza pochylanie głowy do przodu. Aha i aby zamknąć szybko obieg powietrza trzeba przejść 3 ruchy na ekranie dotykowym - to jest kurna niebezpieczne!
4,4
~Jarosław
Crossover 2.0 D4 190KM 140kW
Volvo XC40
Z jednej strony najmniejszy SUV w gamie, z drugiej jednak wybitnie komfortowy i bardzo przestronny samochód skierowany moim zdaniem dla młodszego odbircy. Jednak pomimo wielu zalet raczej nie kupiłbym go ponownie. Dlaczego? Auto posiada szereg drobnych wad, których nie jestem w stanie zaakceptować. Są to między innymi: 1. Reflektory ledowe jak na auto klasy premium bardzo słabo radzą sobie w ciemności. Włączenie świateł drogowych niewiele pomaga. Ponadto reflektory rzucają dwie irytujące jasne plamy po środku wiązki. Brak widocznej lini światło-cień. Do starych dobrych reflektorów ksenonowych te tutaj nawet się nie umywają. 2. Tylne kierunkowskazy i światła STOP na zwykłych żarówkach? W tak nowoczesnym samochodzie to śmiech na sali. W porównaniu z bardzo efektowanie prezentującymi się ledami przednimi, tylne lampy to bieda. 3. Przednie zagłówki za bardzo wypchnięte do przodu 4. Czujnik deszczu działa jak i kiedy chce - czasami wariuje i uruchamia wycieraczki prawie na sucho, a czasami pozwala aby kierowca przestał cokolwiek widzieć przez krople na przedniej szybie 5. Wybitnie niewygodna tylna kanapa. Dziecko raczej nie zauważy, ale dorosły po dłuższej trasie będzie wolał dalej iść pieszo. 6. System Start Stop, który za każdym razem trzeba wyłączać, który potrafi wyłączyć silnik nawet podczas powolnego toczenia się samochodu, a innym razem dopiero po mocniejszym wciśnięciu hamulca 7. Automatyczny hamulec, który po zatrzymaniu samochodu dociska automatycznie pedał hamulca do podłogi wydając przy tym za każdym razem charakterystyczne uderzenie. 8. Brak jakiegokolwiek oświetlenia tylnej kanapy w samochodzie za 200 tys. zł w wersji Momentum. 9. Topornie działająca skrzynia biegów rodem z aut sprzed dekady.
4,9
~Marat4
Crossover 2.0 T4 190KM 140kW
Volvo XC40
Auto na które czekałem. W salonie i nawet w trakcie jazd próbnych nie wydawało się duże - pewnie dla tego że porównywany był do większych modeli XC Volvo. W praktyce do bardzo wygodne, obszerne wewnątrz auto. Jak na razie same zaskoczenia na plus.
Volvo XC40 Crossover