Szukaj

Informacje o Volvo XC40 Crossover

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz

Volvo XC40 Crossover – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4425 mm
Szerokość 1863 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2034 mm
Wysokość 1658 mm
Rozstaw osi 2702 mm
Rozstaw kół - przód 1601 mm
Rozstaw kół - tył 1626 mm
Zwis przedni 855 mm
Zwis tylny 868 mm
Prześwit 211 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1040 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1030 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 917 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 994 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1440 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1429 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1004 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 887 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1670 mm
Wysokość progu załadowczego 755 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Wiesiek
Crossover 1.5 T3 156KM 115kW
Volvo XC40
Auto klasy Premium co widać po wyposażeniu i kulturze prowadzenia. Jeżdżę sam, rzadziej w 2-3 osoby więc moc silnika jest wystarczająco dobra i nie czuć, że to są 3 cylindry. Jeździłem już wcześniej 3-cylindrowcem z turbosprężarką (kilka lat, prawie 100 tys. km) i nie mam do tego typu silnika żadnych uprzedzeń. Komfort jazdy jest widoczny; bardzo dobre wyciszenie silnika i zaskakująco niskie spalanie; przy czym mam 6-biegową skrzynię biegów. Wybrałem taką skrzynię z premedytacją, bo biegi wchodzą lepiej niż w Hondzie (którą jeździłem sporo), a silnik jest super elastyczny, niczym diesel. Ten model jest bardzo pojemny w środku, chociaż jego długość jest mniejsza niż długość wielu kompaktów średniej klasy. Przy wyższej wersji wyposażenia jaką mam, niczego mi nie brakuje w środku, a stopień bezpieczeństwa wg testów Euro NCAP jest jednym z najwyższych wśród obecnych crush-testów (97% dla kierowcy). To był powód dlaczego go wybrałem. Polecam sprawdzenie testów aut na stronie https://www.euroncap.com/en . Niektórzy mogą być negatywnie zaskoczeni.
4,6
~Tomek
Crossover 1.5 T3 163KM 120kW
Volvo XC40
Super samochód. To moje pierwsze auto premium. Przesiadłem się z nowego 3008 i cóż krótko mówiąc czuć dużą różnicę w każdym aspekcie :) Wybrałem T3 w automacie. Wielkie, pozytywne zaskoczenie jeżeli chodzi o dynamikę i kulturę pracy 3-cylindrowca. Skrzynia biegów płynna, nie ma w ogóle dziury przy gwałtownym wciśnięciu gazu, co miało miejsce w 3008, gdzie miałem skrzynię tego samego producenta, ale starszy model. Jazda to czysta przyjemność. Mimo kompaktowych wymiarów, jest bardzo dużo miejsca w kabinie. Bagażnik tez nie jest mały. Dla rodziny, która przemieszcza się głównie po mieście wielkość jest idealna.
3,5
~Max
Crossover 2.0 D4 190KM 140kW
Volvo XC40
Zacznę o pozytywów: komfortowe i wystarczająco dynamiczne zawieszenie, wystarczające osiągi, przestronne wnętrze, nowoczesne multimedia i systemy wsparcia, całkiem spory bagażnik jak na gabaryty samochodu. Minusy to: marne wyciszenie silnia, który jest głośny, a jego kultura pracy przypomina starego poloneza, czasami wstyd było przejechać po parkingu tak klekotał, skrzynia biegów nie jest premium - przy ostrzejszym przyśpieszeniu efekt jak w skrzyni CVT, w mercedesie 9G czy BMW ZF inna bajka. no i wyposażenie - rozumiem ze nie jest to maksymalna wersja, ale w aucie za 190k żeby nie było w standardzie żadnego (ani jednego punku światła) nad tylną kanapą? No tylna kanapa, dużo miejsca na nogi i stopy , ale strasznie pionowe oparcie. Zagłówki przednich foteli nie regulowane, co wymusza pochylanie głowy do przodu. Aha i aby zamknąć szybko obieg powietrza trzeba przejść 3 ruchy na ekranie dotykowym - to jest kurna niebezpieczne!
Średnie spalanie dla Volvo XC40 Crossover
7,0 – 10,6
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Crossover 1.5 T3 163KM 120kW
Volvo XC40
Przejechałem już 6000 km w 2,5 miesiąca. Jakiś pogląd na spalanie mam. Początkowo spalanie było dość wysokie, szczególnie w mieście, ale po przejechaniu 6000 km w cyklu ewidentnie mieszanym, raz w tygodniu trasa 500 km, pozostałe dni po mieście, bardzo krótkie odcinki. Mam średnią spalania od nowości 7,8 l na 100 km. Moim zdaniem to super wynik. Kilka danych na z trasy zależnie od prędkości. Trasa z prędkością 80-90 km/h - spalanie 5,2 l/100 km. Trasa z prędkością 120 km/h - spalanie 6,5 l/100 km. Trasa z prędkością 150 km/h - spalanie 8,5 l/100 km. Generalnie jestem bardzo zadowolony.
9,3
Crossover 2.0 T4 190KM 140kW
Volvo XC40
Średnie spalanie 9,0. Trasa: - tempomat 135 km/h spalanie 7,1 l/100km na S7 na trasie Gdańsk-W-Wa - przy jeździe zmiennej Ok 150 km/h spalanie wzrasta do 8,0 - jazda za TIRem na krajowej jednojezdniowej spalanie Ok. 6,2 l/100 Miasto: - przy spokojnej jeździe poza szczytem ok. 9,0-10,0 l/100 - jazda w korkach 12,0-12,5 l/100 - dynamiczna jazda po mieście 14,0-15,5 l/100
9,3
Crossover 2.0 T4 190KM 140kW
Volvo XC40
Średnie spalanie 9,0. Trasa: - tempomat 135 km/h spalanie 7,1 l/100km na S7 na trasie Gdańsk-W-Wa - przy jeździe zmiennej Ok 150 km/h spalanie wzrasta do 8,0 - jazda za TIRem na krajowej jednojezdniowej spalanie Ok. 6,2 l/100 Miasto: - przy spokojnej jeździe poza szczytem ok. 9,0-10,0 l/100 - jazda w korkach 12,0-12,5 l/100 - dynamiczna jazda po mieście 14,0-15,5 l/100
Volvo XC40 Crossover