Szukaj

Volvo XC40 Crossover 1.5 T3 156KM 115kW 2018

Informacje o Volvo XC40 Crossover 1.5 T3 156KM 115kW 2018

Lata produkcji: 2018 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1477 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1850-3850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Wiesiek
Volvo XC40
Crossover 1.5 T3 156KM 115kW
Auto klasy Premium co widać po wyposażeniu i kulturze prowadzenia. Jeżdżę sam, rzadziej w 2-3 osoby więc moc silnika jest wystarczająco dobra i nie czuć, że to są 3 cylindry. Jeździłem już wcześniej 3-cylindrowcem z turbosprężarką (kilka lat, prawie 100 tys. km) i nie mam do tego typu silnika żadnych uprzedzeń. Komfort jazdy jest widoczny; bardzo dobre wyciszenie silnika i zaskakująco niskie spalanie; przy czym mam 6-biegową skrzynię biegów. Wybrałem taką skrzynię z premedytacją, bo biegi wchodzą lepiej niż w Hondzie (którą jeździłem sporo), a silnik jest super elastyczny, niczym diesel. Ten model jest bardzo pojemny w środku, chociaż jego długość jest mniejsza niż długość wielu kompaktów średniej klasy. Przy wyższej wersji wyposażenia jaką mam, niczego mi nie brakuje w środku, a stopień bezpieczeństwa wg testów Euro NCAP jest jednym z najwyższych wśród obecnych crush-testów (97% dla kierowcy). To był powód dlaczego go wybrałem. Polecam sprawdzenie testów aut na stronie https://www.euroncap.com/en . Niektórzy mogą być negatywnie zaskoczeni.
Dodane 5 lat temu
4,8
~Mazi2150
Volvo XC40
Crossover 1.5 T3 156KM 115kW
Jestem bardzo zadowolony, po roku użytkowania złego słowa nie mogę tu napisać. Pojazd pięknie się prezentuje, jeździ bardzo dobrze a pokonanie każdego kilometra w trasie jest czystą przyjemnością.
Dodane 7 miesięcy temu

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 21
Pękająca szyba czołowa
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • inne
  • 160 tys. km
W ciągu 6 m-cy 3 x pęknięta szyba czołowa w tym samym miejscu , srednio co 10-15 tys km. Wg panów w servisie - wynik uderzenia być może kamieniem. Jeżdżę dużo, głownie autostradami, drogami szybkiego ruchu (obecnie na liczniku 160 tys km). Pękniecie za każdym razem występuję na prawym brzegu szyby, w miejscu mocowania, podczas jazdy. Trzeci raz w tym samym miejscu. Jest odprysk sugerujący uderzenie, jakimś drobnym przedmiotem. Ale czy przyczyna nie jest inna? Może coś z karoserią? Jedynie co mogę zrobić to po raz kolejny wymienić szybę.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nadmierne rozładowanie akumulatora
  • Volvo XC40 Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po ok. 8 miesiącach od zakupu pojawił się problem z rozładowanym akumulatorem rozruchowym. Auto używane co 2 tygodnie na trasach do 100-200 km. Autoryzowany serwis Volvo nie znalazł przyczyny. Akumulator nie został wymieniony a tylko naładowany. Wykonana aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. Auto ma zbyt wysoki pobór prądu spoczynkowego ok 150 mA. Dzisiaj w garażu pojawił się przy XC40 bialy dym o zapachu palonej izolacji. Auto ponownie w serwisie.
Dodane 4 miesiące temu
Volvo XC40 Crossover

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów